پردازنده Helio X25 رسما معرفی شد! ماه آینده منتظر Helio X20 باشید

Devices-using-the-MediaTek-Helio-X20-SoC-will-hit-the-market-next-month.jpgانتظار می‌رود گوشی هوشمند Vernee Apollo ماه آینده به بازارهای مصرف عرضه شود. این محصول از پردازنده Helio X20 بهره گرفته و شامل ۱۰ هسته پردازشی است. مدیاتک امروز تایید کرده که دستگاه‌های استفاده کننده از این پردازنده از ماه آینده روانه بازار خواهند شد.

در رویداد مطبوعاتی‌ که امروز در شنژن برگزار شد مدیرعامل و رئیس شرکت مدیاتک، آقای جفری جو نیز بدون سروصدای خاصی پردازنده Helio X25 را معرفی کرد. بجای سرعت ۲/۳ گیگاهرتزی هسته‌های Cortex-A72 که در پردازنده X20 به کار رفته‌اند، در پردازنده جدیدتر X25 فرکانس کاری هسته‌ها بر روی عدد ۲/۵ گیگاهرتز تنظیم شده است. تغییر دیگری که در این مدل وجود دارد آن است که در بخش چیپ گرافیکی از Mali-T880 MP4 استفاده شده و ظرفیت آن از ۷۸۰ مگاهرتز به ۸۵۰ مگاهرتز افزایش یافته است. گفته شده Helio X25 احتمالا در گوشی معرفی نشده Meizu Pro 6 به صورت انحصاری قرار خواهد گرفت.

۲۲اما برگردیم به سراغ چیپ Helio X20 که در حال حاضر در دسترس قرار گرفته و طراحی tri-cluster آن اجازه می‌دهد تا مصرف انرژی را ۳۰ درصد نسبت به چیپ‌های dual-cluster کاهش دهد. قدرت پردازشی این چیپ نیز ۱۵ درصد افزایش یافته است. دیگر ویژگی این پردازنده SilkSwipe نام دارد که سرعت پاسخگویی به لمس‌هایی که بر روی صفحه نمایش انجام می‌شوند را بالاتر می‌برد. همچنین ویژگی MiraVision CrystalView باعث می‌شود تا امکان پخش ویدیوهایی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه با این چیپ فراهم شود.

پردازنده Helio X20 و Helio X25 از مدیاتک در سطح بالای بازار چیپ‌های پردازشی، هر دو رقیبی برای اسنپدراگون ۸۲۰ به شمار می‌آیند. همانطور که در مطالعه‌ای مشخص شده، مدیاتک به سراغ هسته‌های بیشتر رفته و همانطور که گفتیم پردازنده یاد شده این شرکت که هم اکنون در بازار عرضه شده شامل ۱۰ هسته پردازشی است و این در حالیست که کوالکام استراتژی کاهش هسته‌ها را در پیش گرفته و تعداد هسته‌ها را ز ۸ به ۴ رسانده است. اسنپدراگون ۸۲۰ شامل چهار هسته پردازشی است.

3 در مورد “پردازنده Helio X25 رسما معرفی شد! ماه آینده منتظر Helio X20 باشید”

  1. سلام خسته نباشید بنظرتون کدومشون قویتره و بهتره heliox25 یا sd820 خیلی درگیرشم لطفا جواب بدید !!!با تشکر.

    1. پیمان گل‌کار

      پردازنده‌های اسنپدراگون به طور معمول عملکرد بهتری دارند، به‌خصوص در بخش واحد گرافیکی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH