اورکلاکرهای ایرانی در مسابقات جهانی Gigabyte OC Challenge سوم شدند

 در تاریخ 31 ژانویه سال 2016 میلادی، وبسایت مرجع جهانی رکوردها، HWBot.ORG به همراه کمپانی تایوانی GIGABYTE مسابقه‌ای تحت عنوان GIGABYTE OC Winter challenge را برگزار کرد تا اورکلاکرها را بار دیگر به چالش بکشاند. مسابقه در چهار مرحله برگزار شد که دو رده مختص به اورکلاکرهای تازه وارد و محدود به خنک کننده‌های Air برای پردازنده‌های 2 و 4 هسته و دو رده هم مخصوص خنک کننده‌های Extreme که کاربران با پردازنده‌های 2 و 4 هسته‌ای خود مجاز به شرکت بودند.

اورکلاکرها باید با استفاده از مادربردهای گیگابایت مجهز به چیپست Intel Z170 به رقابت می‌پرداختند که طبیعتا استفاده از پردازنده‌های Intel Skylake تنها گزینه برای این مادربردها است. تیم اورکلاک سخت‌افزار با پشتیبانی گروه شرکت‌های آواژنگ که نماینده رسمی محصولات گیگابایت در ایران است، بعد از اختیار قرار گرفتن مادربورد Gigabyte Z170X-SOC Force به همراه حافظه‌های پرسرعت G.Skill TridentZ DDR4 2x4GB 3866Mhz و همچنین کیت 4000 مگاهرتزی این حافظه‌ها از طرف شرکت آواژنگ در چهار رده مذکور وارد رقابت شد. پردازنده‌های مورد استفاده نیز Intel Core i3 6100 و Intel Core i7 6700K نام داشتند.

Image-3

آورکلاکر SHAYAN در رده Ambient 2 Core با وجود پردازنده Core i3 6100 که از نظر میزان حافظه کش نسبت به پردازنده‌های رقبا ضعیفتر است، با 46 امتیاز موفق به کسب مقام سوم شد در حالیکه با نفر دوم تنها 2 امتیاز فاصله داشت.همچنین این اورکلاکر تیم سخت افزار در رده Ambient 4 Core با 43 امتیاز و استفاده از پردازنده Core i7 6700K توانست مقام پنجم را بدست آورد.

Image-2

Morteza.P از تیم سخت افزار در رده Extreme 2 Core با 34 امتیاز تنها موفق به کسب رتبه هشتم شد اما رد رده Extreme 4 Core که اورکلاکرهای حرفه‌ای به میان آمدند، Mr.DB دیگر اورکلاکر تیم سخت افزار با کسب 56 امتیاز موفق به کسب مقام سوم گردید.

Image-4

اورکلاکر آلمانی Dancop و رومانیایی Alex@ro با کسب 59 و 61 امتیاز مقام‌های دوم و اول را کسب کردند. البته Dancop یکی از اورکلاکرهای مشهور است که در حرفه‌ای ترین لیگ HWbot که با Elite شناخته می‌شود، مقام اول را در دست دارد که به سختی توانست اورکلاکر تیم ایران را شکست دهد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH