فیسبوک، محبوب‌ترین اپلیکیشن سال ۲۰۱۵

فیسبوک محبوب‌ترین اپلیکیشن سال 2015

درست قبل از پایان سال، یک سنت متداول در میان شرکت‌ها آزمایش و تعیین محصولات و سرویس‌های برتر در طول سال است. سایت Nielsen این کار را بدون هیچ اتلاف وقتی انجام داده است. این شرکتِ خدماتِ رتبه‌بندی با استفاده از تجزیه‌ و تحلیل اولویت‌های مصرف‌کنندگان برای ویدئوها، عناوین آهنگ‌ها و دیگر اطلاعات فناوری، می‌تواند بهترین ترندهای صنعت دیجیتال را تعیین کند.

وقتی نوبت بررسی اپلیکیشن‌ها می‌رسد، هیچ جای تعجب نیست که غول شبکه‌های اجتماعی یعنی فیسبوک بالاتر از هر اپلیکیشن دیگری در آمریکا و در سال ۲۰۱۵ قرار گرفته باشد. بر اساس این مطالعه، اپلیکیشن فیسبوک به رکورد میانگین ۱۲۶.۷ میلیون کاربر منحصر به فرد در هر ماه دست یافته است. این عدد (جمع آوری شده از ماه ژانویه تا اکتبر) از نتایج سال گذشته، ۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

اپلیکیشن بعدی که غول شبکه‌های اجتماعی را دنبال می‌کند، یوتیوب است که در همان دوره زمانی به طور متوسط ماهانه پذیرای ۹۷.۶ میلیون کاربر بوده است. این رقم نیز حاکی از افزایش ۵ درصدی به نسبت نتایج سال ۲۰۱۴ برای این اپلیکیشن استریمینگ ویدئو است. به فاصله اندکی از اپلیکیشن یوتیوب، اپلیکیشن پیام‌رسان فیسبوک با حدود ۹۶.۴ میلیون کاربر و ۳۱ درصد رشد، قرار دارد. این اپلیکیشن همچنین به عنوان اپلیکیشنی با سریع‌ترین رشد در میان کاربران ایالات متحده در سال ۲۰۱۵ شناخته شده است.

چهار جایگاه بعدی در این لیست متعلق به گوگل و اپلیکیشن‌های آن یعنی گوگل Search، گوگل Play، گوگل Maps و جی‌میل است. اینستاگرام به عنوان اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس که تحت مالکیت فیسبوک است، در جایگاه هشتم قرار گرفته و به طور میانگین دارای ۵۵.۴ میلیون کاربر منحصر به فرد در ماه است. درنهایت، جایگاه نهم و دهم لیست برترین اپلیکیشن‌های سال ۲۰۱۵ متعلق به اپل موزیک و اپل Maps است.

شرکت خدمات رتبه‌بندی Nielsen همچنین دریافته است که کاربران برای دسترسی به ایمیل، متن‌ها، موسیقی، ویدئو و شبکه‌های اجتماعی بیشتر از گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها استفاده می‌کنند. بدیهی است که دسترسی به ۱۰ اپلیکیشن برتر یاد شده نیز از طریق این نوع از دستگاه‌ها بوده است. علاوه بر این، سایت Nielsen در میان رشد ۸۰ درصدی کاربران گوشی‌های هوشمند در ایالات متحده، تشخیص داده است که ۵۳ درصد از کاربران از یک دستگاه اندرویدی و تنها ۴۳ درصد از آن‌ها از یک دستگاه iOS برای دسترسی به اپلیکیشن‌های یاد شده استفاده کرده‌اند. داده‌های این نظرسنجی از مجموعه پاسخ‌های سایت Nielsen که از بیش از ۳۰۰۰۰ مشترک تلفن همراه آمریکایی (۱۳ ساله و بالاتر) به دست آمده، استخراج شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH