۵ قابلیت USB On The Go که شاید از آن‌ها بی‌خبرید! (با فیلم اختصاصی)

usb-on-the-go

قابلیت USB On The Go  یا به اختصار OTG، از آن دسته مشخصاتی است که بسیاری از گوشی‌های امروزی به آن مجهز شده‌اند اما خیلی از کاربران خبری از آن ندارند. یا در بهترین حالت، این توانایی را محدود به اتصال یک فلش مموری به گوشی خود و خواندن فایل‌های درون آن می‌دانند. امکانی که در بین کاربران ایرانی بسیار محبوب است. این توانایی از طریق اتصال یک کابل بسیار ساده فراهم می‌شود که یک سر آن به پورت میکروی گوشی شما و یک سوی دیگر آن از طریق درگاه استاندارد USB 2.0 به بسیاری از وسایل امروزی به صورت مستقیم و بدون نیاز به یک هاست کنترلر نظیر کامپیوتر، متصل می‌شود.

در این مقاله ما قصد داریم از ۵ قابلیت این اتصال برای شما سخن بگوییم و برای آنکه بهتر و به صورت نزدیک‌تر با این توانایی‌ها آشنا شوید، از هر کدام فیلمی اختصاصی تهیه کرده‌ایم تا ببینید و باور کنید که این قابلیت، کارهایی را انجام می‌دهد که حتی به ذهن بسیاری از افراد نیز نخواهد رسید!

۱- بازی با دسته پلی استیشن ۳ در گوشی!

در نخستین تصویر، به شما نشان می‌دهیم که می‌توان با استفاده از دسته بازی کنسولی همچون پلی استیشن ۳، به بازی کردن با گوشی نیز پرداخت. این روش برای کسانی ایده‌آل است که از کنترلرهای لمسی گریزان بوده و دوست دارند که از جوی استیک در بازی خود بهره بگیرند. عنوان معروفی چون GTA 3 هم بدین منظور انتخاب شده که در ویدئوی زیر کارایی کامل آن را به خوبی مشاهده می‌کنید.

۲- اتصال ماوس و چند فلش مموری!

قرار نیست که از طریق این کابل تنها یک وسیله به گوشی متصل شود! در این ویدئو ما نشان داده‌ایم که شما قادر هستید از طریق یک هاب، چند وسیله مختلف را به تلفن همراه خودتان وصل کنید. ابتدا یک ماوس که درست مانند حرکت در صفحه دسکتاپ کامپیوتر شما عمل می‌کند و سپس دو فلش که یکی ظرفیت ۸ و دیگری ۱۶ گیگابایتی دارد و به تمام محتویات آن‌ها به خوبی بر روی گوشی نشان داده می‌شود.

۳- تایپ با صفحه کلید!

یکی از کارهای طاقت فرسا با نمایشگرهای کوچک گوشی‌های امروزی، تایپ کردن یک متن بلند است. برای آنکه از دست این کار که سبب اشتباهات زیاد تایپی و از طرفی گرفتن وقت زیاد از کاربر می‌شود، خلاصی یابید، صفحه کلید کامپیوتر خود را به صورت مستقیم به گوشیتان متصل کرده و هر آنچه را که دوست دارید بنویسید و لذت ببرید!

۴- اتصال کارت‌های حافظه!

به طور معمول گوشی‌های امروزی اگر خیلی هنر داشته باشند، کارت حافظه میکرو اس‌دی را به صورت مستقیم پشتیبانی می‌کنند. اما اگر بخواهید کارت حافظه دوربین عکاسی و یا حتی نمونه‌های پر سرعت دوربین‌های حرفه‌ای را به آن‌ها متصل کنید، هیچ امکانی برایتان فراهم نشده است، مگر آنکه از طریق قابلیت USB On The Go اقدام کرده و کارت ریدر خودتان را مستقیما به گوشی متصل نمایید.

۵- کنترل دوربین DSLR!

این هم یکی از آن دست قابلیت‌هایی است که کمتر کسی تصور آن را می‌کند! شما از طریق برنامه بسیار کم حجم و در عین حال پیشرفته DSLR Controller قادر هستید تا دوربین حرفه‌ای خودتان را از طریق گوشی کنترل کرده و تمام تنظیمات آن را در دست بگیرید. ویدئوی زیر نشان می‌دهد که این قابلیت به چه نحو کار می‌کند. همچنین برنامه DSLR Controller را می‌توانید از اینجا دریافت کنید.

تقریبا اکثر مدل‌های پیشرفته امروزی (همچون گلکسی S4 و S3، اکسپریا Z، اچ‌تی‌سی وان، اپتیموس G و…) از این توانایی‌ها به صورت پیش فرض برخوردارند. آیا شما از این قابلیت‌های گوشی خود با خبر بودید؟!

usb-on-the-go-eq

 

(با تشکر ویژه از نیما قربان زاده که ما را در تهیه این مطلب یاری ویژه رساند)

175 در مورد “۵ قابلیت USB On The Go که شاید از آن‌ها بی‌خبرید! (با فیلم اختصاصی)”

  1. سلام شمایک علمی نویسه خوب هستید ممنون از مطلب،یکی ازرفقاسوال کرد(هاردهم بهOTGمتصل میشه؟)این سوال بنده هم هست ودوم اینکه امکان ساخت فلش بوت ویندوزبااین سیستم هست؟! ممنون اگرج بدید…
    یاحتی ج ندید

  2. سلام ممنون از مطلب آموزنده تون.
    چند پوشه از اول بصورت کارخانه ای روی فلش otg بود. میخام بدونم وجودشان الزامی هست؟ نباید پاک کنم؟ در انتقال فایلهام به اشتباه انها را جابجا کردم. و الان هم در یکی از همون پوشه ها به اسم اندروید دیتا های برنامه های گوشیم اضافه شده!!
    این عادی هست؟ تازگی یکم دیر میخونه! میتونم فرمتش کنم؟ آن پوشه ها پاک بشه اشکال نداره؟
    ممنون مشیم زودتر پاسخ بدید.
    مرسی

  3. سلام
    به نظرتون میشه مودم وایرلس رو به گوشی وصل کرد تا از اون مودم به عنوان گیرنده وای فای استفاده کرد

  4. یکی دیگه از بهترین و هیجان انگیزترین قابلیتهای otg وصل کردن تی وی (اسکای تی وی، یا پد تی وی) هستش که توی مسافرتها و بیرون از خونه خیلی به درد میهوره. و شما بدون استفاده از اینترنت میتونید تمامی شبکه های تلویزیونی دیجیتالی رو ببینید.من مسابقات فوتبال رو اگه بیرون از خونه باشم همیشه با گوشیم میبینم. واقعا لذت بخشه.

      1. از نرم‌افزار پد تی وی اچ دی. شما دستگاه دیجیتال رو گرفتید؟ مدل و قیمتش چند. من از دستگاه دیجیتال مخصوص لب تاب که با otg وصل میشه استفاده میکنم. نرم‌افزار شما چیه؟

  5. سلام
    ایا هارد هم میشه وصل کرد
    منم وصل میکنم فایل های داخلشو نمیشناسه
    فلش تا چند گیگ میشه وصل کرد

  6. با عرض سلام و خسته نباشی خدمت مدیر سایت.من چند روز پیش گوشی سامسونگ گلکسی j1رو خریداری کردم.این گوشی otgداره وقتی دسته بهش وصل میکنم روشن میشه ولی کار نمیکنه فلشم همینطور میگن باید بری تو تنظیمات گوشی ولی من بلد نیستم لطفا میشه کمکم کنید
    خواهش میکنم جواب بدید

  7. سلام دوستان. با گیرنده دیجیتال تلویزیون کامپیوتر به وسیله کابل org و یک برنامه اندرویدی میشه تلویزیون دیجیتال بدون نیاز به اینترنت با کیفیت اچ دی گرفت. همچنین میشه با اشتراگذاری اینترنت به وسیله یو اس بی دستگاه کارت خوان پوزبانکی رو راه اندازی کرد این برای زمانی خوبه که به تلفن و یا مودم های سیم‌کارت خور دسترسی نداری.

  8. سلام خسته نباشیدمن دو تا گوشی دارم گلکسی a7 اول که گوشی رو خریدم otg روش عمل میکرد ولی الان دیگه عمل نمیکنه میخواستم بدونم چرا؟ و اگه بخاطر تغییر تو تنظیمات این اتفاق افتاده چجوری باید درست بشه ؟؟
    گوشی j7 از اول که خریدم otg روش کار نمیکرد میخواستم بدونم درسته که otg به صورت پیش فرض رو این گوشی نیست؟و اینکه چجور باید فعالش کنم
    ممنون میشم پاسخ بدید چون otg واسم ضروریه

  9. با سلام،من با گوشیم تلویزیون دیجیتال تماشا میکنم ولی کمتر از دو ساعت شارژ خالی میکنه آیا راهی برای شارژ کردن همزمان گوشی با اتصال ریسیور هست،با تشکر

  10. سلام ممنون بابت اطلاعات خوبتون.
    فقط یه سوال،فلشم سونی ۱۶ گیگ هستش که قبلا به گوشیم وصل میشد اما حالا دیگه نمیشه!پورت usb به سیستم های الکترونیکی دیگه وصل میشه و قابل استفادس ولی اون سر فلش که mini usb یا otg هست دیگه تو گوشیم بالا نمیاد!میخوام بدونم نیاز به آپدیت یا روت گوشی هست؟یا امکان داره اینطور فلش ها یک سمتش بسوزه و از کار بیفته؟

  11. هادی میرزاپور

    آیا میشه دی وی دی رو به تبلت با OTG وصل کرد؟
    یه تبلت تحت ویندوز ۸.۱ مارک تاچ میت دارم که به خاطر دستکاری وینوز دیگه نمیتونم ریکاورش بکنم
    میخوام با DVD یه ویندوز دیگه روش نصب کنم
    آیا شدنیه؟
    نصب ویندوز روی تبلت هم مثل PC میمونه ؟
    لطفا کمکم کنید
    متشکرم…

  12. سلام آیا میشه فلش متصل به otg رو بعنوان حافظه دوربین گوشی معرفی کرد و عکس گرفته شده با گوشی مستقیم به فلش بره؟ مثل micro sd داخل خوده گوشی.

  13. علی حسین پور

    بچه ها اگه میخوایین بدونین گوشیتون اگotgداره یا مدل گوشیتونو تو اینترنت سرچ کنید تو مشخصاتش نوشته.

  14. ایا میشه دوتا usb رو به یک usb تبدیل کرد؟
    این کارو برا این میخوام تا گیرنده دیجیتال رو نوبایل استفاده کنم چون دوتاusbداره نمیشه

  15. با سلام خدمت نجم عزیز و سایر کارشناسان،یه سئوال مهم دارم ممنون میشم جواب بدین لطفاااااااا:
    من از گیرنده های دیجیتال تلویزیون یو اس بی ایکس ویژن با اتصال به لب تاب و نصب نرم افزار آن روی ویندوز 7 استفاده میکنم،حالا میخوام یک تبلت ویندوزی لنوو بخرم که فقط درگاه میکرو یواس بی و پشتیبانی از otgداره،(مدلLenovo Yoga Tablet 2 with Windows – 1051L – 32GB)که ویندوز8.1هستش،
    آیا میتونم با کابل otgو یک هاب یواس بی ونصب نرم افزار مخصوص گیرنده دیجیتال روی تبلت و اتصال گیرنده دیجیتال usbبه هاب که باکابل otgبه درگاه میکرو یواس بی تبلت متصل است تلویزیون رو روی تبلت بالا بیارم و استفاده کنم؟؟!!
    ممنون میشم پاسخ بدین دوستان.باتشکر.

  16. سلام.گوشی منhuawei g610ولی کابل رونمیخونه.غلشم به طورمستقیم که وصل میکنم نمیخونه .مشکل کجاست؟

  17. سلام
    دوستان. کسی میدونه پشتیبانی از کابل otg بستگی به سخت افزار گوشی داره یا مثلا به رام یا کرنلوشی؟
    گوشی من htc amaze 4g است بااینکه رام 4.0.3 هم ریختم ولی بازهم کابل را نمیسناسه

    لطفا کمک کنید چون شدیدا نیاز دارم
    باتشکر
    لطفا به ایمیلم پاسخ دهید dadko50@yahoo.com

  18. با درود
    آیا میشه یه تبلت رو همزمان که شارژ میکنیم از پورت USB آن جهت تبادل اطلاعات استفاده کنیم

  19. با درود
    دوستان یه سوال دارم
    آیا میشه یه تبلت رو همزمان که شارژ میکنیم از پورت USB آن جهت تبادل اطلاعات استفاده کنیم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH