ال‌جی امسال برای گوگل نکسوس نمی‌سازد

lg logo

در سال‌های گذشته ال‌جی موفقیت‌های خوبی را به واسطه تولید نکسوس‌های گوگل کسب کرده است، ساخت نکسوس برای گوگل علاوه بر اینکه به شناخته‌تر شدن ال‌جی در مارکت اسمارت‌فون‌ها کمک کند، توانست سهم این کمپانی در بازار را افزایش و زمینه رقابت با سامسونگ برای ال‌جی را محیا کند. ال‌جی تاکنون سه نکسوس با نام‌های نکسوس 4، نکسوس 5 و نکسوس 5X را برای گوگل تولید کرده است، هرچند نکسوس 5X یک پرچم‌دار نبود و اسمارت‌فون ساخته هواوی یعنی نکسوس 6P پرچم‌داری گوگل را برعهده گرفت اما بازهم محصولی موفق برای ال‌جی به شمار می‌رود. سخنگوی ال‌جی به تازگی اعلام کرده این کمپانی دیگر برای گوگل نکسوس نمی‌سازد و دوست دارد بیش‌تر تمرکزش را روی محصولات تحت برند ال‌جی بگذارد.

سال گذشته ال‌جی منابع زیادی را صرف بازطراحی اولین اسمارت‌فون فلزی خود یعنی G5 کرده است، این اسمارت‌فون به عنوان اولین گوشی ماژولار دنیا محسوب می‌شود که خارج از پروژه آرا ساخته شده است. ال‌جی G5 را در کنگره جهانی موبایل معرفی کرد و قرار است از ماه آوریل عرضه آن را به بازارهای جهانی شروع کند.

مطمئنا ساخت G5 هزینه‌های زیادی را برای ال‌جی داشته است و البته این کمپانی می‌بایست مبلغ قابل توجهی نیز صرف بازاریابی این محصول کند، زیرا موفقیت یک محصول تا حد زیادی وابسته به بازاریابی مناسب است، چیزی که سامسونگ در سال‌های گذشته به خوبی در آن موفق بوده است. ال‌جی چند روزی می‌شود که رقابتی جالب را در بخش بازاریابی با سامسونگ آغاز کرده است که از نمونه‌های آن‌ می‌توان به طعنه اخیر این کمپانی به سامسونگ در توییتر باشد که با عبارت Welcome back to #TeamMicroSD به نوعی ویژگی‌های پرچم‌دار خود را به رخ رقیب کشیده است، یا چندی پیش که با منتشر کردن مطلبی که به ویژگی باتری قابل جداسازی G5 اشاره می‌کرد، پرچمداران سامسونگ را به علت عدم وجود این قابلیت به تمسخر گرفت.

ال‌جی اعلام کرده است که عدم ساخت نکسوسی دیگر به معنی عدم خوشنودی از ساخت نکسوس‌های قبلی نیست، بلکه ال‌جی با متوقف کردن پروژه ساخت نکسوس برای گوگل می‌تواند بودجه بیشتری را برای محصولات خود هم‌چون V10 و G5 اختصاص دهد که می‌تواند موفقیت‌های بیش‌تری را برای این کمپانی به ارمغان آورد.

البته پس از منتشر شدن خبر ساخت نکسوس بعدی توسط اچ‌تی‌سی، شنیدن چنین صحبت‌هایی از ال‌جی چندان بعید به نظر نمی‌رسید، هم‌چنین تاکنون خبرهایی مبنی بر معرفی یک اسمارت‌فون 5 یا 5.5 اینچی مجهز به اندروید N را شنیده‌ایم که البته تا زمان معرفی آن در ماه سپتامبر زمان زیادی باقی مانده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH