برنامه چین برای فرستادن انسان به ماه تا سال 2036

gallery-1462301863-china-changee-3-panorama-1برنامه بلندپروازانه و مخفی فضایی چین اعلام کرده است که تا سال 2036 یک خدمه را به ماه می‌فرستد. این در ادامه برنامه‌های بلندپروازانه سازمان فضایی ملی چین است. روزنامه چاینا دیلی گزارش داده است که این مطلب را ژانگ یولین، ژنرال ارتش چین و مسئول برنامه فضایی چین در 23 آوریل (روز فضای چین) اعلام کرده است. روز فضا به علت فرستادن اولین ماهواره چین، Dongfanghong-1، در سال 1970، نامگذاری شده است.

سازمان فضایی ملی چین، با سرمایه‌گذاری سنگین چین در اکتشافات فضایی، فعالیت‌های خود را به طور تهاجمی افزایش داده است. چین قصد دارد که ایستگاه فضایی Tiangong-2 را تا پایان امسال و Tiangong-3 را تا سال 2022 در فضا ایجاد کند. سازمان فضایی ملی چین قصد دارد که پس از آنکه Tiangong-3 عملیاتی شد، تلسکوپی را به آن متصل کند که رقیت تلسکوپ فضایی هابل باشد. برنامه فضایی چین قصد دارد که تا سال 2020 یک ماه‌نورد به قسمت تاریک ماه بفرستد، کاری که هیچ‌کس تا به حال انجام نداده است. همچنین در سال، قصد فرستادن یک مریخ‌نورد را دارد.

بزرگترین مانعی که بر سر راه برنامه‌های فضایی با سرنشین چین است، عدم وجود موشکی قدرتمند برای حمل فضانوردان است. البته چین باید بتواند کپسول حمل فضانوردان و لباس‌های فضایی نیز طراحی کند. پنگ ژیاهو از آکادمی تکنولوژی فضایی چین می‌گوید:

ایالات متحده با استفاده از راکت قدرتمند Saturn V توانست به ماموریت ماه خود جامه عمل بپوشاند، اما شوروی نتوانست چون راکت N1 آنها بقدر کافی قدرتمند نبود. برای اینکه بتوانیم فضانوردانمان را به ماه بفرستیم، ما به راکت بزرگی نیازمندیم تا بتواند 100 تن محموله را به مدار پایین زمین بفرستد. به همین دلیل است که دانشمندان ما در حال توسعه Long March 9 هستند.

از آنجایی که چین برنامه فضایی خود را بر خلاف ناسا، پنهان نگه داشته است، تخمین اینکه این برنامه‌ها موفقیت‌آمیز باشد و یا اینکه چگونه به این برنامه‌ها جامه عمل پوشانیده می‌شود، دشوار است. البته چیزی که واضح است این است که این کشور، برنامه‌های بلندمدتی برای توسعه برنامه فضایی خود دارد و احتمالا ماموریت‌های دیگری را نیز در سر داشته باشد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH