دو همراه اندرویدی دیگر در برنامه کاری بلک‌بری

itresan-10 (2)بلک‌بری به‌عنوان یک نام نوستالژیک در میان کسانی که از دیرباز با تلفن‌های همراه هوشمند سروکار داشته‌اند، شناخته می‌شود و برای مدت‌ها این نام با ذهنیت همراه‌های بسیار نیرومند و شیک در رده اداری هم‌ردیف بود. بااین‌وجود با ظهور اندروید، سیستم‌عامل‌های زیادی از رده کاری خارج شدند که می‌توان از میان آن‌ها به مواردی مانند سیمبین، بادا و بلک‌بری اشاره کرد.
سرانجام جان چن به‌عنوان مدیر ارشد اجرایی بلک‌بری، در سال گذشته مقاومت خود را شکست و یک همراه اندرویدی را معرفی کرد ولی به نظر می‌رسد که این همراه هوشمند و بازخوردهای بسیار عالی صورت گرفته نسبت به آن توانسته است تا مدیران این شرکت را بسیار راضی کند زیرا به نظر می‌رسد که بلک‌بری دیگر قصد کار کردن با سیستم‌عامل اختصاصی خود برای عرضه عمومی همراه‌های هوشمند را ندارد.
در این میان نکته بسیار جالب این است که بسیاری از بنگاه‌های شرط‌بندی در سطح بین‌المللی، شرط‌هایی مبنی بر عرضه تلفن‌های همراه هوشمند بر پایه بلک‌بری 10 را نیز قبول کرده‌اند ولی کسانی که این شرط را بسته‌اند، رسما شانس بسیار اندکی برای بردن خواهند داشت. برای نمونه اگر کسی در لاتاری 500 میلیون دلاری شرکت کرده باشد، شانس یک در 292 میلیون برای پیروزی دارد ولی اگر بر روی عرضه همراه‌های بلک‌بری با سیستم‌عامل نسخه 10 این شرکت در بازار عمومی شرط بسته باشد، شانسش بسیار است زیرا مسئولان بلک‌بری اعلام کرده‌اند که تمرکز آن‌ها بر روی سیستم‌عامل اندروید خواهد بود.

How-would-you-like-a-24K-gold-plated-BlackBerry-Priv
مدیر ارشد اجرایی بلک‌بری، در نمایشگاه CES امسال به‌صورت رسمی اعلام کرد که به عرضه همراه‌های اندرویدی ادامه خواهد داد. او یادآور شد که فروش نخستین همراه اندرویدی بلک‌بری به‌اندازه‌ای مناسب بوده است که شرکت را برای ادامه این روند متقاعد کرده است.
چن درباره وضعیت فروش نخستین همراه اندرویدی بلک‌بری از این عبارت استفاده کرد:

تا به اینجای کار که خوب بوده است.

هم‌چنین وقتی درباره آینده این محصول در بازار فروش نیز از او سوال شد، در پاسخ ابراز امیدواری کرده و گفت:

به‌شدت به این امر خوش‌بین هستم.

چن در بخشی از گفته‌های خود اشاره کرد که در سال 2016 میلادی، حداقل یک همراه اندرویدی با برند بلک‌بری روانه بازار خواهد شد و احتمال عرضه شدن دو محصول با این شرایط نیز وجود دارد. علاوه بر این نیز مدل Priv در سه‌ماهه نخست سال 2016 میلادی در 31 کشور مختلف به عرضه خواهد رسید که می‌تواند آمار فروش این مدل را به‌شدت بهبود بخشد. علاوه بر این نیز بلک‌بری Priv تحت حمایت شرکت‌های بزرگ مخابراتی مانند تی‌موبایل و ورایزن و اسپرینت نیز قرار گرفته است تا در بازار ایالات متحده، وضعیت بهتری در انتظار آن باشد.
شایان‌ذکر است که سال 2016 برای بلک‌بری سالی حیاتی خواهد بود زیرا مدیران این شرکت اعلام کرده‌اند که وضعیت فروش همراه‌های هوشمند این شرکت در سال 2016، تعیین کننده بقای بخش تولید تلفن همراه در این کمپانی یا حذف این بخش خواهد بود. البته چن معتقد است که امسال سال پرسودی برای بلک‌بری خواهد بود، او در بخشی از سخنان خود دراین‌باره گفت:

اطمینان دارم که امسال، سال سودآوری برای ما خواهد بود.

البته شایان‌ذکر است که هیچ تصویری از این دو مدل به رسانه‌ها راه نیافته است و عکس قرار داده شده برای آن خبر نیز تنها جنبه تزئینی دارد و مربوط به این محصولات نیست. در عین حال برای بلک‌بری نسخه 10 نیز برنامه‌هایی مدنظر قرار داده شده است و به‌جای این‌که این سیستم‌عامل به‌صورت کلی از معادلات حذف شود، قرار است تا به یک سیستم‌عامل دولتی بدل گردد. بر اساس اطلاعات منتشر شده، بلک‌بری 10 به‌عنوان سیستم‌عامل معتبر و تائید شده توسط دولت آمریکا در نظر گرفته شده است تا برای فعالیت‌های اداری کارمندان دولت به کار گرفته شود. به‌این‌ترتیب به نظر می‌رسد که تلفن‌های همراه هوشمندی بر پایه بلک‌بری 10 نیز طراحی شوند که بر اساس شایعات، دارای چهره‌ای کلاسیک مانند سری پاسپورت این شرکت خواهند بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH