جنرال الکتریک و جایگزین کردن لامپ‌‌های LED با لامپ‌های کم‌ مصرف!

ITRESAN-11-1394 (43)لامپ‌های کم‌مصرف یا در زبان انگلیسی (Compact fluorescent lightbulbs (CFL، از سال 2007 تا به امروز نورهای غیر قطبی (غیر پلارایز) را به نور قطبی تبدیل می‌کنند و دوران لامپ‌های تنگستن‌دار را به پایان رسانده‌اند. اصطلاح لامپ کم‌مصرف به علت میزان اندک مصرف این لامپ‌ها ازنظر انرژی برای آن‌ها در نظر گرفته شده است و به همین دلیل نیز این لامپ‌ها به گام مهمی در فرایند تکامل نوردهی خانه‌ها و کنترل مصرف انرژی بدل شدند.

با این‌ وجود هم‌اکنون به نظر می‌رسد که شرکت جنرال الکتریک قصد دارد تا دوران این لامپ‌ها را نیز به پایان برساند و بر اساس گزارش‌های منتشر شده، این شرکت در برنامه‌های خود به‌جای استفاده از لامپ‌های کم‌مصرف، به حمایت از فناوری جدیدتر با ساختار مصرف انرژی کمتر می‌پردازد و از لامپ‌های LED پشتیبانی خواهد نمود.

به‌صورت بدیهی هنوز چند سالی تا فراگیر شدن لامپ‌های LED و جایگزین شدن آن‌ها با لامپ‌های کم‌مصرف باقی مانده است. با این‌ وجود گفته می‌شود که لامپ‌های LED برای رسیدن به موفقیت تمام عیار نیاز به تجدیدنظر سازندگان در زمینه قیمت خواهند داشت و تنها در این صورت می‌توانند به گزینه اصلی مصرف در بازار بدل شوند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH