چهار عنصر جدید به جدول تناوبی عناصر اضافه شد

periodic-table-640x440-minاکنون وقت آن رسیده است که جدول تناوبی قدیمی را کنار گذاشته و یک جدول جدید تهیه کنیم یا عناصر جدید را به صورت دستی به آن اضافه نماییم. یک تیم ویژه متشکل از اعضای اتحادیه بین‌المللی شیمی محض و کاربردی (IUPAC) و اتحادیه بین‌المللی فیزیک محض و کاربردی (IUAPAP) چهار عنصر جدید اضافه شده به جدول تناوبی را مورد تایید قرار داده‌اند، بنابراین در نهایت ردیف چهارم جدول تکمیل شد.

این چهار عنصر جدید قبلا به عنوان چهار ماده شیمیایی با شماره‌های ۱۱۳، ۱۱۵، ۱۱۷ و ۱۱۸ شناخته می‌شدند. این عناصر در ۳۰ دسامبر مورد تایید قرار گرفته‌اند و اکنون نام‌های موقتی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است.

آخرین عناصر اضافه شده به جدول تناوبی شامل اونونتریوم (۱۱۳)، اونونپنتیوم (۱۱۵)، اونونسپتیوم (۱۱۷) و اونوناکتیم (۱۱۸) هستند. تا زمانی که کاشفان، نام‌های ثابتی برای این عناصر انتخاب کنند، این نام‌ها به طور موقت برای این عناصر در نظر گرفته می‌شود.

این عناصر از سال ۲۰۱۱ اولین عناصر اضافه شده به جدول تناوبی هستند و تمام آن‌ها به عنوان “عناصر فوق سنگین” دسته‌بندی می‌شوند، به این معنی که آن‌ها به طور مصنوعی ساخته شده‌اند و به سرعت به عناصر سبک‌تر تجزیه می‌شوند.

کشف عنصر ۱۱۳ به تیمی در انستیتوی ریکن ژاپن، عناصر ۱۱۵ و ۱۱۷ به آزمایشگاه ملی Oak Ridge و عنصر ۱۱۸ نیز به طور مشترک به موسسه تحقیقات هسته‌ای دوبنا در روسیه و آزمایشگاه ملی لارنس لیورمور در کالیفرنیا، نسبت داده شده است.

محققان در حال حاضر به دنبال یافتن نام‌های ثابت برای این عناصر هستند. مطابق قوانین IUPAC این نام‌ها می‌توانند بر اساس مواد معدنی، اماکن، مفاهیم اساطیری، خواص و یا دانشمندان، انتخاب شوند.

1 در مورد “چهار عنصر جدید به جدول تناوبی عناصر اضافه شد”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH