در سه ماهه چهارم 2015 میزان فروش اسمارت‌واچ‌ها از ساعت‌های سوئیسی بیش‌تر بوده است

Smart-Watch-ITResan-(4)

بنابر اعلام Strategy Analytics میزان فروش ساعت‌های هوشمند در سه ماهه انتهایی سال 2015 از فروش ساعت‌های سوئیسی بیش‌تر بوده است. این موسسه ساعت‌هوشمند اپل یا همان اپل‌واچ را موفق‌ترین ساعت هوشمند دنیا می‌داند. سوئیس همیشه به ساعت‌های خوب و دقیقش مشهور بوده است، اما ساعت‌های هوشمند این صنعت را دچار اختلال کرده است. به گفته مدیر اجرایی موسسه Strategy Analytics رشد ساعت‌های سوئیسی در مقابل اسمارت‌واچ‌ها بسیار کند بوده است، به بیانی دقیق‌تر فروش ساعت‌های سوئیسی در طول دوره اکتبر تا دسامبر 5 درصد کاهش داشته است، این درحالی است که فروش ساعت‌های هوشمند رشد باور نکردنی 316 درصدی را تجربه کرده است.

البته کمپانی‌های سوئیسی نیز بی‌کار نبوده‌اند و برخی از آن‌ها به جمع تولیدکنندگان اسمارت‌واچ پیوسته‌اند، یکی از کمپانی‌های سوئیسی با نام Tag Heuer ساعت هوشمند خود را در سه ماهه چهارم 2015 عرضه کرده است و سهم خود را در بازار ساعت‌های هوشمند به یک درصد رسانده است. اپل و سامسونگ نیز به ترتیب سهمی 63 و 16 درصدی از بازار را در اختیار دارند. ساعت هوشمند ساخته Tag مجهز به پردازنده دو هسته‌ای 1.6 گیگاهرتزی است و دو برابر دیگر ساعت‌های هوشمند اندرویدی حافظه دارد اما به سنسورهایی نظیر GPS که برای بررسی فعالیت‌های ورزشی کاربرد دارد و NFC که برای پرداخت استفاده می‌شود مجهز نیست، همین موضوع موجب شده این ساعت چندان به دل کاربران ننشیند.

موسسه تحقیقاتی گارتنر در رابطه با آینده ساعت‌های هوشمند بسیار خوش‌بین است، این کمپانی اپل‌واچ را بسیار موفق نامیده و پیش‌بینی می‌کند فروش ساعت‌های هوشمند از 30 میلیون در سال 2015 به 50 میلیون دستگاه در سال جاری افزایش پیدا کند و این رقم برای سال آینده با 33.4 درصد رشد به 66.7 میلیون دستگاه برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH