مختل‌شدن تولید سنسور CMOS سونی بر اثر زلزله

Production-of-Sony-CMOS-image-sensors-for-Apple-iPhone-and-other-handsets-disrupted-by-earthquakesخسارات زلزله پنج‌شنبه و شنبه جنوب ژاپن، باعث جلوگیری از گشایش کارخانه جدید سونی در کوماموتو شده است. این کارخانه‌ای است که سنسور تصویری CMOS برای دوربین گوشی‌های هوشمند مانند آیفون را تولید می‌کند. کارخانه تا زمانی که سونی میزان خسارت زلزله بر قابلیت‌‌های آن را بررسی کند، بسته می‌ماند. علاوه بر بستن موقتی این کارخانه، سونی مجبور شده است تا کارخانه خود در  ناگاساکی را نیز تعطیل کند. این کارخانه نیز در ساخت سنسورهای تصویری فعال بوده است. سونی زمانی برای بازکردن این کارخانه اعلام نکرده است.

سونی تا مدت زمانی قادر خواهد بود که سنسورهای CMOS را از انبارهای خود تامین کند. بنابر گفته‌های مسئولان سونی، این مقدار کافی است تا نیاز بازار را تامین کند. همچنین سونی گفته اگر تاخیری بوجود آید،‌ آن را اعلام خواهد کرد. این کارخانه‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن به خط تولید باز خواهند گشت.

سونی 40 درصد سهم بازار سنسورهای CMOS را در اختیار دارد. این سنسورها، مدارهای مجتمعی هستند که نور را به الکتریسیته تبدیل می‌کنند و اگر این اختلال طولانی باشد، تاثیر زیادی بر بازار گوشی‌های هوشمند خواهد داشت. سامسونگ که بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند است، از دو منبع سنسورهای خود را تامین می‌کند و اعلام کرده است که خللی در تولید گوشی‌های این شرکت ایجاد نخواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH