واتس اپ اطلاعات کاربران با در اختیار فیسبوک می‌گذارد

واتس اپ اطلاعات کاربران را در اختیار فیس‌بوک می‌گذارد

واتس اپ اطلاعات کاربران با در اختیار فیسبوک می‌گذارد

در سال 2014 بود که فیس‌بوک، اپلیکیشن واتس‌اپ را خریداری کرد. از آن سال تا کنون ارتباط خاصی بین این دو شرکت دیده نشده است. اما اخیرا دولوپرها از امکانی در ورژن بتای این اپلیکیشن خبر داده‌اند که به کاربران این امکان را می‌دهد تا اطلاعات خود را از واتس اپ به فیس‌بوک ارسال کنند. در ادامه با آی‌تی‌رسان همراه باشید.

دولوپری به نام Javier Santos اخیرا در نسخه بتای واتس‌اپ که برای دولوپرها و برای تست و آزمایش منتشر می‌شود، متوجه یک قابلیت و گزینه جدید شده و همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، امکان اشتراک اطلاعات کاربران به اکانت فیس‌بوک را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. در توضیحات این گزینه آمده است که با این کار، تجربه کار با فیس‌بوک برای کاربر بهتر می‌شود.

هنوز دلیل مشخصی برای ارایه چنین گزینه‌ای وجود ندارد اما احتمال می‌رود با توجه به رابگان شدن اپلیکیشن واتس‌اپ و توقف نمایش تبلیغات در اپلیکیشن، فیس‌بوک به این فکر افتاده است که با جمع‌آوری اطلاعات کاربران، تبلیغات هدف‌مندی را برای آن‌ها در فیس‌بوک نمایش دهد. احتمال دیگر این است که با این کار، دوستان خود را راحت‌تر در شبکه اجتماعی پیدا می‌کنید و به همین دلیل بیشتر وارد حساب فیس‌بوک خود شده و این خود یعنی کاربر و ترافیک بیشتر برای فیس‌بوک.

البته امکانات امنیتی و رمزنگاری اطلاعات و کلمات عبور حساب‌ها نیز می‌تواند دلیل مناسبی برای اضافه کردن این امکان باشد. به هر حال اشتراک اطلاعات کاربران و استفاده آماری از آن‌ها چند سالی است که منبع درآمد خوبی برای شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان شده است. آیا شما به اپلیکیشن‌ها اجازه دسترسی و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصیتان را می‌دهید؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH