شرکت‌های بزرگ اینترنتی خواهان ایمیل رمزگزاری‌شده هستند

id-2956933-digitalkey1-100600829-largeگرچه ایمیل سالیان سال است که مورد استفاده قرار می‌گیرد اما تکنولوژی آن همچنان  قدیمی است. حال مهندسان بزرگترین شرکت‌های اینترنتی گرد هم آمده اند تا مکانیسمی تعریف کنند که امنیت پروتکل ایمیل را افزایش دهد. پروتکل انتقال ساده میل (SMTP)، در سال 1982 تصویب شده است و فاقد گرینه‌ای برای رمزگزاری ایمیل‌هاست. این پروتکل نسبت به حملات اینترنتی بسیار آسیب‌پذیر است. پروتکل جدید توسط شرکت‌های گوگل، مایکروسافت، یاهو، لینکداین و چند شرکت دیگر ارایه دهنده خدمات ایمیل ارایه شده است.

هدف پروتکل جدید، جلوگیری از حملاتی است که قصد نفوذ به ایمیل در بین راه را دارد. برای این کار، زمانی که ایمیلی ارسال می‌شود، ارسال کننده به طور خودکار رمزگزاری مقصد را چک می‌کند و از صحت لایسنس گیرنده مطمئن می‌شود. اگر صحت این موارد تایید شد، ایمیل ارسال خواهد شد. در غیر این صورت، فرستنده از ارسال ایمیل خودداری خواهد کرد و علت را به فرد فرستنده اطلاع خواهد داد.

اگر این پروتکل تصویب شود، ایمیل‌ها بسیار ایمن خواهند شد. البته باید در نظر داشت که این تکنولوژی‌ها از قبل بر روی وب وجود داشته‌اند، ولی در ایمیل وجود ندارند. این پروتکل فعلا در حد یک پیشنهاد است و تا عملی شدن آن زمان بسیاری باقی مانده است. اما از آنجایی که شرکت‌های بزرگ پشتیبان آن هستند، احتمال موفقیت و تصویب آن بسیار زیاد است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH