چگونه عمر باتری تبلت اندرویدی خود را افزایش دهیم؟!

یکی از معیارهای مهم برای خرید تبلت و تلفن همراه داشتن باتری قوی و مناسب با نیاز کاربری شماست، ولی اگر بعد از خرید تبلت اندرویدی خود باز هم با مشکل باتری مواجه شده‌اید، حتما نکاتی که در این مقاله به آن اشاره شده است را بررسی کنید.

ximg_54f500645092a.png.pagespeed.ic.kiC2prOlxP

1- یکی از معایب اندروید استفاده حساب نشده از حافظه رم و اجرای برنامه‌ها در پس زمینه است، ولی بعضی از این فعالیت‌های پس زمینه مربوط به برنامه‌هایی است که شما در تبلت خود نصب کرده‌اید و می‌توان با محدود کردن آن‌ها تا حد زیادی از مصرف باتری خود جلوگیری کنید. این برنامه‌ها معمولا شامل اپ‌های اجتماعی هستند که اعلان (نوتیفیکیشن) دارند و برای آگاه سازی شما از پیام‌هایتان همواره در پس زمینه فعالیت دارند. برای جلوگیری از چنین اتفاقی در زمانی که شما از تبلت خود استفاده نمی‌کنید، می‌بایست در هنگام نصب برنامه تیک اجرا در پس زمینه را بردارید تا برنامه زمانیکه صفحه تبلت شما خاموش است اجرا نشود.

2- یکی از مهم‌ترین عوامل هدر رفت باتری تبلت‌ها نور صفحه نمایشگر آن است، تبلت‌ها به دلیل داشتن صفحه نمایش‌هایی بزرگ به خودی خود مصرف انرژی بالایی دارند حال اگر شما بخواهید روشنایی صفحه را روی 100 درصد بگذارید، دیگر نمی‌توانید روی عمر باتری تبلت خود حساب کنید. سعی کنید همواره قابلیت نور خودکار صفحه را روشن بگذارید و هیچگاه از روشنایی بیشتر از 40 درصد روی تبلت خود استفاده نکنید تا هرگاه به آن نیاز داشتید بدون واهمه از خالی شدن باتری آن به استفاده از آن بپردازید.

650x318ximg_54f516c154d55.png.pagespeed.ic.-qFImhtGUx

3- یکی از ابتدایی‌ترین روش‌های جلوگیری از هدررفت باتری خاموش نگه داشتن بلوتوث و وای فای و همگام سازی و جی‌پی‌اس است که در مواقع غیرنیاز با خاموش کردن آن‌ها می‌توان بخش قابل توجهی از باتری خود را ذخیره نمایید.

650x355ximg_54f535f6eedf4.png.pagespeed.ic.oh_Pkw9Jb9

4- با مراجعه به بخش تنظیمات و زیربخش باتری می‌توانید اپ‌هایی که استفاده زیادی از باتری شما دارند شناسایی کرده و اگر زیاد از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، نسبت به حذف آن اپ از تبلت اندرویدی خود اقدام کنید.

th (1)th

5- استفاده از برنامه‌های ذخیره سازی باتری نیز تا حدودی موثر است، پیشنهاد می‌شود از کسانی که پردازنده تبلت آن‌ها متعلق به شرکت اسنپدراگون است از اپ  این کمپانی به نام Battery Guru استفاده نمایند این برنامه به مدت یک هفته فعالیت‌های شما را رصد نموده سپس اقدام به مدیریت مصرف باتری شما می‌نماید. بقیه کاربران نیز می‌توانند از برنامه DU Battery saver  استفاده نمایند.

Android-Lollipop

6- آخرین نسخه اندروید یا همان آبنبات چوبی استفاده هوشمندانه‌تر و بهینه‌تری از باتری دارد؛ توصیه می‌شود در صورت امکان ارتقا به نسخه 5 اندروید این کار را انجام دهید تا حداقل 30 درصد در مصرف باتری شما صرفه جویی شود.

7- استفاده از شارژر‌های اصلی و شارژ کردن مناسب تبلت و بررسی خراب نبودن باتری نیز می‌تواند مشکل شما را حل کند.

8- توقعات خود را پایین بیاورید! اگر یک تبلت معمولی از اندروید با باتری متوسط خریداری کرده‌اید و برای وبگردی و بازی از آن استفاده می‌نمایید، نباید انتظار کشش بالایی از باتری آن داشته باشید زیرا در هر صورت بازی کردن و به خصوص بازی‌های آنلاین از قاتلین باتری تبلت شما هستند.

6 در مورد “چگونه عمر باتری تبلت اندرویدی خود را افزایش دهیم؟!”

  1. تبلت من لنوو است من خیلی ازش راضیم ولی تبلت قبلیم که اسمش اکشن بود باتری تا به اینترنت وصل میشدم پنج درصد کم میشد
    راستی یکی دیگه از قاتل باتری تو شارژ بازی کردن است

  2. منم عمراستفاده باتری گوشیم پایینه ولی حاضرنیستم نورصفحه نمایشم از100کمترباشه شایدراههای دیگه جواب بدن اماچشمگیرنیست…

  3. حسین باقری

    این پائین آوردن توقع خیلی مهمه !!!

    اگه تمام موارد بالا مفید واقع نشد بهتره به فکر تهیه یه پاوربانک بود !!!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH