بررسی کوتاه گلکسی J5 سامسونگ: قدرتمند و خوش‌قیمت!

۱۱سامسونگ اکنون با معرفی گوشی‌های S7 و S7 Edge Plus جز بهترین‌های بازار در سراسر جهان قرار گرفته‌ است. پرچمدران این کمپانی طراحی، دوربین و صفحه‌نمایش بسیار خوبی را دارند، اما معمولا قیمت‌شان بالاست!

با این حال، این غول فناوری کره‌ای تاحدودی در قسمت تعیین هزینه با توجه به برخی برند‌های باکیفت چینی مانند شیائومی و لنوو، ناموفق بوده‌ است.

حال می‌خواهیم نگاهی به گلکسی J5 این شرکت بیندازیم. بنابراین با توجه به خصوصیات زیر باید دید که آیا این مدل می‌تواند تهدیدی برای سری‌هایی مانند Moto G و شیائومی‌ باشد یا خیر؟!

طراحی

۱ گلکسی J5 برهمان فلسفه طراحی پرچمداران اخیر سامسونگ پایبند بوده و مانند S4 و S3 از پلاستیک صیقلی ساخته شده‌ است. این شرکت طراحی یکنواخت و سنتی خود را در این مدل ادامه داده‌ که از جذابیت آن کم می‌کند. شما می‌توانید پنل پشتی را برای تعویض باتری باز نمایید. همچنین جایگاهی برای دو سیم‌کارت و اسلات میکرو‌اس‌دی برای این مدل تعبیه شده‌ است. مات بودن قسمت انتهایی پشت آن نه تنها مانع جذب اثرانگشت می‌شود، بلکه بسیار آن را خوش‌دست نموده‌ است.

۳۲نوار فلزی از جنس کروم در اطراف لبه گوشی خوش می‌درخشند، اما بهتر بود طراحی ظریف‌تری را برای این بخش ایجاد می‌نمودند تا هنگام در دست‌گرفتن، کیفیت کلی بالاتری را شاهد می‌بودیم. دسته‌ای از دکمه‌های تنظیم صدا (در قسمت چپ) و دکمه پاور (در سمت راست)، میکروفون، پورت یو‌اس‌بی و جک هدفون در سمت پایین قرار گرفته‌اند.

صفحه‌نمایش

۴با توجه به برچسب قیمت این گوشی، صفحه‌نمایشی با وضوح HD برای آن ایجاد شده‌ است که در سال 2014 یک استاندارد برای همه مدل‌ها بود، اما در سال 2015، کیفیت نرمال Full-HD بوده و بهتر بود سامسونگ این حداقل را در نظر می‌گرفت. سامسونگ برای گلکسی J5 از فناوری Super AMOLED استفاده کرده که رنگ‌ها را روشن و اشباع‌شده به تصویر می‌کشد. بنابراین به لطف این تکنولوژی با هیچ مشکل عمده‌ای در زاویه دید مواجه نخواهیم بود و با آن می‌توان تجربه دلچسبی را برای تماشای فیلم یا بازی کسب نمود.

سخت‌افزار

۵این گوشی‌ هوشمند به پردازنده چهار هسته‌ای اسنپدراگون 410 و 2GB رم مجهز شده‌ است. حافظه‌داخلی آن با توجه به ظرفیت 8GB کمی محدود حس می‌شود. با این حال، می‌توانید توسط درگاه میکرو‌اس‌دی مقدار آن را تا 128GB افزایش دهید و مشکلی در ذخیره‌سازی برنامه‌ و فایل‌های خود نداشته‌ باشید. از نظر ارتباطی نیز گلکسی J5 از دو سیم‌کارت با پشتیبانی از شبکه 4G بهره می‌برد.

نرم‌افزار

۶

گلکسی J5 سامسونگ از رابط کاربری  تاچ‌ویز مبتنی بر اندروید 5.1.1 لالی پاپ استفاده می‌‌نماید. برخلاف نسخه‌های قبلی  تاچ‌ویز در گوشی‌های اخیر،‌ در این مدل سامسونگ سعی نموده تا رابط کاربری بهبود یافته و لطیفی را از لحاظ طراحی ارایه کند. بنابراین شما در موارد اصلی با رابط کاربری این گوشی به مشکلی بر نخواهید خورد.

دوربین

برای دوربین عقب، لنز 13 مگاپیکسلی با دیافراگم عریض f/1.9 در نظر گرفته شده‌ است، که باعث جذب مقدار مناسبی از نور در ثبت تصاویر روشن می‌شود. نتایج بدست‌ آمده در شرایط نور خورشید رنگ‌ها را روی پنل AMOLED بسیار خوب نمایش می‌دهد و حتی تصاویر گرفته‌ شده در نور کم نیز مناسب و معقول هستند. علاوه براین دوربین سلفی، لنز 5 مگاپیکسلی دارد و مانند قسمت پشت به فلاش LED مجهز شده‌ است.

فوکوس بر روی اجسام نزدیک خیلی خوب اعمال نمی‌شود و لنز 13 مگاپیکسلی خیلی با آن دست و پنجه نرم می‌کند. در پایین چند عکس ثبت‌شده از فوکوس روی اشیای نزدیک قرار داده‌ایم.10 ۸ ۹

باتری

گلکسی J5، نیروی خود را از باتری 2600mAh تامین می‌کند که بهترین باتری در دسته خودش نیست اما در تست‌های انجام‌شده موفق به ارایه عملکرد مناسبی از خود بوده‌ است. این گوشی با یک بار شارژ می‌تواند تا 13 ساعت در اجرای سنگین وظایف معمول دوام بیاورد. در استفاده متوسط، می‌توانید تا 16 ساعت با آن کار کنید، که مقدار مناسبی است. همچنین می‌توانید با توجه به باتری قابل تعویض و همراه داشتن باتری یدکی با خودتان، همیشه آن را فعال نگه‌دارید.

نکات مثبت

موارد دوست داشتنی زیادی در گلکسی J5 دیده می‌شود، که صفحه‌نمایش Super AMOLED، پشتیبانی از شبکه نسل 4 به همراه دو سیم‌کارت، درگاه میکرو‌اس‌دی با پشتیبانی از ظرفیت 128GB، فلاش LED و رابط کاربری بهبودیافته تاچ‌ویز، از جمله آن‌هاست. سامسونگ تقریبا سعی کرده تا همه چیز را با توجه به قیمت مشخص‌شده، در سطح قابل قبولی از کیفیت قرار دهد.

نکات منفی

طراحی خسته‌کننده و حافظه داخلی محدود، گلکسی J5 را در رقابت با هم‌رده‌های خویش کمی عقب نگه‌ می‌دارد.

3 در مورد “بررسی کوتاه گلکسی J5 سامسونگ: قدرتمند و خوش‌قیمت!”

  1. سلام من j5 دارم و میخوام محل ذخیرشو از حافظه داخلی ب رم تغییر بدم ولی هر کار میکنم نمیشه چیکار کنم؟

  2. با سلام.اقای مروتی خسته نباشی.
    من می خواهم با نرم افزار نرو میکرو 12 که یک نمونه کوچک تر از نرو 12 است بر روی CD اهنگ ضبط کنم.

    میشه راهنمایی کنید بهترین سرعت برای رایت اهنگ روی CD چیست؟چون دلم می خواد تمام اهنگ با کیفیت خوب و روان خوانده شود.
    ماشینم هم پراید است.
    بعضی ها گفتند 16 یا 24 و یک عده هم گفتند 52!اخر من نفهمیدم کدام سرعت برای رایت اهنگ بر روی سی دی مناسب است!!!
    لطف زیادی می کنید سریع تا شب پاسخ دهید.چون می خواهم اهنگ را امشب برای مسافرت فردا رایت کنم.

    1. امید مروتی

      سلام.
      بهترین گزینه برای سرعت رایت سی‌دی‌ها قرار دادن آن روی کمترین مقدار خود است. البته این کار موجب افزایش زمان رایت می‌شود، اما کیفیت کار بهتر خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH