گوگل در حال تست اپلیکیشن پیام رسانی با نام Spaces و با محوریت چت‌های گروهی است

اخیرا گوگل در حال آزمایش پروژه‌های زیادی بوده که یکی از جدیدترین‌ آن‌ها نسخه بتا از اپلیکیشن پیام رسانی با نام Spaces است. این اپ به صورت عمومی در دسترس قرار نگرفته اما برخی کارشناسان توانسته‌اند نگاهی به این اپ و عملکرد آن داشته باشند.com2Fwp-content2Fuploads2F20162F032Fnexus2cee_3b4468eb-6c3e-4440-aa42-cc4ebb3e53e7-728x428

طبق آن چه گفته شده، Spaces بیشتر شبیه به اپ‌های چت گروهی است. این برنامه یک روند رو به رشد برای بیشتر متمرکز کردن چت‌های گروهی حول رویدادهای خاص است. رویکردی مشابه با زندگی حقیقی: شما وارد مکانی می‌شوید که گروهی از افراد در آن حضور دارند و با آن‌ها وارد یک گفتگو عامیانه درباره مسائل حال حاضر و موضوعات معمول می‌شوید.

همانطور که حتما تجربه کرده‌اید، پیام‌ رسان‌های آنلاین امروزی و در چت‌های گروهی معمولا از هر دری صحبت می‌شود و مسایل مطرح شده بسیار گسترده و بی‌پایان هستند که اغلب از موضوع اصلی بحث دور می‌شوند.

گوگل با Spaces سعی دارد گروه‌هایی با محوریت موضوعات و رویدادهای مشخص را بسازد. این گپ‌ها مانند یک شبکه به هم پیوسته از گفتگو خواهند بود. شبکه‌ای اجتماعی با کاربرانی که ترجیح می‌دهند با یکدیگر گفتگو کنند تا این که به ارسال پست و کامنت بپردازند (مانند آن چه در فیس‌بوک یا توئیتر می‌بینیم).

البته گوگل اولین شرکتی نیست که برای ایجاد چنین شبکه پیام رسانی تلاش می‌کند، اما تلاش‌هایی که تا پیش از این توسط سایر شرکت‌ها انجام شده بود نتوانست به موفقیتی که مورد نظر سازندگان بود، برسد. ممکن است دلیل این عدم موفقیت، تمایل مردم به گفتگوهای خاص و مشخص در زندگی حقیقی باشد و پیام رسان‌ها صرفا ابزار سرگرمی تلقی شوند. به هر حال، هنوز به زمان بیشتری نیاز داریم تا بگوییم که آیا گوگل می‌تواند با وجود شکست سایر شرکت‌ها در این حوزه موفق ظاهر شود یا خیر؟!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH