5 شباهتی که گلکسی S6 وان M9 خواهد داشت!

1 مارس (10 اسفند) یکی از روز‌های حساس برای سامسونگ و اچ‌تی‌سی است، زیرا این دو کمپانی در آن روز اسمارت فون جدید خود را تحت عنوان پرچم‌دار معرفی خواهند کرد و شاهد دستگاه‌های قدرتمندی از سوی آن‌ها خواهیم بود.

کمپانی اچ‌تی‌سی برای نمایشگاه جهانی موبایل که در بارسلونا برگزار خواهد شد، وان M9 را آماده می‌کند و سامسونگ نیز با گلکسی S6 به این نمایشگاه خواهد آمد. در طول این نمایشگاه علاوه بر محصولات مذکور یک اسمارت فون دیگر نیز از سوی کمپانی‌های ذکر شده معرفی خواهند شد که در واقع نسخه مشابه اما متفاوتی از پرچم‌داران هستند. سامسونگ گلکسی S6 اج را برای رقابت با محصول جدید اچ‌تی‌سی با نام وان M9 پلاس معرفی خواهد کرد.

سال گذشته پرچم‌داران سامسونگ و اچ‌تی‌سی هیچ شباهتی به یکدیگر نداشتند و تنها رقیبی برای یکدیگر محسوب می‌شدند اما امسال اوضاع فرق کرده است و انتظار داریم پرچم‌داران جدید حداقل در 5 بخش شبیه یک دیگر باشند. همراه ما باشید تا به شناسایی این شباهت‌ها بپردازیم.

بدنه کاملا فلزی

All-metal-designs

سامسونگ در گلکسی S6 تصمیم دارد سنت همیشگی و پلاستیکی خود را رها کرده و در این محصول از فلز استفاده کند. این شایعه را تیزر‌ و اخبار منتشر شده تایید می‌کند و به احتمال زیاد پرچم‌دار اچ‌تی‌سی نیز همانند برادران بزرگ‌تر خود بدنه‌ای فلزی خواهد داشت و شاهد طراحی جالب و زیبایی بر روی این دو محصول خواهیم بود.

البته از آن جایی که از تصاویر بر می‌آید، گلکسی S6 ضخامت بسیار کمی خواهد داشت و مثل گلکسی A7 یکی از بازیک اندام‌ها را دارد.

پردازنده هشت هسته‌ای و 64 بیتی

64-bit-octa-core-processors

اگرچه می‌دانیم گلکسی S6 و اچ‌تی‌سی وان M9 پردازنده یکسانی نخواهند داشت اما هر دو محصول از پردازنده 64 بیتی و با 8 هسته استفاده خواهند کرد که در کل قدرت بسیار زیادی را در اختیار کاربر می‌گذارد. به احتمال زیاد نماینده سامسونگ از پردازنده Exynos 7420 و نماینده اچ‌تی‌سی از پردازنده اسنپدراگون 810 استفاده خواهد کرد.

دوربین قدرتمند

Rear-cameras-of-at-least-16-MP

اگرچه پرچم‌دار فعلی سامسونگ نیز از دوربین 16 مگاپیکسلی استفاده می‌کند، اما شایعات همچنان خبر از یک دوربین 16 مگاپیکسلی بر روی گلکسی S6 می‌دهند که گویا سامسونگ عملکرد آن را بهبود بخشیده و اکنون می‌تواند تصاویر بسیار خوبی را ثبت کند.

اما اچ‌تی‌سی در بخش دوربین پرچم‌دار خود تغییرات زیادی را اعمال کرده است. ما در وان (M8) شاهد دوربین دوگانه بودیم که 4 اولترا پیکسل را در اختیار کاربر قرار می‌داد و اکنون این کمپانی تصمیم دارد بر روی محصول و پرچم‌دار جدید خود یک دوربین 20 مگاپیکسلی قرار دهد تا بلکه بتواند با دوربین قدرتمند نماینده سامسونگ رقابت کند.

دوربین مکالمه تصویری (سلفی) پیشرفته

Advanced-front-facing-cameras

اگرچه همه ساله شاهددوربین جلویی قدرتمندی بر روی پرچم‌داران هستیم، امسال نیز انتظار می‌رود اچ‌تی‌سی همانند وان (M8) یک دوربین 5 مگاپیکسلی برای مکالمات تصویری M9 قرار دهد و در پرچم‌دار سامسونگ نیز یک دوربین 5 مگاپیکسلی با زاویه دید گسترده را شاهد خواهیم بود.

حالت ذخیره انرژی

Power-saving-modes

باتری در اسمارت فون‌ها یکی از مهم‌ترین معیارهاست و کاربران زیادی همیشه به‌دلیل عمر کم باتری‌ها ناراضی هستند. برای همین کمپانی‌های مختلف برنامه‌هایی را برای بهبود مصرف باتری در اسمارت فون‌ها ساخته‌اند و انتظار می‌رود که امسال نیز شاهد نسخه جدید این برنامه‌ها در گلکسی S6 و وان M9 باشیم.

با 5 شباهتی که انتظار می‌رود گلکسی S6 و وان M9 داشته باشند، آشنا شدیم. اما بدون شک شباهت‌ها تنها به این 5 گزینه محدود نمی‌شوند و احتمالا در میزان حافظه رم و حتی کیفیت صفحه نمایش نیز دارای شباهت‌هایی خواهند بود. به‌نظر شما چه شباهت‌های دیگری ممکن است در میان این دو محصول و پرچم‌دار وجود داشته باشد؟ البته به این نکته نیز توجه داشته باشید که هرچقدر این شباهت‌ها بیشتر باشند، می‌توان قدرت این دو کمپانی را راحت‌تر به چالش بکشد.

13 در مورد “5 شباهتی که گلکسی S6 وان M9 خواهد داشت!”

  1. از وقتی یادمه سامی تو سری اس همیشه کیفیت بدنه مذخرفی داشته.

    ولی یاد سری ویو گرامی…………..

  2. سیدعلی امیدوار

    درساخت گوشی های بسیار از شرکت ها کپی برداری ازمحصول دیده میشود نه رقابت بین محصولات ولی این دو محصول رقیب سر سختی میشوند

  3. سامسونگ اگه بخواد فقط از اگزینوس استفاده کنه تو پرچمدار جدیدش احتمال این هست خیلی از مشتری ها به هوای اسنپدراگون و گذشته درخشان و اعتباری که داره رو به پرچمدارای بقیه برندا بیارن، مثل g4 یا m9 یا حتی z4 … یکم ریسک داره این حرکت

  4. سامسونگ در نرم افزار رقیب نداره !
    در ظاهر هم با s6 حتما حرف های برای گرفتن داره !

    در کل ارزش خرید سامسونگ بیشتر از HTC است!

  5. دیگه الان خیلی گوشیهای از نظرا کارایی شبیه بهم شدن!! بیشتر اختلافا روی ظاهره که سامسونگ بازنده ست!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH