گوگل در حال تست کردن پهپادهای عرضه کننده اینترنت 5G

ITRESAN-11-1394 (29)پروژه Loon شرکت گوگل با هدف پر کردن جهان امروزی ما با امواج برقرارکننده امکان ارتباط با اینترنت است. این پروژه حتی در مکان‌هایی که دسترسی به اینترنت در آن‌ها تا به امروز ممکن نبوده است نیز عمل خواهد کرد که این امر به لطف استفاده از بالون‌های هوای گرم ممکن شده است. با تمامی این تفاسیر و بر اساس گزارش‌های منتشر شده، گوگل در حال آزمایش کردن روشی جدید برای ارایه اینترنت است و این بار قصد دارد تا از پهپادها برای انجام این کار استفاده کند.
گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن هستند که پروژه ویژه گوگل که SkyBender نام دارد، از پهپادهایی ویژه استفاده می‌کند که با هدف عرضه اینترنت 5G به مناطق تحت پوشش خود به آسمان ارسال می‌شوند. گفته می‌شود که گوگل در حال حاضر در نیومکزیکو، هنگری (آشیانه هواپیما) یک هزار و 400 متری را کرایه کرده است که در آن در حال آزمایش کردن این سیستم است تا بتواند به مشکلات و نقاط قوت این سیستم دست پیدا کند. هدف از این کار، آزمودن یک نسخه پروتوتایپ (پیش ساخت) از یک سیستم دریافت کننده و ارسال کننده است تا بتواند از پهپادها برای ارسال امواج رادیویی میلی‌متری استفاده کند.
بنا به گفته‌های پروفسور ژاک رادل (Jacques Rudell) از دانشگاه واشنگتن، استفاده از امواج رادیویی میلی‌متری، یک مزیت بسیار بزرگ است زیرا طیف امواج مورد استفاده در شبکه‌های همراه، عملا به ظرفیت اشباع رسیده است. بااین‌ وجود مشکل اصلی این فناوری نیز این است که امواج میلی‌متری در مقایسه با شبکه‌های موجود همراه، دارای محدوده پوشش دهی بسیار محدودتری هستند.
هنوز مشخص نیست که این پروژه به چه ترتیب کار خواهد کرد ولی به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تا از آن برای ارایه اینترنت در شرایط بحرانی و فوریتی و زمان‌هایی که نمی‌توان از روش‌های عادی اتصال به شبکه استفاده کرد، بهره‌ بگیرد. هم‌چنین گزارش‌ها حاکی از آن هستند که گوگل اجازه دارد تا ماه جولای، به آزمایش‌های خود ادامه بدهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH