به‌روزرسانی رسمی ساعت اندروید و افزودن قابلیت‌های جدید به آن

ITRESAN-11-1394 (65)در میان تمامی محصولات نرم‌افزاری عرضه شده توسط گوگل برای سیستم عامل اندروید، ساعت این سیستم عامل به‌ندرت در لیست به‌روزرسانی قرار می‌گیرد تا مزایا و عملکردی جدید به آن افزوده شود. در حقیقت آخرین باری که یک به‌روزرسانی برای این ساعت عرضه شده بود، به ماه سپتامبر سال 2015 میلادی (تابستان سال جاری شمسی) بازمی‌گردد که در این به‌روزرسانی، نسخه 4.2 ساعت اندروید به همراه بهبود ساختار رابط کاربری و سیستم لمسی به کاربران عرضه شده بود.

با تمامی این تفاسیر به نظر می‌رسد که سرانجام در لیست به‌روزرسانی‌های پیش روی اندروید، سرانجام شاهد عرضه به‌روزرسانی ساعت اندروید به نسخه 4.3 خواهیم بود. این آپدیت برای کاربران تعدادی بهینه‌سازی کوچک ولی مفید را به همراه خواهد آورد.

برای بررسی دقیق‌تر این ساعت باید گفت که ابتدایی‌ترین تغییر، مربوط به افزایش تعدادی انیمیشن جدید به این قسمت است. یکی دیگر از امکاناتی که در نسخه جدید به چشم می‌خورد، ساختار انیمیشنی به نام snackbar است که هنگامی که یک زنگ هشدار را ایجاد کرده، پاک می‌کنید و یا آن را تغییر می‌دهید، از پایین صفحه نمایان می‌شود. موارد کوچک گرافیکی دیگری مانند سایه آیکون‌ها نیز در این نسخه بهبود یافته‌اند.

همچنین ویجت صفحه اصلی نیز در هر دو وضعیت ساعت آنالوگ و دیجیتال، بهبود پیدا کرده است. البته باید گفت که این ویجت، در به‌روزرسانی جدید دارای قابلیت تغییر سایز است در حالی پیش‌ازاین و در نسخه‌های قبلی، ویجت ساعت یا بر روی صفحه قفل شده و جابجا نمی‌شد و یا این‌که قابلیت تغییر اندازه نداشت.

وضعیت شب یا Night mode برای تمامی صفحات این نرم‌افزار در دسترس خواهد بود و تنها به ساعت محدود نخواهد شد. در پایان نیز باید یادآور شد که نسخه 4.3 از ساعت اندروید به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوان وضعیت هشدارهای صوتی لوازم جانبی اندرویدی (مانند ساعت هوشمند) را از روی تلفن همراه کنترل کرد، البته این امکان تنها درصورتی‌ که اندروید 6 را در اختیار داشته باشید برای شما فراهم خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH