خریدنی‌ترین گوشی‌ها از نظر سیستم عامل

os

اگر مقاله‌های مختلف ما در بخش مشاوره را مطالعه کرده باشید، در آنجا ما بسته به شرایط بازار، مدل‌هایی که مناسب برای خرید است، در هر برند معرفی می‌کنیم.
اما مساله‌ای در این بین وجود دارد و آن این است که شاید اولویت کاربران فقط قیمت نباشد و آن‌ها به سیستم عامل بهای بیشتری دهند، پس در اینجا ما برترین گوشی‌های موجود در بازار (ترجیحا کشور خودمان) در هر سیستم عامل را به شما معرفی می‌کنیم (نمونه‌هایی که بهترین امکانات را دارند) تا بتوانید بسته به سلیقه‌تان، یک سیستم عامل را انتخاب کنید.
سوالات سیستم عاملی خودتان را هم در انجمن و یا این بخش مطرح کنید و لطفا از درخواست برای ارسال جواب به ایمیل یا سوالات قیمتی در این مطلب خودداری بفرمایید زیرا این مکان برای آنانی ساخته شده که سیستم عامل، اولویت اصلی خریدشان است!
فقط قبل از مطالعه کامل به تاریخ نوشته نیز نگاه کنید تا متوجه شوید نظر ما برای چه زمانی است!

اندروید

اگر مقاله اندروید، بهترین سیستم عامل برای کاربر ایرانی را خوانده باشید، بایستی بدانید که از نظر ما این سیستم عامل بهترین انتخاب است، اگرچه قرارگیری در صدر سیستم عامل‌های دنیا نیز این قضیه را اثبات کرده است. حال پیشنهاد ویژه ما برای دوستداران اندروید چیست؟
ما می‌گوییم گوشی سامسونگ گلکسی نوت 4 را بگیرید.

Note-4

چرا این گوشی را بخریم؟

پردازنده بسیار قدرتمند چهار هسته‌ای از سری جدید کوالکام ودر برخی مناطق اگزینوس
دوربین عکاسی با کیفیت و فیلم‌برداری فوق العاده 4K
نمایشگر با کیفیت 5.7 اینچی با وضوح تصویر QHD
قلم جادویی S Pen
امکانات کامل و رنگارنگ نرم‌افزاری
باتری پرتوان 3220 میلی‌آمپری

چرا این گوشی را نخریم؟

قیمتش کمی بالاست!
اسپیکر متوسطی دارد

چه مدل‌های دیگری می‌توان خرید؟!

سونی اکسپریا Z3
سامسونگ گلکسی S5
ال‌جی G3
اچ‌تی‌سی وان M8
هواوی اسند میت 7

ویندوز فون

تنوع مدل‌های ارایه شده با این سیستم عامل به طور حتم به اندازه گوشی‌های اندرویدی نیست و این تنوع در کشور ما کمتر نیز است. اما ممکن است بسیاری به این محصول مایکروسافت علاقه زیادی داشته باشند که در ابتدا ما توصیه می‌کنیم حتما دستگاه‌های مجهز به ویندوز فون 8.1 را خریداری کنید. حال کدام گوشی؟!
ما می‌گوییم نوکیا لومیا 930 را بگیرید.

Nokia-Lumia-930-Beauty2

چرا این گوشی را بخریم؟

کامل‌ترین گوشی ویندوزفونی
نمایشگر با کیفیت 5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی
دوربین 20 مگاپیکسلی کارل زایس مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال
قابلیت لمس نمایشگر با ناخن و دستکش
سخت‌افزار قدرتمند

چرا این گوشی را نخریم؟

وزن بالا
عدم پشتیبانی از کارت حافظه جانبی

چه مدل‌های دیگری می‌توان خرید؟!
نوکیا لومیا آیکون
نوکیا لومیا 1520
نوکیا لومیا 830
اچ‌تی‌سی وان M8 ویندوزفون

iOS

تنوع گوشی در این سیستم عامل، از دو مورد قبلی بسیار کمتر است و کلا فقط مجبور هستید چند گوشی محدود از اپل را بخرید. اما کدام مدل را؟
ما می‌گوییم آی‌فون 6 پلاس نسخه 128 گیگابایتی را بگیرید.

iphone_6_plus

چرا این گوشی را بخریم؟

بازی و برنامه‌های بسیار زیاد و سازگار با گوشی شما
طراحی شیک، باریک و سبک
کارایی بسیار خوب گوشی در اکثر بخش‌ها
سنسور اثر انگشت
نمایشگر با کیفیت 5.5 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی

چرا این گوشی را نخریم؟

قیمت بسیار بالا در مقایسه با رقبای اندرویدی (و حتی ویندوز فونی)
تن دادن به دستور العمل‌های محدود کننده اپل در کار با گوشی (همان روش‌های خودخواهانه اپل!)
عدم پشتیبانی از حافظه جانبی

چه مدل‌های دیگری می‌توان خرید؟!
آی‌فون 6
آی‌فون 5s

بلک بری

این کمپانی با سابقه کانادایی انقدر از خود متشکر است که اسم سیستم عاملش را نیز مشابه با سازنده‌اش انتخاب کرده و با توجه به انحصاری بودن همچون iOS اپل، پس نمی‌توان کالاهای دیگری از سایر سازندگان را با این سیستم عامل که امنیت بالایش شهرت زیادی دارد، پیدا نمود. مدل Passport (همان گذرنامه خودمان!) این کمپانی را بایستی گل سر سبد محصولات این سازنده دانست که با یک نمایشگر 4.5 اینچی و ظاهر بسیار خاص، تجربه خوبی را از این سیستم عامل برای علاقه‌مندانش رقم می‌زند.

passport

چرا این گوشی را بخریم؟

سیستم عاملی با امنیت بالا
باتری قدرتمند
صفحه کلید کامل
چگالی پیکسلی مناسب
سخت‌افزار قدرتمند

چرا این گوشی را نخریم؟

سایز نامتناسب گوشی و نمایشگر
سیستم عاملی با برنامه‌های کمتر از سایرین

چه مدل‌های دیگری می‌توان خرید؟!
بلک بری Z3
بلک بری Z30

جاوا

می‌توان به گوشی‌های جاوا، عنوان مدل‌های بدون سیستم عامل را نیز اتلاق کرد. این دسته از گوشی‌ها در رده نمونه‌های ارزان قیمت‌تر قرار می‌گیرند و افرادی که از گوشی خود انتظار تنها برقراری ساده تماس و فرستادن پیغام و یک عکاسی ساده دارند، بهتر است گوشی خودشان را از این سری انتخاب کنند. حال کدام مدل را در این سری بخریم؟
ما می‌گوییم آلکاتل 20.01 را بگیرید.

alcatel-20.01-10

چرا این گوشی را بخریم؟

کاربری بسیار ساده و گویا
کلیدهای بزرگ با حروف فارسی
بدنه سبک و خوش دست
مجهز به رادیو (بدون نیاز به آنتن) و چراغ قوه
پایه شارژ جداگانه

چرا این گوشی را نخریم؟

ظاهر معمولی و نسبتا بزرگ
عدم پشتیبانی از 3G و شبکه بی‌سیم

چه مدل‌های دیگری می‌توان خرید؟!
هواوی G5520
نوکیا آشا 502
سامسونگ C3592

43 در مورد “خریدنی‌ترین گوشی‌ها از نظر سیستم عامل”

  1. من دوسه ماهی هست نوت خریدم به نظرم گوشی خوبی است فقط تنها مشکلش ابدیت دستگاهه که با وجود قیمت بالاش هنوز داری با اندروید کیت کیت کار میکنی سام سونگ هم فقط دنبال یه گوشی بایه اسم خاصی میگرده بده بیرون اخرین کمپانی هست که میخواد اپدیت پرچمداراش بده بیرون اونم مشخص نیست

  2. سلام اقای گلکار. یه سوال متفرقه داشتم. نسبت تصویر چقدر در دیدن فیلم اهمیت دارد؟ مثلا آیا نسبت تصویر 2:3 یا 3:4 کیفیت فیلم دیدن پایین تری نسبت به 16:9 دارند و صفحه ساید بار مشکی اطرافش دیده می شود؟

    1. پیمان گل‌کار

      بهترین سایز برای دیدن فیلم در گوشی‌های امروزی 16:9 هست. اما اکثر فیلم‌ها 21:9 هستند و بهمین خاطر نوار مشکلی را در بالا و پایین می‌بینید

  3. سلام آقای گلکار. خسته نباشید. ببخشید من یه سوال در زمینه تبلت و لپ تاپ داشتم نمیدونستم کجا باید ازتون بپرسم. شرمنده اینجا میپرسم. میخواستم بپرسم بین surface pro 3 و مک بوک پرو 13 اینچی کدومو پیشنهاد میکنین؟ هردو حافظه 128 و core i 5. واقعا بین این دو موندم. قیمتشم 500 تومن مک بیشتره. کدوم به نطرتون بهتره؟ بازم ببخشید اینجا مطرح میکنم.

    1. پیمان گل‌کار

      تفاوت اصلی این دو دستگاه به سیستم عامل مورد استفاده و طراحی‌شون باز می‌گرده
      شما اگر از طرفداران ویندوز هستید، حتما سرفیس را بخرید. اما اگر به ظاهر شکیل و مکینتاش علاقه دارید، مک‌بوک را تهیه بفرمایید

        1. پیمان گل‌کار

          سرفیس دستگاه بسیار با کیفیتی هست اما حتما با کیبوردش کار کنید چون به خوبی و سهولت استفاده صفحه کلیدهای معمولی نیست

  4. مقاله جالبی بود فقط بنظر من یه اشکال داشت اونم اینکه بجز موبایلهای جاوا در مورد بقیه فقط گرونترینهاشو پیشنهاد کردید .

  5. سلام اقای گلکار. یه سوالی داشتم. من میخوام گوشی آیفون بگیرم. 16 گیگ کمه واسم. استفاده ام بیشتره. حالا به نظرتون می ارزه 200 تومن بیشتر بدم 128 گیگ بگیرم یا همون 64 گیگ بگیرم؟

    1. پیمان گل‌کار

      بنده که میزان استفاده دقیق شما رو نمی‌دونم اما ۶۴ گیگ در حالت کلی فضای بسیار خوبی هست

  6. با عرض سلام. اقای گلکار، من گوشی xperia z1 دارم. به نظرتون بفروشم آیفون 6 بگیرم؟ ارتقاء محسوب میشه؟ در ضمن من صفحه نمایش، دوربین و اسپیکر برام مهم تره.

    1. پیمان گل‌کار

      این دو گوشی با همدیگر تفاوت بسیار زیادی دارند! باید به این نکته توجه کنید که آیا از ios‌ خوشتان می‌آید یا نه! اگر بتوانید با این سیستم عامل کنار بیایید، خرید آی‌فون 6 برایتان یک ارتقا خواهد بود

  7. سلام اقای گلکار. قصد خرید گوشی دارم. میخواستم بپرسم به نظر شما خرید اینترنتی گوشی(مثلا از دیجی کالا یا سایت های مشابه) خوبه یا بهتره آدم خودش بره بیرون بگیره؟ اگر بیرون بهتره کدوم مغازه های تهران معتبر ترن؟ ممنون میشم جواب بدین.

    1. پیمان گل‌کار

      خرید از سایت‌های معتبری چون دیجی‌کالا خوب هست. بازارهای اصلی خرید در تهران هم بازار موبایل تهران، پاساژ چارسو و علاالدین هستند

  8. سلام. اقای گلکار، لومیا 1520 بهتره یا G3 یا آیفون 6؟ لطفا در بررسی تون قیمتو زیاد درنظر نگیرین.

        1. پیمان گل‌کار

          هرکدام در یک بخش بهتر هستند و نمی‌شه واقعا یک مدل رو به صورت کامل برتر دونست

        2. لومیا 1520 چطوره؟ نسبت به قیمت میصرفه؟ اندازش قابل تحمل هست؟ بعدم با وجود اینکه فعلا نوکیا و مایکروسافت نماینده رسمی و گارانتی ندارن کلا خریدش عاقلانه است یا بهتره از برند های دیگر خرید کرد؟

        3. پیمان گل‌کار

          درباره این گوشی مقاله‌های نسبتا زیادی در سایت است. در کل اگر با اندازه 6 اینچی نمایشگر مشکلی ندارید، گوشی بسیار خوبی است

  9. سلام. ببخشید، من یه چیزی درباره این حافظه های Mlc و Tlc گوشی های آیفون شنیدم. قضیش چیه شما اطلاع دارین؟ چون من میخوام به زودی آیفون 6 64 گیگ بگیرم آیا مشکلی پیش میاد؟

  10. ببخشید میشه بگید بلک بری واقعا همه ی برنامه های ای او اس و اندروید رو پشتیبانی میکنه یا نه؟

  11. سلام. اقای گلکار یه سوال دیگم داشتم. گوشی های ایفونو به نظرتون بهتره با گارانتی خرید یا بدون گارانتی؟ چون شنیدم تو گارانتی داداش بعضیاشو جنس اصلی لوازم جانبیشو ورمیدارن غیر اصل میذارن. از طرفی اگرم گوشی خراب بشه باز آدم دستش به یه جا میرسه بده درستش کنن. بعد اینکه خرید اینترنتی گوشی کار درستیه (مثلا دیجی کالا) یا بهتره رفت بیرون از مغازه خرید که درست چک بشه؟ اگر میشه راهنمایی کنین. باتشکر

    1. پیمان گل‌کار

      این چیزی که شما شنیدین برای برداشتن لوازم درباره گوشی‌های بدون گارانتی بیشتر صدق می‌کنه! البته هر گارانتی‌ای در کشور معتبر نیست. اول وقایع گستر و سپس مه‌تل از باقی معتبر تر هستن

  12. سلام اقای گلکار. در مورد بیمه موبایل اطلاعی دارین؟ آیا به در بخور هست و میارزه یا همان گارانتی کافیه؟

    1. پیمان گل‌کار

      به طور معمول اگر گوشی شما با گارانتی اصلی باشه، نیازی به بیمه نیست. ضمن اینکه بیمه بر روی خسارت‌هایی که شامل گارانتی نمی‌شوند کار می‌کند و بخشی از خسارت شما را در هنگام دزدی گوشی یا سهل انگاری در نگه داری گوشی به شما پرداخت می‌کنند

  13. انصافا هیچکدوم قابل مقایسه با 6 پلاس نیستن.هیچ عیب سخت سخت افزاری و نرم افزاری بهش وارد نیست.ولی با این قیمت عاقلانه نیست خریدش!

      1. جمع کن داش من هیجچی نمیدونید عین طوطی تکرار میکنید ! خم میشه خودت دیدی خم شدنشو ؟ مگه میخوای روش اسکی بری ! در ضمن فیلم خم شدن نوت هم موجوده دیگه بی اساس نظر نذار چون بهت میخندن !

  14. man ba note 4 kar kardam vali aslan ehsase noavario taqir nesbat b note 3 nadashtam. va nesbat b qeymatesh b nazaram sony z4 khyeli gozineye behtari vase androide 🙂

  15. بقیه رو نمیدونم اما خدایی من نفهمیدم اون بلکبری پاسپورت با اون طراحیش چرا اینقده موفق شده . هر جور نگاش میکنم اصلا به نظرم نه زیباست نه خوش دست

  16. ببخشید این خریدنی ترین ها نبود این پرچمدار های هر او اس بود ک خوب همه هم میدونن و گرونترین هستن
    تعریف من از خریدنی ترین یعنی ارزش خریدش از همه گوشی ها بیشتر باشه
    مهم نیست چه قیمتی داره یا میان رده باشه یا بالارده مهم اینه ک با اون قیمتی که براش پرداخت میکنی بیشترین کارایی رو داشته باشه گاهی اوقات یک سری امکانات اصلا نیاز نداریم بهشون و پول بیخوده
    مثلا یه گوشی 1 میلیونی باشه ک امکاناتش در حد گوشی های 1300 تومنی باشه
    نه ک نوت دو تومنی رو بیایم بگیم خریدنی ترین گوشیه
    مرسی از مطلبی ک تهیه کردید

    1. واقعا مطالبتون جوکی بیش نیست ! چرا آبفون بخریم: چون شیکه ! چرا نخریم چون قیمتش بلاست محدوده و…

      سامسونگ چرا بخریم : پردازنده داره محشر ! ایفون نداره ها ! فقط سامسونگ داره ! خودشم ماله آیفون 64 بیت نیستا ! دوربین داره محشر! 4k میگیره الجی نمیگیره ها! آیفون اسلوموشن نداره ! قلم نقاشی داره! برنامه نگارنگداره ماله اپل سیاه و سفیده!!!!!!!!!!!!!!!!!! و…

      چرا نخریم : والا فقط یکم صداش ضعیف در میاد وگرنه دیگه ایرادی نداره !!!!!!!!!! ( کیفیت ساختش خوبه ! هنگنمیکنه ! باتریش نمیترکه ! و…) جمع کنین بابا! شما ها رو باید جوک میکردن میذاشتن کنفرانس های سامسونگ!!!

  17. سلام مطلب مفیدی بود ولی به نظر من کاملترین گوشی ویندوز فون 1520 هست چون که بر خلاف 930 هم از کارت حافظه پشتیبانی کنه و هم باتری بسیار قدرتمند تری داره….تازه گوشی 930 قابلیت glance رو بدیل استفاده از پنل amoled نداره ولی 1520 داره!

    ممنون از مطلب مفیدتون!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH