چمدان خود را ببندید، سفر به مریخ در سال 2025 در انتظار شماست!

ITRESAN-11-1394 (35)شرکت اسپیس اکس به‌عنوان یکی از شرکت‌های مهم مستقل در زمینه فضانوردی محسوب می‌شود که یکی از اهداف اصلی این شرکت، ارسال انسان‌ها به مریخ است. موسس و مدیر ارشد اجرایی این شرکت یعنی الون ماسک، به‌تازگی گفته است که این شرکت قصد دارد تا فضاپیمایی با هدف مریخ را در سال جاری میلادی به فضا ارسال کند. علاوه بر این نیز ماسک اعلام کرده است که قصد دارد تا انسان‌ها را تا سال 2025 به این سیاره ارسال کند.

او در سخنان خود اشاره کرده است که مسکونی کردن مریخ، یکی از موارد بسیار مهم در جهت بقای نسل انسان و رسیدن به رویای تبدیل شدن به نژادی چند سیاره‌ای است. البته رفتن به مریخ به‌سادگی سوار شدن به یک هواپیما نخواهد بود و استفاده از فناوری‌های بسیار پیشرفته، تنها برای رسیدن به مریخ لازم خواهد بود و اقامت گزیدن در این سیاره نیز برای خود داستانی مجزا و ویژه به‌حساب می‌آید که گفتن آن مسلما از انجام آن آسان‌تر است.

با این‌ حال باید گفت که این ایده، تنها تئوری عجیب‌وغریبی نیست که ماسک درباره مریخ ارایه کرده است. او پیش‌ از این نیز طرحی را ارایه کرده بود که بر اساس آن برای مسکونی ساختن مریخ و تعدیل دمای آن، بمباران اتمی مریخ به‌عنوان یک راهکار مطرح شده بود.

ماسک درباره مریخ می‌گوید:

مریخ گام بعدی ماست. در حقیقت مریخ تنها سیاره‌ای است که ما شانس ساخت شهرهایی با قابلیت تامین مواد مورد نیاز خود، در آن را داریم.

ماسک در برنامه‌های خود قصد دارد تا در پنج سال آینده به فضا سفر کند و معتقد است که فضانوردی چندان دشوار نخواهد بود، او دراین‌باره می‌گوید:

مسلما برای من شناور بودن و به اطراف رفتن کار دشواری به‌حساب نمی‌آید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH