‌آیا گجت‌های پوشیدنی و شبکه‌های اجتماعی آینده آزمایش‌های پزشکی هستند؟!

بر اساس تحقیق جدید انجمن تحقیقات کلینیکی ایالات متحده، گجت‌های پوشیدنی و شبکه‌های اجتماعی آینده آزمایش‌های پزشکی هستند. بر اساس این تحقیق، ۵ تکنولوژی وجود دارد که بیشترین منافع را دارند و بیشترین نرخ استفاده را بین ۲ تا ۵ سال آینده می‌بینند: نظارت مبتنی بر ریسک، eConsent، گجت‌های پوشیدنی، شبکه‌های اجتماعی و آنالیز همزمان.

این انجمن نتایج این مطالعه را به سازمان غذا و داروی ایلات متحده ارایه کرده و از آنها درخواست کرده که راهنماها و بایدها و نبایدهای استفاده از این تکنولوژی‌ها را برای افراد حرفه‌ای معین کند. سازمان غذا و دارو تاکنون دستورالعمل‌ها برای نظارت مبتنی بر ریسک و eConsent را ارایه داده است. این سازمان، راه‌کارهایی برای جمع‌آوری داده، نظارت و حریم خصوصی گجت‌های پوشیدنی ارایه نکرده است و به همین دلیل است که شاهد استفاده بسیار کم و ناچیز اپل واچ و Fitbit در بخش پزشکی هستیم.

شبکه‌های اجتماعی حوزه دیگری هستند که سازمان غذا و دارو در آن غایب بوده است و این کار افراد را برای مشاوره دادن آنلاین به بیماران، با مشکل مواجه کرده است. به همین دلیل بسیاری از اعضای انجمن تحقیقات کلینیکی سرمایه‌گذاری زیادی در آن انجام نداده‌اند. حوزه دیگر، آنالیز همزمان است که قوانین و راهنماها وجود دارند، اما انجمن تحقیقات کلینکی خواهان راهنماهای بیشتر است تا از مشکلات در نگهداری، امنیت و حریم خصوصی داده‌ها جلوگیری کند. 

در حالیکه ظاهرا علم پزشکی در استفاده از تکنولوژهای جدید کمی کند است، اما متخصصان همیشه نیم‌نگاهی به آخرین تحولات دنیای تکنولوژی دارند تا هم کار خود را آسان‌تر کرده باشند و هم به بیماران خدمات بیشتری ارایه داده باشند. در نامه خود به سازمان غذا و دارو، انجمن تحقیقات کلینیکی می‌گوید که اگر دستورالعمل‌ها و اطلاعات بیشتری در مورد باید‌ها و نباید‌ها وجود داشته باشد، استفاده از این تکنولوژی‌ها در دنیای پزشکی با سرعت بیشتری اتفاق خواهد افتاد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH