اپ رسان: نقد و بررسی VLC Player برای سیستم‌های اندرویدی!

VLC Player به عنوان یکی از بهترین برنامه‌های پخش فایل‌های ویدیویی در رایانه‌های ویندوزی مطرح است به طوری که بسیاری از آن به عنوان برنامه پیش‌فرض خود برای پخش فایل‌های ویدیویی استفاده می‌کنند. مدتی است نسخه بتای این برنامه برای سیستم‌های اندرویدی نیز عرضه شده که فقط برای گوشی‌ها و تبلت‌هایی است که از پردازشگرهای 32 بیتی اینتل یا پردازشگرهایی با معماری ARMv7 استفاده می‌کنند. البته به گفته توسعه‌دهندگان برنامه معماری ARMv6 نیز به زودی در نسخه‌های آتی برنامه پشتیبانی خواهد شد. در زیر نگاهی گذرا به امکانات و ویژگی‌های این برنامه برای سیستم‌های اندرویدی خواهیم داشت.

VLC-Media-Player-for-Android-1یکی از نکات قابل توجه در مورد VLC Player آن است که این برنامه فایل‌های ویدیویی و صوتی را به صورت جداگانه مدیریت می‌کند و در واقع برای هر کدام دسته‌بندی جداگانه‌ای در نظر گرفته است. دسترسی به این دسته‌بندی‌ها از طریق نوار کناری برنامه فراهم می‌شود. اصولا شهرت VLC Player به خاطر امکانات و عملکرد خوب آن در پخش فایل‌های ویدیویی است. هنگامی که شما وارد دسته‌بندی فایل‌های ویدیویی می‌شوید لیستی از فایل‌های ویدیویی موجود در گوشی یا تبلت خود را همراه با تصویر بندانگشتی آن‌ها خواهید دید. برای پخش هر کدام از این فایل‌ها می‌توانید به راحتی آن را لمس نمایید. پخش فیلم از همان جایی آغاز خواهد شد که دفعه قبل متوقف شده بود. البته اگر بخواهید فیلم را از ابتدا پخش کنید می‌توانید انگشت‌تان را روی نام فایل یا تصویر بند انگشتی آن نگه دارید و گزینه “پخش از ابتدا” را انتخاب کنید. همچنین برنامه امکان پخش فایل‌های ویدیویی موجود در شبکه را نیز دارد.

VLC-Media-Player-for-Android-4VLC Player علاوه بر داشتن دکمه‌های معمول برای پخش، توقف، جلو یا عقب رفتن در فایل‌های صوتی و تصویری از حرکات مختلف انگشت روی صفحه نمایشگر نیز برای کارکردهای مشابه یا اعمال تنظیمات مرتبط استفاده می‌کند. مثلا اگر بخواهید میزان روشنایی صفحه نمایشگر را هنگام پخش فیلم تنظیم کنید می‌توانید انگشت‌تان را روی گوشه سمت چپ صفحه گذاشته و آن را به سمت بالا یا پایین حرکت دهید. برای تنظیم بلندی صدا نیز می‌توانید همین کار را در گوشه سمت راست صفحه انجام دهید. حرکت عرضی انگشت روی صفحه نمایشگر نیز می‌تواند شما را در فایل ویدیویی به عقب یا جلو ببرد. علاوه بر این دکمه‌ای نیز روی صفحه قرار دارد که با لمس آن می‌توانید دکمه‌های پخش، توقف، جلو یا عقب رفتن را روی صفحه نگه دارید و از پنهان شدن آن‌ها جلوگیری کنید.

VLC-Media-Player-for-Android-5اگر گوشی یا تبلت شما از سخت‌افزار نسبتا خوبی برخوردار باشد پخش فایل‌های ویدیویی حتی با کیفیت 1080p نیز بدون هیچ گونه وقفه آنی در حین پخش انجام خواهد شد. VLC Player از چندین فایل صوتی و زیرنویس نیز برای یک فایل ویدیویی پشتیبانی می‌کند. همچنین امکان تغییر نسبت طول به عرض فایل ویدیویی به صورت دستی و انتخاب کاربر نیز وجود دارد. هر چند شهرت VLC Player به خاطر امکانات و عملکرد آن در پخش فایل‌های ویدیویی است ولی برنامه از امکانات استاندارد برای پخش فایل‌های صوتی نیز برخوردار است. البته نمی‌توان آن را از این جهت یک برنامه برجسته دانست، چون هنوز دارای ضعف‌هایی در این زمینه است از جمله اینکه هنگام مراجعه به نوار اعلانات هنگام پخش فایل‌های صوتی هیچ دکمه‌ای برای توقف پخش یا جلو و عقب رفتن در فایل صوتی در نظر گرفته نشده است.

VLC-Media-Player-for-Android-6اگر به دنبال برنامه‌ای خوب برای پخش فایل‌های صوتی و ویدیویی خود هستید، VLC Player با وجود آنکه هنوز نسخه نهایی آن عرضه نشده، ارزش امتحان کردن را دارد. به گفته توسعه‌دهندگان برنامه، رابط کاربری نسخه نهایی برنامه شاهد تغییراتی کلی خواهد بود. این چیزی است که باید صبر کرد و دید ولی عجالتا نسخه بتای آن نیز می‌تواند تا حد زیادی نیازهای شما را برای پخش فایل‌های صوتی و تصویری برآورده کند.

Download az Iranapps

2 در مورد “اپ رسان: نقد و بررسی VLC Player برای سیستم‌های اندرویدی!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH