گوشی‌هایی که باید و نباید بخریم!

این روزها به قدری تنوع گوشی‌های موبایل در بازار زیاد شده که پیدا کردن یک گوشی مناسب با توجه به نیازها، گاهی تبدیل به عملیات غیر ممکن می‌شود! همچنین بهای گوشی‌ها نیز نوسانات زیادی دارد و برای همین هیچ‌گاه نمی‌توان یک مدل را برای همیشه انتخابی برتر و یا بدتر دانست! در این مقاله بر آن شدیم تا با توجه به زمان حاضر، به شما بهترین گوشی‌ها نسبت به قیمت‌شان را معرفی کرده و مدل‌هایی که در برابر بهای پرداختی ارزش خرید پایینی هم دارند، به شما نشان دهیم تا از آن‌ها دوری کنید. پس با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

مدل‌هایی که بایستی الان خرید

Huawei Ascend G7

یک گوشی میان رده با ظاهری همچون یک پرچم‌دار! محصولات هواوی که این روزها توانسته‌اند با قیمت بسیار رقابتی و مناسب خودشان، مشتریان پر و پاقرصی در بازار پیدا کنند، از نظر دیزاین نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. هواوی اسند جی۷ یکی از همین محصولات است که از بدنه‌ای تمام فلزی بهره برده و مجهز به یک نمایشگر پهناور ۵.۵ اینچی با وضوح اچ‌دی است. G7‌ جز معدود محصولات هواوی است که از پردازنده ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ بهره می‌برد و مجهز به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با توانایی فیلم‌برداری فول اچ‌دی است. این گوشی فلزی هواوی را هم اینک می‌توانید با قیمتی در حدود ۷۵۰ هزار تومان از بازار تهیه کنید.

مشخصات کامل هواوی اسند جی۷

huawei-g7-19

HTC Desire 816

یک محصول بسیار ارزشمند از کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی که با حدود قیمتی ۶۵۰ هزار تومن، یکی از بهترین انتخاب‌ها در بین گوشی‌های میان رده است. دیزایر ۸۱۶ که از یک نمایشگر اچ‌دی ۵.۵ اینچی بهره می‌گیرد، دارای طراحی و رنگ‌بندی‌های دوست داشتنی است. این گوشی مجهز به پردازنده ۴ هسته‌ای اسنپدراگون ۴۰۰ (در برخی نسخه‌ها از پردازنده ۸ هسته‌ای مدیاتک بهره می‌گیرد) بوده و دوربینی ۱۳ مگاپیکسلی، آن را برای ثبت خاطرات شیرین شما یاری می‌کند.

مشخصات کامل اچ‌تی‌سی دیزایر ۸۱۶

HTC Desire 816 cover

LG G3 32GB

به نظر می‌رسد که با ورود پرچم‌دار جدید ال‌جی به بازار یعنی مدل G4، این کمپانی چوب حراج به پرچم‌دار قبلی‌اش با نام G3 زده است، به نوعی که بهترین نسخه آن (۳۲ گیگابایت) که رم ۳ گیگابایتی دارد و در مدل‌های جدید، از دو سیم‌کارت نیز پشتیبانی می‌کند، بهایی کم‌تر از 1.200.000 تومان (بدون گارانتی) داشته تا با مشخصات عالی خودش، تبدیل به ارزان‌ترین گوشی بازار با نمایشگر QHD شود! این گوشی ۵.۵ اینچی که مجهز به پردازنده اسنپدراگون ۸۰۱ است، دارای دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال و فوکوس لیزری بوده و همچنان یکی از خوب‌های بازار است.

مشخصات کامل ال‌جی جی۳

LG G3 Review (41)

Sony Xperia Z2

شاید بسیاری از کاربران، گوشی اکسپریا Z3 و البته Z3 پلاس را پرچمدار بلامنازع سونی بدانند و به همین خاطر توجه چندانی به Z2 نداشته باشند اما بایستی بدانید که Z2 با اختلاف مشخصاتی بسیار اندک نسبت به Z3، اختلاف قیمت نسبتا زیادی داشته و به همین خاطر تبدیل به یکی از خوب‌های بازار شده است.
این گوشی با کیفیت و زیبا، از نمایشگری 5.2 اینچی با وضوح تصویر فول اچ‌دی بهره می‌برد. چیپست آن اسنپدراگون 801 با 4 هسته قدرتمند کریت بوده و دوربین 20.7 مگاپیکسلی‌اش یکی از بهترین‌ها در میان اندرویدی‌هاست. این محصول سونی در حال حاضر در بازار، در حدود 1.100.000 تومان قیمت دارد تا یک گوشی با ارزش و خوش قیمت نامیده شود.

مشخصات کامل سونی اکسپریا Z2

xperia-z2

Samsung Galaxy E5

یک گوشی میان رده از سری محصولات جدید E سامسونگ که نسبت به قیمتش، از امکانات قابل قبولی برخوردار است. این محصول ۷۰۰ هزار تومانی، شاید ارزان‌ترین مدل با نمایشگر ۵ اینچی اچ‌دی و فناوری Super AMOLED سامسونگ باشد که در دسترس کاربران قرار دارد. استفاده از پردازنده ۶۴ بیتی اسنپدراگون ۴۱۰ در کنار ۱.۵ گیگابایت رم، محموعه سخت‌افزاری قابل قبولی را برای آن رقم زده و دوربین ۸ مگاپیکسلی، توانایی فیلم‌برداری با حداکثر وضوح فول‌اچ‌دی را داراست. ضمن اینکه دوربین سلفی آن یک نمونه ۵ مگاپیکسلی بوده که سامسونگ تاکید زیادی بر روی کیفیتش دارد.

مشخصات کامل سامسونگ گلکسی E5

Samsung_GALAXY_E5

مدل‌هایی که نبایستی الان خرید

+Sony Xperia Z3

در خوب بودن، زیبا بودن، کارا بودن و خلاصه کلی چیز بودن +Z3 شک نکنید اما چرا آن را در لیست گوشی‌هایی که نبایستی خرید، قرار داده‌ایم؟ زیرا اکسپریا زد۳ پلاس بسیار گران است! در واقع محصولی که در برخی از نقاط دنیا با نام Z4 هم فروخته می‌شود، پرچم‌داری است که حتی خود سونی خیلی بر رویش مانور نداده و چندان هم در معرفی و لانچ گوشی، سنگ تمام نگذاشته است و بایستی منتظر ورود پرچم‌دار واقعی آن در اواخر شهریور ماه و نمایشگاه IFA باشیم. اما این گوشی که از نمایشگری با وضوح فول اچ‌دی و پردازنده داغ اسنپدراگون ۸۱۰ استفاده می‌کند، بهایی بیشتر از 2.200.000‌ تومان داشته تا سبب شود اگر از طرفداران سونی هستید، حداقل به سراغ اکسپریا Z3 با بهایی بسیار پایین‌تر (در حدود 1.400.000‌ تومان) بروید و تا معقول شدن قیمت پلاس‌دارش، مدتی را صبر نمایید.

مشخصات کامل سونی اکسپری زد۳ پلاس

xperia-z3-plus-w

+HTC ONE M9

انگار وجود یک علامت پلاس (به علاوه) در پشت نام محصولات، سبب می‌شود تا آن‌ها وارد لیست گوشی‌های نخر ما بشوند! این‌بار نوبت به اچ‌تی‌سی رسیده است تا با قرار دادن عنوان پلاس پس از نام پرچم‌دار جدیدش (وان ام۹) که گوشی ناموفقی هم در فروش بوده، یک قیمت نجومی (در حدود 2.200.000 تومان) در کنار آن افزوده و انتظار داشته باشد تا به‌خاطر اضافه کردن وضوح تصویر QHD برای یک نمایشگر ۵.۲ اینچی، شما چنین مبلغ گزافی را بپردازید! با توجه به این مورد که پردازنده آن از ساخته‌های مدیاتک بوده و شاید این کمپانی چیپست‌ساز هم باورش نشود که بر روی محصولی با چنین قیمتی، مورد استفاده قرار گرفته؛ چون به طور معمول از مدیاتک برای گوشی‌هایی که قیمت رقابتی دارند، استفاده می‌شود.

مشخصات کامل اچ‌تی‌سی وان ام۹ پلاس

htc-one-m9-plus-h11

+Alcatel Idol X

و باز هم یک گوشی پلاس دار دیگر که محصولی از کمپانی فرانسوی ‌آلکاتل است و به نوعی آن را پرچم‌دار محصولاتش می‌داند. البته اگر آن را با گوشی‌های هم قیمتش در بازار که برندهای معتبرتری هم دارند (نظیر اکسپریا Z2 و ال‌جی G3) مقایسه‌ای کنیم، متوجه خواهیم شد که این گوشی که بهایی بالاتر از 1.200.000 تومان دارد، با یک نمایشگر ۵ اینچی فول اچ‌دی و پردازنده مدیاتک خود که از هسته‌های قدیمی کورتکس A7 بهره می‌برد، ارزش بسیار پایینی در خرید داشته و رقبایش، یک سر و گردن بالاتر از آن می‌ایستند. به خصوص زمانی که بدانید حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی‌اش، غیر قابل ارتقا بوده و هیچ درگاهی جهت استفاده از کارت حافظه جانبی ندارد!

alcatel-one-touch-idol-x-plus

 iPhone 6 Plus 16GB

قیمتی نزدیک به 2.5 میلیون تومان؟ واقعا برای چه این همه پول را صرفا بایستی برای دستگاهی پرداخت که هیچ چیز خارق‌العاده‌ای را نصیب کاربر خودش نکرده و تنها تفاوت آن در سیستم عامل و البته لوگوی گاز زده سیبی است که بسیاری این پول را برای داشتن این لوگو در جیب خود می‌پردازند.

شاید آی‌فون 6 پلاس (که حامل آخرین پلاس در بین نخرهای ماست!) با نمایشگر بزرگ 5.5 اینچی از کیفیت در کل راضی کننده‌ای هم برخوردار باشد، اما پرداخت این مبلغ (تازه برای نسخه 16 گیگابایتی که فقط 11 گیگابایتش در دسترس است)، تنها برای کسانی امکان پذیر است که یا عاشق سینه چاک اپل هستند و یا نمی‌دانند با پول خود چه کنند!

مشخصات کامل اپل آی‌فون ۶ پلاس

iphone_6_plus

سئوالات خودتان را از ما بپرسید تا بهترین جواب‌ها را از کارشناسان بگیرید!


راستی، پیشنهاد می‌کنم هرچه سریع‌تر در سایت عضو شده و فعالیت خودتان را آغاز کنید [عضویت در سایت]

245 در مورد “گوشی‌هایی که باید و نباید بخریم!”

  1. خیلی ممنونم از توضیح کملتون راستی چرا هواوی قرار نیس اندروید 7 بده برا y5 . این قضیه باعث شد دلسرد بشم به نظرتون مشکل خاصی پیش میاره . بگیذمش یا صب کنم هواوی یه گوشی ارزان قیمت جدید معذفی کنه اصلا هواوی برا ارزن قیمتا اپدیت اندروید میده بیرون ؟

  2. میخام سخت افزارش قوی باشه ینی اول برام سخت افزار و عمر گوشی برام مهمه بعد دوربین و نرم افزار اینجور چیزا . فک کنم ایکس پاور نیس تو بازار . شما بین اون دو تا مورد دیگه کدومو پیشنهاد میدین به نظر شما کدوم برند از لحاظ عمر و سخت افزاری قدرتمنده؟

    1. بین این دو گوشی، برتری کلی با محصول هواوی هست. نمایشگر وضوح تصویر بهتری داره، حافظه داخلی ۱۶ در برابر ۸ و همچنین رم ۲ در مقایسه با ۱.۵ گیگابایت محصول سامسونگ. باتری Y5 هم حجم بیشتری دارد (۳۰۰۰ در مقابل ۲۶۰۰ میلی‌آمپر). در بخش دوربین هم دریچه دیافراگم F/2.0 گوشی هواوی باز نسبت به F/2.2 سامسونگ برتر است.

  3. درود بر شما اقای گلکار عزیز به نظر شما از بین این سه گوشی کدومش بهتره هواوی y5 2017 ال جی ایگس پاور 1 و سامسونگ گرند پرایم پلاس ممنونم از زحماتتون

  4. درود بر شما اقای گلکار عزیز میخاستم راجع به هواوی y5 2017 بدونم اینکه شنیدم دوربیناش واقعا 8و 5 واقعی نیس و عکسارو کارتونی میگیره درسته؟ و اینکه کلا نظرتون راجع بش چیه؟

    1. دوربین واقعی است و به راحتی می‌توان تعداد پیکسل‌ها را از عکس خروجی دریافت کرد و هیچ کمپانی معتبری اقدام به دادن اطلاعات در این بخش نمی‌کند اما بایستی توجه داشته باشید که سری Y هواوی، همیشه از محصولات پایین رده این شرکت محسوب می‌شود و قاعدتا کیفیت عکس‌های آن نسبت به سایر محصولات حتی همین شرکت نیز در جایگاه پایین‌تری قرار می‌گیرد (حتی با رزولوشن مشابه عکس). پس باید نسبت به پول پرداختی از کیفیت دوربین آن انتظار داشته باشید

  5. سلام آقای گلکار
    من یه مدتیه دارم دمبال گوشی میگردم که با توجه به بودجم و امکانات و کیفیتی که میخوام گوشی داشته باشه بهم نوکیا3 رو پیشنهاد کردن ولی خودم چون دلم با نوکیا نیس اعتماد بهش ندارم. گشتم تا به کا 8 2017 ال جی برخوردم ولی دیگران دارن رایمو میزنن میگن حالا امکاناتی که میخوای رو ول کن از مارکای بهتر مث سامسونگ، سونی یا هواوی و شیائومی گوشی بگیر. میگن گوشیای ال جی بی کیفیت و به دردنخورن. حالا نمدونم چی کار کنم؟ از گوشیم فقط در حد وبگردی و تلگرام و برنامه های ضروریم و تماس گرفتن استفاده میکنم. میشه شما راهنماییم کنین؟
    پیشاپیش از وقتی که میذارین به سوالم جواب بدین ممنونم.

    1. برند ال‌جی در زمینه گوشی، یکی از قدیمی‌ترین و البته با کیفیت‌ترین‌ها است و نمی‌دونم چه کسی این شکلی مشاوره می‌ده که ال‌جی نگیر و بیا جاش سونی، هواوی یا شیائومی بخر! اگر از این مدل خوشتون اومده، نگران کیفیت و نام ال‌جی نباشید چون محصول قابل اعتمادیه

  6. سلام
    خسته نباشین ببخشید میشه منو تو خرید گوشی کمک کنید من بین j7 باA3 سامشونگ گیر کردم
    من ی گوشی ایی میخوام هنگ نکنه دوربینی عالی باشه سخت افزاریشم خوب باشه
    اگ گوشی مناسبی سراق دارین بگین ممنون میشم

    1. مجتبی مسکینی

      سلام اگه منظورتون نسل جدید این سری گوشی‌هاست که با توجه به نیازتون J7 Pro انتخاب بهتری هست
      در این رنج معمولا گوشی‌های هواوی روی کاغذ قابلیت‌های بهتری دارن و ارزش خریدشون بالاست

  7. سلام آقای گل کار
    من قصد خرید گوشی دارم تا سقف ۱۲۰۰ و ویژگی ها ی زیر برام مهمه.
    ۱. در درجه اول دوربین خیلی خوبی داشته باشه ،دوربین سلفی همین طور
    ۲. ظاهری شیک داشته باشه . چیزی شبه به هواوی جی ۷ . و به این دلیل این مدلو نمیخرم چون الان هواوی دارم می خوام برند دیگه ای رو امتحان کنم..
    ۳. گیمر نیستم و اصلا برام مهم نیست
    ۴. الان یه هواوی G730 دارم که یکی از بزرگترین ایرادش اینه که همه ی برنامه ها داخل حافظه گوشی ذخیره میشه و از کارت حافظه جانبی پشتیبانی چندانی نمیکنه.. ( این ایراد رو نداشته باشه)

    1. شما می‌تونید با کمی افزایش بودجه به سراغ ال‌جی G5 برید، اگر هم از برند هواوی بخواهید مجدد خریدی انجام بدین، محصولات سری P همچون P8 و P9 گوشی‌های خوب و قابل اعتمادی هستند

  8. سلام می خواستم بدونم الان بهترین گوشی از لحاظ سخت افزاری بیشتر و در کل خوبه تا رنج ۱ میلیون ۳۰۰ کدوم گوشی ها هستند؟؟؟

  9. سلام. من بین گوشی اپل اس ۷ و ایسوس و سامسونگ موندم کدومو بگیرم؟میخوام بدونم کارکرد کدوم بهتره؟و اینکه حافظه کدوم بالاتره و کیفیت دوربین جلو و سلفی کدوم بهنره؟کلا کدوم بهتره

    1. این دو گوشی از نظر ابعادی تفاوت نسبتا زیادی با هم دارند که تقریبا دسته‌بندیشون رو متفاوت می‌کنه. اگر به جنس بدنه خوب و ظاهر لوکس و جمع و جور اهمیت می‌دهید، A3 گزینه خوبی است اما اگر دوست دارید گوشی بزرگ‌تر با کارایی مناسب‌تری باشید، J7 پرایم را بخرید

  10. سلام و ممنون بابت سایت خوبتون . یه سوال داشتم آیا گوشی asus مدل سلفی ارزش خرید داره .چون کسی تا بحال اطرافم برند ایسوس رو تو گوشی استفاده نکرده بسیار شک دارم که بد در بیاد ولی همسرم به جد این مدل رو انتخاب کرده.لطفا راهنمایی کنید

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH