اپلیکیشن‌های یونیورسال جدید برای ویندوز در راه هستند؛ اولویت با شبکه‌های اجتماعی است!

uwp-build-1400-2در جریان کنفرانس سالانه توسعه دهندگان مایکروسافت یا همان بیلد، ردموندی‌ها با اضافه کردن پشتیبانی از بَش لینوکس در ویندوز ۱۰، توسعه دهندگان را غافلگیر کردند. علاوه بر این مایکروسافت از بروزرسانی در پلتفرم اپلیکیشن‌های یونیورسال خبر داد. همان‌طور که می‌دانید، اپلیکیشن‌های یونیورسال طراحی شده‌اند تا در ویندوز موبایل، ایکس باکس و دسکتاپ اجرا شوند. شاید مهم‌ترین این اپلیکیشن‌ها مربوط به فیس‌بوک باشد که اپلیکیشن اصلی و مسنجر آن به صورت یونیورسال عرضه می‌شود. تبلیغ کنندگان هم می‌توانند با استفاده از شبکه مخاطبین فیس‌بوک به حدود سه میلیون کاربر فیس‌بوک که از یونیورسال اپ استفاده می‌کنند، دسترسی پیدا کنند. سایر شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و واین هم این آپدیت را دریافت خواهند کرد.

نسخه جدید اپلیکیشن‌های محبوب هم به‌زودی از سوی Dailymotion ،Hulu ،Uber، اسکایپ و Engadget منتشر می‌شوند. کاربران ایکس باکس هم بروزرسانی Tomb Raider و Disney Infinity و سایر کاشی‌ها را دریافت می‌کنند. مایکروسافت با اعلام این که از این پس فروشگاه نرم‌افزاری خود را بر روی اپ‌های شخص ثالث خواهد بست، به مناقشه خود با توسعه دهندگان بازی‌هایی مانند Epic پایان داد. اما در جریان کنفرانس روز گذشته  اعلام شد که این شرکت برای اپ‌های یونیورسال مودها و جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته است. همچنین نرم‌افزاری به نام Centennial را برای پورت کردن اپلیکیشن‌های ویندوزهای ۳۲ بیتی به اپ‌های یونیورسال معرفی کرد. برای نمونه، فیل اسپنسر از مدیران بخش ایکس باکس نسخه یونیورسال بازی Age of Empires II را به نمایش گذاشت که به خوبی اجرا می‌شد.

ممکن است کاربران نسخه دسکتاپ ویندوز اهمیت زیادی برای اپلیکیشن‌های یونیورسال قائل نشوند، زیرا که اکثر اپلیکیشن‌ها به راحتی در دسترس آن‌هاست. اما این برنامه‌ها برای کاربران سیستم‌ عامل موبایلی مایکروسافت ارزشمند  هستند. با وجود توجه بسیار کاربران و محبوبیت زیاد شبکه‌های اجتماعی، مایکروسافت سایر دسته‌ها مانند اپلیکیشن‌های مربوط به امور بانکی را هم فراموش نکرده و برنامه‌هایی از این رده هم به زودی در اختیار کاربران ویندوز موبایل قرار می‌گیرند.

2 در مورد “اپلیکیشن‌های یونیورسال جدید برای ویندوز در راه هستند؛ اولویت با شبکه‌های اجتماعی است!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH