با رعایت این 5 نکته ویدیو‌های بهتری با گوشی خود بگیرید

در طول سال‌های گذشته دوربین اسمارت‌فون‌ها پیشرفت بسیار زیادی داشته‌اند و در حال حاضر می‌توانند ویدیو‌های بسیار خوبی را در حد دوربین‌های خانگی ضبط کنند. اما همیشه ضبط ویدیو‌های عالی به‌معنای داشتن اسمارت‌فونی قدرتمند با دوربین قوی نیست، بلکه با دوربین موبایل‌های عادی (میان‌رده) نیز می‌توان نتایج بسیار مناسبی را به‌دست آورد.

در حال حاضر اغلب (تمام) اسمارت‌فون‌ها قادر هستند تا با وضوح 720P یا همان ۷۲۰ در ۱۲۸۰ پیکسل فیلم‌برداری کنند. اما در این بین رعایت برخی نکات نیز باعث می‌شود که ویدیو‌های بهتری را ضبط کنید. در ادامه با این نکات آشنا خواهید شد.

موبایل را به‌شکل افقی بگیرید

Hold-your-phone-horizontally

حتما توجه داشته باشید که نباید در حین فیلم‌برداری گوشی را به‌صورت عمودی نگهداشت و دلیل این موضوع نیز این است که در حین نمایش آن ویدیو، اگر گوشی یا هر نمایشگر افقی باشد، تصویر عمودی نمایش داده خواهد شد (همانند تصویر فوق، گوشه‌های تصویر مشکی خواهند شد). گفتنی است که حالت عادی و مناسب فیلم‌برداری، ضبط ویدیو به‌شکل افقی است.

از پایه‌های نگهدارنده استفاده کنید

Use-a-tripod-or-improvise

ویدیو‌های ضبط شده زمانی عالی‌تر می‌شوند که لرزشی در آن‌ها نباشد. استفاده از سه‌پایه یا هر وسیله‌ای که باعث عدم لرزش دوربین می‌شود برای فیلم‌برداری ضروری است. البته اگر دوربین اسمارت‌فون شما مجهز به لرزش‌گیر اپتیکال باشد، در این صورت نتیجه به‌دست آمده نیز بهتر خواهد بود. می‌توانید برای ضبط ویدیو، دوربین را روی یک سطح محکم بگذارید یا از سه‌پایه‌ها استفاده کنید که اغلب قیمت نسبتا بالایی دارند؛ اما روش ارزان‌تری نیز وجود دارد. می‌توانید از گیره‌های لباس (همانند تصاویر بالا) برای نگهداری دوربین بهره بگیرید.

به‌دنبال مکان‌های پر نور باشید

Beware-of-lighting-conditions

دوربین‌ها اغلب خود را با محیط‌های کم نور وفق می‌دهند. استفاده از فلش نیز در مکان‌های کم نور گزینه مناسبی است اما در مقابل نتیجه به‌دست آمده در هر دو حالت رنگ‌هایی غیرطبیعی است. در محیط‌های داخلی سعی کنید تا تمام پرده‌ها را باز کنید و چراغ‌ها را روشن کنید تا ویدیو‌های ضبط شده نور بهتری داشته باشند. البته توجه به محل قرارگیری نور نیز مهم است، برای مثال اگر نور در پشت سوژه قرار گیرد، باعث تیره شدن ویدیو می‌شود.

از حافظه خالی دستگاه مطمئن شوید

Check-for-free-space

قبل از اینکه شروع به فیلم‌برداری کنید، حتما مقدار فضای خالی در حافظه اسمارت‌فون را بررسی کنید. برای مثال فیلم‌برداری با وضوح 4K حجم بسیار زیادی را اشغال می‌کند و هر دقیقه فیلم‌برداری با این کیفیت ۳۰۰ مگابایت از حافظه را اشغال خواهد کرد. در هر دقیقه فیلم‌برداری با وضوح 1080p با ۶۰ فریم بر ثانیه نیز ۲۰۰ مگابایت فضا اشغال می‌شود. عدم توجه به‌حافظه دستگاه باعث خواهد شد تا در حین فیلم‌برداری فرآیند به‌صورت خودکار متوقف شود (به‌دلیل نبود فضای کافی).

از اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو استفاده کنید

Use-video-editing-apps

بعد از اتمام فیلم‌برداری کاربران قادر هستند تا از طریق اپلیکیشن‌های ویرایش ویدیو، فیلم خود را ویرایش کنند و به آن موسیقی، افکت، تصویر و متن بیافزایند یا صحنه‌ای را حذف کنند. اپلیکیشن‌های زیادی برای این کار در اندروید وجود دارد که معروف‌ترین آن‌ها VivaVideo و KineMaster هستند. البته اپلیکیشن یوتیوب نیز چنین قابلیتی را دارد اما برای استفاده از آن باید ابتدا ویدیو را آپلود کنید و سپس اقدام به‌ویرایش نمایید.

شما چه نکاتی را برای بهبود فیلم‌برداری در اسمارت‌فون‌ها پیشنهاد می‌دهید؟

2 در مورد “با رعایت این 5 نکته ویدیو‌های بهتری با گوشی خود بگیرید”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH