سوپر تانک روسی با کنترل لمسی، سلاحی از جنس کابوس‌های شبانه

ITRESAN-11-1394 (13)به‌تازگی یک شوی تلویزیونی در روسیه به راه افتاده است که در آن به معرفی یکی از مخوف‌ترین تانک‌های ساخته‌شده در تاریخ پرداخته‌شده است. این تانک که T-14 Armata نام دارد، یکی از دارایی‌های نیروی زمینی روسیه است که برای چند سال آینده، نیازهای این نیروها را در بالاترین سطح ممکن برطرف خواهد کرد. تانک آرماتا، یک گام بزرگ روبه‌جلو در طراحی تانک‌ها است و در حالی طراحی شده که بیشتر اطرافیان روسیه، هنوز از تانک‌های دوران جنگ سرد بهره می‌گیرند.

در نمایش صورت گرفته درباره این تانک، سیستم رانندگی آن به نحوی بود که از آخرین فناوری‌های ناوبری برای این کار استفاده شده بود. سیستم مشاهده محیط خارجی تانک از طریق یک نمایشگر لمسی به سرنشینان تانک ارائه می‌شد که تمامی امکانات کنترلی این سیستم، با قابلیت‌های لمسی این نمایشگر سازگار شده است.

ITRESAN-11-1394 (13)-2فرمانده این تانک می‌تواند اهداف مورد نظر برای شلیک کردن را با لمس کردن تصویر آن‌ها بر روی نمایشگر تعیین کند و به‌این‌ترتیب می‌توان گفت سریع‌ترین حالت ممکن برای تعیین هدف در این تانک به کار گرفته شده است. همچنین این تانک از سیستم ضدرادار ویژه‌ای بهره می‌برد که به‌واسطه لایه ویژه رنگ خارجی آن به‌دست‌آمده است.

تانک آرماتا به یک تفنگ 12 میلی‌متری smoothbore مجهز است که در کنار آن نیز یک تیربار 12.7 میلی‌متر قرار دارد که به‌صورت راه دور کنترل می‌شود. جالب است بدانید که هزینه هر یک از این تانک‌ها برای دولت روسیه، 3 میلیون و 700 هزار دلار بوده است. با این حساب می‌توان گفت که این تانک برای سالیان سال می‌تواند تکلیف جنگ‌های منطقه را یکسره کرده و به روسیه قدرت بسیار زیادی در این زمینه ببخشد.

4 در مورد “سوپر تانک روسی با کنترل لمسی، سلاحی از جنس کابوس‌های شبانه”

  1. سلام دوست عزیز شما با این حرفتان که سلاحهای ساخت روسیه آهن پاره می باشند نه تنها آمریکاییها را دست بالا نمی گیرید بلکه این نکته در ذهن من با این حرف که شما می زنید تداعی می شود که با همین آهن پاره ها روسها پایگاه آمریکاییها و بریتانیایها را زدند و نیروهای آمریکایی و بریتانیایی نتواستند جلوی بمباران پایگاهشان در سوریه را که توسط همین آهن پاره ها صورت گرفت بگیرند لطفا دوست عزیز مغلطه نکنید و قبل از اینکه حرفی بزنید آن را مزمزه کنید مثلا روسها نسل جدید زیردریایی ساختند که می تواند در عمق بیشتری در آب غوطه ور گردد البته نسبت به رقبای غربیشان این آن را می رساند که روسها آلیاژی ساخته اند که می تواند تحمل فشار آن عمق را نماید من یک بحث علمی می کنم و دنبال این نیستم که بگویم زیردریایهای ساخته شده دول غربی آهن پاره است به هرحال این زیردریایی یا آن تانک ساخته شده است و شما با این حرفتان می خواهید چه بگویید اینکه بگویید من از روسها نفرت دارم آن چیز دیگر است ولی توانایی آنها را کم نگیر آنها مردمی سرد و گرم کشیده با ذوق و با پشتکار و سمج هستند در اینکه کاری را به جلو ببرند باید احترام به این خصایص آنها گذاشت بر همه این معلوم هست که آمریکا خواسته خود را بر دنیا تحمیل می کند و کل جبهه غرب در برابر روسیه قد علم کرده است ولی با اینحال نمی توانند خواسته خود را بر روسها تحمیل کنند زیرا که کشور روسیه قابلیتهای بالایی دارد و بنا بر گفته اوراسیاگرایان بر هارتلند مسلط می باشد و نگاه به چند گردان نکن که در جوار روسیه زده اند با وجود اینکه کل اروپا زیر یوغ آمریکا می باشد این حرف من آویزه گوشتت باشد به آن حرفم هم خواهی رسید علارغم تبعیت اروپا از آمریکا در جبهه اروپا روسها دست برتر را نسبت به آمریکاییها دارند چون اروپا یک ضعف بزرگ ژیوپلتیک دارد و آن هم این است که عمق جبهه ندارد این را شما به من دوست عزیز بگویید اگر جنگی بین ناتو و روسیه درگیرد ایا این ظرفیت در ناتو وجود دارد که قریب ده یازده هزار کیلومتر در داخل روسیه پیشروی کند به گمان من که نه چون این کار را یک بار با فرانسویها و بار دیگر با آلمانها آزموده اند بار سوم هم مثل دفعات قبل می گردد حداقلش این است که روسها دوباره بر شرق اروپا مسلط می شوند و منتهای آرزویشان کل اروپا می باشد چون از دیرباز خود را وارث امپراطوری روم می دانند می دانم که باز مغلطه خواهی کرد و از روی احساس و نه عقل حرف خواهی زد مطالعه می کنیم که بفهمیم در اطرافمان چه روی می دهد نه اینکه اسیر تبلیغات گردیم اگر روسها آهن پاره می سازند پس چرا تابحال توانسته اند کشوری با این همه وسعت را حفظ کنند لطفا در مورد حرفی که می زنی دوست عزیز کمی بیندیش

  2. روسها در لاف زدن از همه جلوترند ولی چند سال در افغانستان زمینگیر شدند اخرش مجبور به عقب نشینی شدند

  3. سلاح های روسی روی کاغذ بهترین هستند ولی در عمل مشتی آهن پاره هستند و بس. مثلا مقایسه کنید هواپیمای مسافربری روس با ایرباس و بویینگ. و در همین زمینه تانکهای تی 90 روسی که به سوریه گسیل شدند و در مقابل موشکهای تاو بی 2 کاملا نابود شدند در حالی که ادعا می شد این تانکها در مقابل حملات شیمیایی و حتی هسته ای و موشکی در امان هستند. اگر تاریخچه سلاح های روس را بررسی کنید خواهید دید که همیشه مشتی آهن پاره بوده اند مثل جنگ ایران و عراق و تقابل هواپیماها و سلاح های عراقی ساخت روسیه در مقابل هواپیماها و سلاح های غربی ایران.

    1. دوست عزیز…نمیشه با این صراحت نظری به این نادرستی ارائه کرد…اگر به قول خودتون نگاهی به تاریخ بیاندازیم در زمینه ی تانک ها به تانک های kv.1 یا kv.2 روسی برمیخوریم که در جنگ جهانی دوم باعث مبهوت شدن آلمانی ها شدن…از این دو بزرگوار بگذریم به تانک t34 میرسیم که عنوان بهترین تانک جنگ جهانی رو یدک میکشه…در زمان حال هم در برخی زمینه ها روس ها خوب ظاهر شدن برای مثال سامانه های پدافند هوایی روسیه رو در نظر بگیرید…سامانه های سری اس اگر بینظیر نباشند میشه گفت کم نظیرند…

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH