با این هواپیما مسافت بین نیویورک تا لندن را فقط در ۱۱ دقیقه طی کنید!

the-antipodeسال گذشته اخباری از کانسپت یک هواپیما با نام Skreemr منتشر شد. بر اساس اعلام طراحان این هواپیما، Ray Mattison و Charles Bombardier این جت قدرت این را دارد که مسافت بین لندن تا نیویورک را در ۳۰ دقیقه طی کند. این یعنی پرواز بین دو کشور زمان کمتری نسبت به رانندگی در خیابان‌های شلوغ و پر از ترافیک نیویورک خواهد گرفت.

حالا Bombardier با طرح دیگری برگشته که آن را Antipode (به معنی “نقطه مقابل”) می‌خواند. او مدعی است که طرح اخیرش می‌تواند Skreemr را هم شکست دهد و مسافت بین لندن تا نیویورک را فقط و فقط در 11 دقیقه طی کند! Antipode قابلیت حمل ۱۰ مسافر را دارد و می‌تواند در ارتفاع ۴۰ هزار پایی با سرعت ۲۰ هزار کیلومتر بر ساعت پرواز کند!

این هواپیما از راکت‌هایی که قابل استفاده مجدد بوده و با اکسیژن مایع و یا نفت سفید پر می‌شوند، به عنوان سوخت استفاده می‌کند. از مسافت‌های دیگری که این هواپیما می‌تواند با طی کردن آن‌ها رکورد شکنی کند، می‌توان به نیویورک تا دبی در ۲۲ دقیقه، نیویورک تا هنگ کنگ در ۲۶ دقیقه و نیویورک تا سیدنی در ۳۲ دقیقه اشاره کرد. یعنی زمانی که برای آماده کردن یک پیتزا صرف می‌شود!

نباید فراموش کنیم که این هنوز یک طرح مفهومی است و برای وارد شدن به فاز تولید نیاز به کار بیشتری بر روی جزئیات فنی و مهندسی این سازه است، مانند این که هواپیما چطور باید از سرعتش بکاهد، یا کنترل دمای بالای تولید شده هنگام پرواز، حداکثر گرانش و… . اما اگر این رویا به واقعیت بپیوندد، بی‌شک انقلابی در صنعت حمل و نقل هوایی ایجاد می‌کند.

1 در مورد “با این هواپیما مسافت بین نیویورک تا لندن را فقط در ۱۱ دقیقه طی کنید!”

  1. اینا کجا هستن و ما کجا، سرعت هواپیماشون از سرعت اینترنتمون بیشتره.البته ما پرایدم داریم که مقدار کمی از بیست هزارتا،کمتر میره..

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH