بررسی اپلیکیشن نزدیکا: شبکه اجتماعی با طعم ایرانی!

Nazdika Review (1)

با هوشمند شدن تلفن‌های همراه و دسترسی آسان به اینترنت، بازاری به نام شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و خیلی زود خود را در دل مردم جا کرد. حالا دیگر خبری از SMS و MMS نیست و این شبکه‌های اجتماعی هستند که با هزینه‌ای کمتر، حتی امکاناتی بیشتر از آن‌ها در اختیارتان قرار می‌دهند. در کنار نمونه‌های خارجی و محبوبی همچون تلگرام، این روزها شاهد برخی نمونه‌های داخلی نیز هستیم. نزدیکا نام یکی از شبکه‌های اجتماعی ایرانی است که چندی پیش برای سیستم عامل اندروید توسعه داده شد و حالا با ارایه قابلیت‌های بیشتر توانسته چند هزار نفری را با خود همراه کند. با آی‌تی‌رسان همراه باشید تا با هم نگاهی به این شبکه اجتماعی وطنی بیندازیم.

همچون تمام شبکه‌های اجتماعی، برای استفاده از نزدیکا نیز نیازمند ساخت یک اکانت هستید. در اولین مرحله لازم است که شماره تلفن همراه خود را بنویسید و پس از دریافت کد فعال سازی، نام نمایشی، نام کاربری و تصویر پروفایل خود را انتخاب کنید. فرآیند ثبت نام و حتی ارسال کد فعال سازی خیلی سریع پیش می‌رود و در کمتر از یک دقیقه می‌توانید صاحب یک اکانت نزدیکا شوید و از آن استفاده کنید.

Nazdika Review (2)

نزدیکا ایده و یا طرح متفاوت و جدیدی ندارد و می‌توان گفت چیزی شبیه به وی‌چت خدابیامرز است (حتی لوگوی برنامه نیز شبیه به لوگو اسپاتیفای است!). همانطور که از اسم برنامه پیداست هر آنچه در برنامه می‌بینید در نزدیکی شما اتفاق افتاده است. برای استفاده از برنامه می‌بایست لوکیشن گوشی خودتان را فعال کنید تا برنامه بتواند محل شما را شناسایی کند و در نهایت افراد نزدیک شما و پست‌های ارسالی آن‌ها را به شما نشان دهد. رابط کاربری برنامه خیلی شیک و ساده است و خیلی زود با آن ارتباط برقرار می‌کنید. از آنجایی که نزدیکا یک برنامه بومی است اصلا احساس غریبی با آن نخواهید کرد حتی توضیحات سازندگان نیز خیلی خودمانی است و خبری از جملات رسمی نیست.

Nazdika Review (5)

در صفحه نخست برخی پست‌های برگزیده را می‌بینید. همچون سایر شبکه‌های اجتماعی امکان لایک کردن پست‌ها و یا ثبت نظر برای آن‌ها نیز فراهم شده و می‌توانید خیلی زود با طرف مقابل ارتباط برقرار کنید. علاوه بر این‌ها نزدیکا شامل تعداد محدودی کانال از پیش ساخته شده نیز هست که می‌تواند پست‌ها را به صورت موضوعی به شما نشان دهد. به عنوان مثال شما توانایی این را دارید که پست‌های مربوط به میراث تاریخی و یا خوراکی را یک‌جا ببینید. علاوه بر کانال، برنامه مکان‌های خاص و معتبر اطراف شما را نیز شناسایی می‌کند و می‌توانید پست‌های مربوط به آن‌ها را نیز به صورت جداگانه تماشا کنید. به عنوان مثال اگر در کنار برج میلاد تهران زندگی می‌کنید، می‌توانید پست‌هایی که تاکنون در رابطه با این برج در نزدیکا به اشتراک گذاشته شده را ببینید.

Nazdika Review (4)

ارسال پست نیازمند فعال بودن لوکیشن شماست. در نزدیکا می‌توانید تصویری را از گالری انتخاب کنید و یا با دوربین گوشی عکسی را ثبت و به اشتراک بگذارید. محدودیت خاصی برای تعداد حروف نوشته توسط شما در نظر گرفته نشده و حتی می‌توانید پست‌ خود را به یکی از کانال‌های برنامه ارتباط دهید تا دیگران راحت‌تر بتوانند پست شما را پیدا کنند و بخوانند. ناگفته نماند که امکان درج محل ثبت عکس نیز بر روی پست‌های شما وجود دارد.

Nazdika Review (3)

پروفایل کاربری شما خیلی ساده ‌است و تنها می‌توانید چند سطری از خودتان بگویید و یا یک عکس خاص برای پروفایل‌ خودتان انتخاب کنید. همچون سایر برنامه‌ها امکان فالو کردن دیگران نیز وجود دارد و توانایی این را هم دارید که برخی از مزاحمین گرامی را بلاک کنید! امکان یافتن اکانت نزدیکای دوستان شما از طریق دسترسی به مخاطبین موجود در گوشی‌تان نیز در دل برنامه گنجانده شده است.

برای حفظ حریم خصوصی نیز می‌توانید اکانت خودتان را به صورت خصوصی در آورید تا از این پس تنها فالورهای شما بتوانند پست‌های‌تان را ببینید. البته شما این امکان را هم دارید که بخش نظرات پست‌های خود را غیرفعال کنید. در صورت غیرفعال کردن بخش نظرات دیگر کسی نمی‌تواند برای پست‌های شما نظر بگذارد که در نوع خود جالب است.

Nazdika Review (1)

نزدیکا یک شبکه‌ اجتماعی بومی است که محوریت آن بر روی محل زندگی شماست و قصد دارد به شما کمک کند تا دوستان زیادی را در اطراف خود پیدا کنید. شما نیز می‌توانید از طریق لینک زیر نزدیکا را دانلود کنید و به جمع بیش از 50 هزار نفر از کاربران آن بپیوندید.

bazar-logo

222 در مورد “بررسی اپلیکیشن نزدیکا: شبکه اجتماعی با طعم ایرانی!”

  1. با سلام تشکر از مدیریت محترم شبکه
    بنده متاسفانه نا خواسته کد ورود به شبکه را به یک شخص غریبه دادم و الان نمی توانم خودم وارد شوم لصفا راهنمایی کنید
    با تشکر فراوان شماره بنده 09034583190

  2. سلام نزدیکا برنامه خوبیه من دوساله این برنامه رو دارم یه هفته پیش دستم خورد اشتباهی یه کلیب زشت فرستادم منو بلاک کرده نه میتونم عکس بزارم ن فیلم خدای من از این برنامه خیلی حمایت کردم یکم شماهم حمایتم کنین درستشه

  3. تونزدیکا عضو شدم العان اومدم نزدیکارو مرور کنم میگه باید عضو شوید بعد شماره های یا ایمیل های که عضو شدم رو میزنم میگه حساب کاربری یافت نشد العان همه پیروو هام هستند ولی نمیتونم پیام بدم

  4. تو صفحه حذف اکانت نزدیکا ذکر شده بود ک میتونید بعد از حذف دوباره برگردین ب اکانتتون .ولی الان من نمیتونم برگردم???هم شماره رو غیرمجاز اعلام میکنه هم ادرس جیمیلمو???چیکارش کنم برگردم دوستان؟???

    1
    7
  5. اطلاعات زیر جهت ارایه راهنمایی دقیق‌تر ارسال می‌شود
    s.m.7080
    19;Sony D2206;HSPAP;263
    ———-

    سلام.
    خسته نباشید.ببخشید من بعد یه مدت نزدیکارو نصب کردم با یه خط جدید.
    الان میخواستم بدونم من اگه تو نزدیکا یه نفرو قبل از اینکه پروفایل منوببینه یا پی ام بده، بلاک کنم وقتی میرم آدمای آنلاین اطرافمو ببینم اون شخصی که بلاکش کردم میتونه پروفایل منو ببینه یا بهم پی ام بده یا نه؟

  6. این برنامه عالیه فوق العاده است ولی حیف که از زمانی گوشی ایفون خریدم دیگه ندارمش کاش سازندگانش فکری برای این هم بکنند

    3
    4
  7. دیدگاه:برادران وخواهران خوبم بنطرمن یکی ازضعفترین برنامه هاست که تاحالا دیدم این روزیشخصی توی نزدیکااموده وباکپی کردن پروفایل دیگردوستان وبافرستادن فحاشی وحرفای رکیک بخواهرانتون وبرادرانتون بعدحساب خودرادلیت وپاک میکنه بعدهرساعت همینطوری وبابردن ابروی دیگران نمیدونم چی گیرش میاد این برنامه نه نظارتی روش هست ونه مسولی که جواب کسی رو بده امنیتش صفره صفر.

    1
    4
  8. سلام
    چرا جدیدا انقد در ارتباط با سرور مشکل داره اصلا وصل نمیشه..
    دو روزه که اینجوری یکسره قطعه..
    چکار باید کرد؟؟

    10
  9. سلام توراخدا راهنمایی کنید من نزدیکا پاک کردم الان میخوام نصبش کنم میگه مشکل دراتصال سرور چیکار کنم توراخدا بگید راهنمایی کنید

  10. لطفادرموردکاربرفیک شناس حتماتمدیدات قانونی رااخذفرماییدایشون هیچ وقت نمیتونن ازمردم به زواخاذی کنن جواب بدیدلطفا

  11. کاربرفیک یاب که بااخاذی موجب نگرانی کاربران نزدیکامیشودچراریپوزت نمیشود؟آیادرکدام نرم افزاریاشبکه اجتماعی دنیاهمچنین پیجی وجوددارد؟
    @fake.shenashi.nazdika
    آی دی ایشون هستش لطفاهرچه سریعترریپورتش فرمایید

    2
    2
  12. سلام من برنامه نزدیکا روحذف کردم دوباره میخوام نصب کنم کدتایید برام نمیفرسته چرا؟
    باتشکر

  13. سلام.پیام خصوصی من مسدود شده گزارش کردن مسدود شد الان چکار کنم که باز بشه الان چند ماه که اینطوره لطفا راهمایی کنید؟؟؟؟

    1
    14
  14. سلام:
    اقا ما کلی بگیم چنتا پست غیر اخلاقی گذاشتیم و با چند نفر دهن به دهن شدیم الان پیام خصوصی مارو معلق کردن مسدود شدم چکار کنم تا مشکلم حل بشه؟؟؟؟؟در ضمن قول میدم دیگه از این کرا نکنم دیگه بچه خوبی شدم?

    3
    21
  15. با سلام و خسته نباشید به تمام عوامل نزدیکا.
    اقا من ۱سال مخاطب برنامه نزدیکا هستم و الان چند ماه که مسدود شدم ینعی پیام خصوصی نمیتونم ارسال کنم فقط میتونم نظر بدم لطفا راهنمایی کنین باید چکار کنم به کجا مکاتبات کنم.؟؟؟؟؟؟؟؟

    2
    8
  16. سلام دوست عزیز :
    میخواستم به کمکی به من بدیدبرای من اس کد نمیاد قبلا عضو بودم ولی بعد از پاک کردن نمیتونم کد جدید بگیرم لطفا راهنمایی کنید.

    11
  17. من نزدیک یک سالی میشه که نزدیکارونصب کردم وراضی هستم چندروزپیش اشتباهی حذف شدودوباره نصب کردم شماره ویاایمیل میزنم میگه:مشکل ارتباط باسروروجود دارد؟؟؟؟؟اینترنتم فوله چیکارکنم

    1
    19
  18. سلام چند روزی هست میخوام به دوستم با خصوصی پیام بدم توی نزدیکا اما مینویسه امامان ارسال پیام به این شخص وجود ندارد..بلاکم نکرده خصوصیش بازه پیام های اون میاد برام.. اسمش همه معتبر.هست… اما برای من نمیره …پیامم به همه ارسال میشه فقط به این شخص ارسال نمیشه میشه راهنماییم کنید !!کسی میدونه مشکل از چیه؟

    2
    14
    1. باید بره تو تنظیمات از لیست بلاکیت درت بیاره.تو شخصی از بلاکی در نمیاد واین یه نقطه ضعفشه-البته گزینش داره ولی فایده نداره فقط تنها راهش تو تنظیمات-واسه خودم اتفاق افتاده همین کار بکن اوکی میشه

        1. منم همین مشکل برام پیش اومده و هرچی ب اینور اونور مزنم نمیتونم بفهمم چرا

          فک کنم اگ گروههای غیر مجاز بزنی کلن حساب کاربری معلق میشه هنوز در این رابطه مطمئن نیستم ولی فکمکنم اینطوری بایدباشه
          ایا شما گروههای غیرمجاز داشتید؟

        1. چرا نزدیکا ساعت بازدید رو اشتباه میزنه مثلا دیروز رو به ده دقیقه پیش میزنه آنلاین

          2
          3
  19. به نظرم خیلی هم برنامه خوبیه
    و بهتره آدم اطلاعات خصوصی و مهمش رو اصلا جایی قرار نده چ اپ خارجی چ داخلی
    و کسی مجبور نیست استفاده کنه
    موقع حرف از حمایت و… باشه خیلی میگن باید حمایت کرد و…
    ولی موقع عمل خبری نیست

    داداش بیا بجای غر زدن استفاده کن و اطلاعات مهمت هم به اشتراک نذار و در حد آشنایی استفاده کن

    5
    14
  20. هادی رضایی

    به نظر من خیلی هم برنامه خوبیه
    حالا من کاری به مشابه بقیه بودنش ندارم
    درکل نسبت به اینستا و تلگرام …. بیشتر دوسش دارم هر چند تلگرام بعضی چیزای خاص داره …
    فقط ضعفش همینه که نمیشه مطالبشو کپی کرد عکس. و فیلمارو…

    2
    11
    1. هیچ کی از برنامه سردرنمیاره خیلی ایراد داره. نه نصب میشه نه کد میده. نت پرسرعت میخواد. یه کم راهنمایی کن تا بیام تو نزدیکا

      3
      7
  21. سلام ممکنه کسی بهم کمک کنه من نزدیک کا رو نصب کردم بعد مدتی پاکش کردم الان که می خوام دوباره نصب کنم شماره موبایل و ایمیل رو قبول نمیکنه

    6
    19
    1. هنوز سرورش ضعیفه
      این برنامه حداقل ۲ سال میخواد تا کامل بشه

      دوسه بار بزنی درست میشه
      فقط تو تایم‌های ازاد
      مثلا ۷ تا ۸ صبح
      وقتایی که شلوغ نیست

      2
      7
  22. سلام دوستان …وقتی سرچ میکنم اطراف رو تا چه محدودیتی میتونه پیدا کنه …
    وقتی میزنم چند نفر آنلاین هستن ! اگه میشه جواب بدید

    2
    14
  23. سلام استفاده از پیام رسان های ایرانی بسیار بهتر و با امنیت تر از پیام رسان های خارجی هست .توی پیام رسان های خارجی کل اطلاعات رد و بدل شده روی سرورپیام رسان ذخیره میشه و برای همیشه در دست مدیر سرور هست و اونا هر کاری درلشون بخواد با اطلاعات ما میکنن . توصیه میکنم یه سری به قسمت تنظیمات موبایلتون رفته و از اونجا یکی از پیام رسان هایی که روی گوشیتون نصب هست رو باز کنید میبنید که تمامی قسمت های شخصی گوشیتون رو نوشته و زیرش هم نوشته که این پیام رسان مثلا به گالری و دفتر تلفن و اس ام اس و … دسترسی داره . یعنی اونا هروقت دلشون بخواد میتونن با یک کلیک کل اطلاعات گوشی رو بردارن.
    حالا اگه از یک پیام رسان داخلی استفاده کنید حداقل مطمئن هستید که اطلاعاتتون دست یک شخص و کشور خارجی نیست و اونا دیگه نمیتونن علیه شما و کشور شما از اطلاعاتتون استفاده کنن.
    یکی از مزیت های استفاده از پیام رسان داخلی هم این هست که به راحتی از داخل ایران محیط داخلی پیام رسان کنترل میشه و دیگه کسی جرعت توهین به شما و ناموس و کشور شمارو نداره و کسی نمیتونه کانال و گروه ………. ایجاد کنه و فساد رو رواج بده

    34
    31
  24. من نمیتونم وارد اکانتم بشم .رمزمو میزنم میزنه دسترسی مجاز نیست من الان چه طوری باید وارد اکانته نزدیکا بشم ممنون

    17
    40
    1. ایرج رضایی

      من از برنامه های ساخت داخل همیشه حمایت می کنم.خیلی ها فکر می کنند که در تلگرام و اینستاگرام امنیت دارند.اما باید عرض کنم.در تمام اپلیکشن ها تمام و کمال اطلاعات ما پایش می شود و بر اساس آن تمام روند زندگی ما را مدیریت می کنند…شک نکنید وقتی در اینستاگرام یا تلگرام به کسی پیغامی خصوصی می دهید چند کشور شما را رسد می کنند .در دنیای امروز که پیشرفت بر اساس داشتن اطلاعات است،تمام سیستم های امنیتی دنیا مدام شما را پایش می کنند.

      4
      1
  25. همه می دونیم باید از برنامه ایرانی حمایت کنیم. ولی با چه منطقی ؟
    استفاده از برنامه خارجی مزیتش اینه که می دونیم لااقل چندروز دیگه برامون اتفاقی نمی افته!

    13
    26
  26. البته نزدیکا برنامه پیام رسان نیست، شبکه اجتماعیه.
    ضمن اینکه امنیت و محرمانگی اطلاعات هم شوخیه نسبتا، مطمئن باشید اطلاعاتتون بیشتر از تلگرام -برای مثال- در دسترس نیست 🙂

    4
    37
  27. ترجیح میدم از شبکه های اجتماعی استفاده نکنم تا اینکه از یه نوع ایرانیش.
    امنیت محرمانگی مکالمات و داده ها
    سرعت که مطمنا هیچوقت به نمونه های خارجی نمیرسه
    دو روز بعدشم هرکی از راه برسه عین هلو هکش میکنه

    22
    62
      1. سلام من قبلا نزدیک ۲سال نزدیکیا بودم بعد دوسال مسدود کرد منو حالا با ی سیم کارت دیگه اومدم بازم بعد یک سال دوباره منو مسدود کرده شماره ایی هم برای رسیدگی نیست که زنگی بزنیم به پشتیبانی و علتش رو بپرسیم

        15
        76

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH