سرگذشت جالب سیاه چاله عظیمی که به تازگی کشف شد

به تازگی ستاره‌ شناسان یکی از بزرگ‌ترین سیا‌ه چاله‌های موجود را کشف کرده‌اند. نکته عجیب درباره این سیاه چاله، محل کشف و دلیل عظمت آن است.

سیاه چاله تازه کشف شده بیش از ۱۷ میلیارد بار از خورشید ما بزرگتر است. البته سیاه چاله‌های بسیار عظیم، حتی بزرگتر از مورد تازه کشف شده هم وجود دارد؛ بزرگ‌ترین آن‌ها که تا به حال مشاهده شده تقریبا ۲۱ میلیارد برابر بزرگتر از خورشید است.

معمولا سیاه چاله‌هایی با این اندازه در میان خوشه‌های عظیم کهکشانی یافت می‌شوند، اما این سیاه چاله در یک کهکشان تقریبا بیضی شکل پیدا شد که در میان کهکشان‌های اطرافش احاطه شده است. چونگ پی ما، محقق دانشگاه کالیفرنیا-برکلی این کشف را با آسمان خراشی مقایسه می‌کند که در میان انبوهی از مزارع ذرت پنهان است.

محققان نظریه‌ای مطرح کرده‌اند که نه تنها اندازه بزرگ این پدیده، بلکه چگونگی پیدایش آن را هم توضیح می‌دهد: این سیاه چاله عظیم در واقع دو سیاه چاله بوده که در زمانی بسیار بسیار دور و در هنگام برخورد دو کهکشان با یکدیکر، این دو سیاه چاله با هم یکی شده و باعث پیدایش این سیاه چاله بزرگ شدند. پس از برخورد دو کهکشان با هم، لبه‌های این سیاه چاله‌ها آنقدر به سمت یکدیگر منحرف شدند که در نهایت با هم یکی شده و این سیاه چاله عظیم و شگفت‌انگیز را به وجود آوردند.ta87wc81jtkgshdwwqcu

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH