خانه‌ای روی صخره‌ها که به سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی نیازی ندارد!

spanish-hillside-house-640x454تصویری که می‌بینید یکی از خاص‌ترین خانه‌های دنیاست، تا حدی که برخی می‌گویند از دل صحنه‌های خیالی بیرون آمده است. این خانه با نام “خانه‌ای روی پرتگاه” شناخته می‌شود توسط معماران Gilbartolome و در گرانادای اسپانیا ساخته شده است. اما چه چیز خانه‌ روی پرتگاه را از باقی منازل متمایز می‌کند؟!

این خانه روی صخره‌ای ساخته شده و عایقی ۱۶ اینچی روی سقف بتنی آن قرار دارد که گفته می‌شود باعث ایجاد ترکیب عجیبی از عایق کاری و  ثابت نگه داشتن دما شده است.

به عبارت دیگر، می‌توان دمای داخلی ساختمان را به مدت یک‌ سال ثابت نگه داشت، بدون این که نیاز به هیچ‌گونه سیستم گرمایشی یا سرمایشی باشد. مهندسی سقف این خانه هم در نوع خود جالب است، این سقف با استفاده از سیستم‌های قالب‌ بندی دست‌ ساز و با بهره‌گیری از شبکه‌هایی فلزی حالت پذیر ساخته شده است. همچنین آن‌ها برای کاهش اثر کربن، از بتن‌های محلی ساخته شده در مکانی نزدیک به این ساختمان (کمتر از 10 کیلومتر) استفاده نموده‌اند.

معماری استادانه و نیروی کار محلی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. علاوه بر آن اسباب و لوازم داخل منزل هم جالب توجه هستند، این لوازم که از فایبرگلس و پلی‌استر ساخته شده‌اند، با نرم‌افزارهای مدرن طراحی ولی به صورت دستی تولید شده‌اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH