لنوو کروم بوک N42 را با قیمت ۱۹۹ دلار و بدنه مقاوم معرفی کرد

کمپانی چینی لنوو امروز سری جدید N را به رده کروم بوک‌های خود افزود، اولین دستگاه این خانواده که N42 نام دارد مانند سایر لپ‌تاپ‌های مبتنی بر سیستم عامل کروم برای مصارف آموزشی ساخته شده و انتظار می‌رود توسط دانش آموزان و در دبیرستان‌های دولتی آمریکا استفاده شود.

پورت‌های تقویت شده، لولاهای مستحکم‌تر نسبت به قبل و صفحه کلید مقاوم همگی از قابلیت‌هایی هستند که از این لپ‌تاپ در مقابل آسیب‌های احتمالی بیشتر محافظت می‌کنند. لنوو کروم بوک N42 را تنها ۱۹۹ دلار قیمت گذاری کرده که از ماه ژوئن می‌توانید آن را از طریق وب‌سایت این‌ کمپانی خریداری کنید. البته این مدل در آمریکا توسط خرده فروشان هم عرضه می‌شود. چینی‌ها هنوز مشخصات کامل این دستگاه را اعلام نکرده‌اند اما به برخی از مشخصات مهم آن اشاره شده که با هم آن‌ها را مرور خواهیم کرد.

این کروم بوک به یک صفحه نمایش ۱۴ اینچی مجهز است که رزولوشن آن هنوز مشخص نشده، میزان حافظه رم ۴ گیگابایت است که البته تا ۳۲ گیگابایت قابل ارتقا است اما مطمئنا با توجه به قیمت ۱۹۹ دلاری این دستگاه میزان رم آن همان ۴ گیگابایت است. میزان حافظه داخلی هم مانند بسیاری از اطلاعات دیگر هنوز مشخص نیست ولی انتظار می‌رود تا قبل از آماده شدن این محصول برای فروش، لنوو اطلاعات کامل آن را منتشر نماید. از طرفی آقای راب کاتو، مدیر فروش بخش آمریکا شمالی این شرکت در زمان معرفی کروم بوک‌های جدید لنوو اعلام کرده که این شرکت به بازخورد کروم بوک‌های سری N خود امیدوار است، زیرا این محصولات از “طراحی مقاوم” و “ارزش‌ بالایی” برخوردارند.

در طی چند سال اخیر کروم بوک‌ها در حال محبوب شدن هستند و البته بخش عمده فروش خود را مدیون مدارس دولتی آمریکا هستند. به هر حال با وجود افت شدید فروش PCها، کروم بوک‌ها فروش خوبی را تجربه می‌کنند. در گزارشی که IDC درباره میزان فروش جهانی رایانه‌های شخصی در سه ماهه نخست امسال اعلام کرده، کروم بوک‌ها از مک بوک‌های اپل پیشی گرفته و در این مدت فروش بیشتری را به ثبت رسانده‌اند. از طرفی با توجه به ویژگی جدید سیستم عامل کروم که همان پشتیبانی از پلی استور و اپلیکیشن‌های اندروید است، می‌توان به موفقیت بیشتر سیستم عامل گوگل که بر پایه رایانش ابری بنا شده امید داشت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH