معرفی روشی سریع برای تخلیه حافظه رم آیفون

3آیا گوشی آیفون شما کند شده‌ است و عملکرد آن عجیب به‌نظر می‌آید؟ زمانی که گوشی آیفون شما در اجرای برنامه‌ها آهسته عمل می‌کند، اتصال ضعیف به شبکه نیز موجب گله و شکایت شما خواهد شد و درمواردی که مشکل از سیگنال ضعیف نباشد، معمولا تصمیم به خاموش کردن دستگاه می‌گیرید. اما این بار عجله نکنید و گوشی خود را روشن بگذارید، زیرا ما راه‌حل بهتری برای شما داریم.

هنگامی که ارتباط WiFi یا اتصال داده از طریق سیم‌کارت شما کاملا قوی بوده و آیفون شما هنوز در پاسخ‌دهی کند عمل می‌کند، یک روال سریع وجود دارد که موجب می‌شود حافظه دستگاه خالی شود. در تست‌های انجام شده روی آیفون و آیپد با استفاده از این روش، حافظه اشغال شده توسط منابع بطور کامل آزاد نشد، اما باعث شد تا حدودی از مصرف آن‌ها کم بشود.

برای خالی کردن مقداری از حافظه، پس از باز کردن قفل گوشی، دکمه پاور را پایین نگه دارید تا صفحه “slide to power off” نمایان شود. در قدم بعدی، به‌ جای خاموش کردن یا زدن دکمه cancel، دکمه Home را فشار داده و برای چند ثانیه نگه‌ دارید تا به صفحه اصلی برگردید. با این کار، حافظه گوشی تخلیه می‌شود.

۱آنچه که به نظر می‌رسد، توسط این روش تمامی برنامه‌های پس‌زمینه به حالت تعلیق می‌روند. پس از بازگشت به صفحه اصلی،‌ اگر روی دکمه Home دو بار ضربه بزنید، مشاهده خواهید کرد که همه برنامه‌های اخیرا استفاده شده هنوز هم در بخش سوییچ‌کننده برنامه لیست شده‌اند. بر خلاف روال عادی، هنگام باز کردن یکی از آن‌ها، برنامه بارگذاری مجدد شده و شروع تازه‌ای خواهد داشت.

برای آزمایش، نرم‌افزاری به منظور نظارت بر برنامه‌ها روی آیفون و آیپد نصب شد تا به وسیله آن میزان حافظه استفاده شده قبل و بعد از تخلیه حافظه در این روش تعیین شود. اطلاعاتی که بدست آمد این بود که به طور میانگین 75 مگابایت (از مجموع 1 گیگابایت) از رم دستگاه روی آیپد و حدود 50 مگابایت (از مجموع 2 گیگابایت) حافظه اصلی آیفون 6s خالی شد. اما این تست‌ها درحالی انجام شد که دستگاه عملکرد مناسبی داشت. بنابراین سعی شد تا جایی که ممکن است برنامه‌های زیادی را درحالت اجرا بگذارند تا شبیه‌سازی برای بارگذاری سنگین برنامه‌ها بهتر انجام گیرد. اما این راه نیز روی هر دو دستگاه جوابگو نبود که احتمالا به دلیل بالا رفتن درصد حافظه اشغال‌ شده نسبت به مقدار در دسترس آن بوده‌ است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH