با بزرگترین انجمن (فروم) موبایل جهان آشنا شوید!

همه ما دوست داریم درباره مسایل مورد علاقه مشترک با دوستان خود به گپ و گفتگو بپردازیم، اما در سال‌های اخیر که همه چیز رنگ و بوی تکنولوژی به خود گرفته و ارتباطات حضوری و رفت و آمد‌ها کمتر شده است، در کنارشبکه‌های اجتماعی که همه مردم با آنها آشنایی دارند، فروم، انجمن یا تالار گفتمان مکانی برای گفتگوی آنلاین در زمینه‌های تخصصی است. البته برخی از فروم‌ها سابقه‌ای بیشتر از شبکه‌های اجتماعی دارند اما میزان همه‌گیر شدن آنها به مراتب کمتر است.

هر انجمن یک یا چند موضوع اصلی دارد و اعضای فروم درباره آن‌ها موضوعات فرعی مطرح کرده یا به اظهار نظر می‌پردازند. تلفن همراه، موضوع مورد علاقه بسیاری از مردم سراسر جهان است و فروم‌های کوچک و بزرگ بی‌شماری با محوریت آن در سراسر جهان به زبان‌های گوناگون تشکیل شده است و امروز می‌خواهیم با بزرگترین فروم تلفن همراه جهان آشنا شویم.

بزرگترین فروم موبایل جهان با نام XDA Developers که هم‌ اکنون بیش از ۶.۶ میلیون نفر عضو دارد از یک خانه کوچک در آمستردام هلند شروع به کار کرد. در ژانویه سال ۲۰۰۳ عده‌ای از علاقه‌مندان به منظور بررسی تخصصی کامپیوترهای جیبی (Pocket PC) در حیاط این خانه دور هم جمع شدند. در آن زمان Peter Poelman بنیانگذار این گروه تصمیم گرفت به منظور ارتباط بین توسعه دهندگان نرم‌افزاری و علاقمندان به کامپیوتر جیبی در سراسر جهان یک سایت اینترنتی تاسیس کند، اما هیچوقت تصور نمی‌کرد که مجموعه و سایتش به این اندازه از گسترش، شهرت و محبوبیت دست پیدا کند. دلیل انتخاب نام XDA Developers برای این مجموعه هم همکاری آنها با کمپانی hTC بود که در آن زمان برای O2 تلفن‌های هوشمندی (PDA-Phone) تحت عنوان XDA تولید می‌کرد که منظور از این نامگذاری هم  PDAهایی با عملکرد برتر (Xtra) بود.

همگام با توسعه نفوذ تلفن هوشمند در میان کاربران سراسر جهان این سایت هم رشد کرد؛ به گونه ای که پنج سال پس از آغاز کار یعنی در سال ۲۰۰۸ تعدا ۱۰۰ هزار عضو فعال داشت که البته این میزان برای مدیران سایت کافی نبود، اما با تغییرات مدیریتی و سیاست‌های جدید در سال ۲۰۰۹ میزان عضویت با سرعت نور رو به گسترش گذاشت؛ در این سال با ظهوربرندهایی غیر از hTC و همچنین سیستم عامل اندروید در این سایت، انحصار ویندوز موبایل شکسته شد. رشد XDA Developers هم اکنون که بیش از ۶.۶ میلیون عضو دارد با سرعت روزانه در حدود  ۳ تا ۵ هزار کاربر همچنان ادامه دارد ودر حال حاضر علاوه بر تلفن همراه سایر دیوایس‌های هوشمند مانند تبلت و گجت‌های پوشیدنی هم به این فروم اضافه شده است. این سایت توسط ۱۰۰ مدیر رسمی و تعداد زیادی مدیر داوطلب اداره می‌شود.

1 در مورد “با بزرگترین انجمن (فروم) موبایل جهان آشنا شوید!”

  1. سلام من یه سوال داشتم
    گوشی من بیشتر مواقع خاموش میشه
    برای روشن کردنش باید بزنمش شارژ
    مشکلش چیه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH