جزئیات فروش خودروی جیمز باند اعلام شد: چگونه می‌توان استون مارتین DB10 خرید؟

ITRESAN-11-1394 (22)شرکت آستون مارتین، برای فیلم‌برداری از آخرین نسخه از فیلم‌های جیمز باند (که شبح نام داشت)، اقدام به ساخت 10 نسخه از خودروی منحصربه‌فرد مدل DB10 کرد. درحالی‌که تقریبا همه این ده خودرو، در طول فیلم‌برداری دوام آورده و نابود نشدند، با این‌ وجود تنها یک نسخه از این خودرو برای فروش به عموم قرار داده شده است. این امر موجب شده که این خودرو، به یکی از کمیاب‌ترین نمونه‌های تاریخ بدل شود.

ITRESAN-11-1394 (22)-2نکته دیگری که موجب شده است تا این خودرو، منحصربه‌فردتر باشد این است که در شرایط فیلم‌برداری فیلم یادشده، خودروها با تغییراتی در بدنه و موتور روبرو شده بودند ولی تنها دو خودرو از این تغییرات در امان مانده بودند و خودرویی که برای فروش قرار داده شده است، یکی از این دو نمونه بدون تغییر به‌حساب می‌آید.

گفته می‌شود که استون مارتین برای به دست آوردن بالاترین قیمت پیشنهادی برای این خودرو، آن را به مزایده خواهد گذاشت. البته تمامی درآمد فروش این خودرو به مصارف خیریه اختصاص خواهد یافت. این مزایده در روز 18 فوریه (کمتر از یک ماه دیگر) در شهر لندن به انجام خواهد رسید. این مزایده در طی فرایند عرضه نسخه لوری از فیلم شبح انجام خواهد شد تا بیشترین مخاطب را به خود اختصاص بدهد.

ITRESAN-11-1394 (22)-4این نسخه از خودرو، تنها گزینه‌ای نیست که در این مزایده عرضه می‌شود بلکه در کنار آن نیز یک ساعت امگا Seamaster 300 و یک عینک آفتابی که در طول فیلم توسط هنرپیشه نقش جیمز باند (دنیل کریگ) مورد استفاده قرار می‌گرفتند، به خریداران عرضه خواهد شد. دیگر آیتم موجود در این مزایده نیز لپ‌تاپ ویژه‌ای است که توسط شخصیت Q (مغز متفکر پشت تجهیزات پیشرفته جیمز باند) مورد استفاده قرار می‌گرفت.

ITRESAN-11-1394 (22)-3البته خریداران این خودرو باید این موضوع را مدنظر داشته باشند که این ماشین را نباید در خیابان‌ها استفاده کرد. باوجوداینکه این خودرو کاملا شرایط رانندگی را دارد، بازهم نمی‌توان از آن در جاده‌ها استفاده کرد زیرا آزمایش‌های موردنیاز برای امنیت خودرو، بر روی این مدل انجام نشده است. این آزمایش‌ها شامل تست احتراق و امنیت در هنگام تصادف هستند.

ITRESAN-11-1394 (22)-5درهرصورت این مدل با استانداردهای رسمی و ثبت رسمی استون مارتین به کاربر عرضه خواهد شد. استون مارتین DB10، دارای یک موتور 4.7 لیتری از نوع V8 است که توان خروجی 420 اسب بخار را برای این خودرو به همراه خواهد آورد. سیستم جعبه‌دنده‌این خودرو نیز از نوع 6 دنده‌ای است که به کمک آن می‌توان با این غول به‌سرعت 304 کیلومتر بر ساعت رسید.

بدنه خارجی این خودرو از جنس فیبر کربن است و محیط داخلی آن نیز از جنس چرم باکیفیت عالی، آلومینیم و فیبر کربن ساخته شده است. به‌این‌ترتیب می‌توان این خودرو را به‌عنوان نمادی از آینده خودروهای استون مارتین به‌حساب آورد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH