تلسکوپ فضایی هابل تصویر جدید و کاملی از مریخ را منتشر کرد

همان‌طور که می‌دانید مریخ یا بهرام، نزدیک‌ترین سیاره به زمین ماست و سیاره‌ای است که مدت‌هاست انسان سودای سفر به آن و تبدیل کردنش به سکونت‌گاه بعدی خود را دارد. تا به حال تلاش‌های بسیاری برای فرستادن انسان به مریخ به منظور بررسی قابل سکونت بودن آن انجام شده است. به لطف ماهواره‌ها و کاوشگرهایی همچون Curiosity تصاویر زیادی از این سیاره سرخ و سطح آن منتشر شده، اما در جدیدترین این تصاویر، تلسکوپ هابل تصویر زیباتری از بهرام را به ما نشان می‌دهد.

در حال حاضر مریخ در نزدیک‌ترین مدار خود به زمین است و شب گذشته می‌توانستید با چشم غیر مسلح این سیاره را در سمت راست ماه ببینید. این فاصله در روز سی‌ام ماه مه به کمترین حد خود می‌رسد که در ۱۱ سال گذشته بی‌سابقه بوده است. در این زمان دو سیاره در فاصله ۴۶.۸ میلیون مایلی (۷۵.۳ میلیون کیلومتری) از هم قرار خواهند گرفت.

به تازگی و پیش از این رویداد، تلسکوپ فضایی هابل عکسی از سیاره همسایه را در اختیار ما قرار داده که در تاریخ ۱۲ ماه مه و در حالی که دو سیاره ۵۰ میلیون مایل از یک‌دیگر دور بوده‌اند به ثبت رسیده است. این تصویر نمای کاملی از سطح مریخ را در اختیار ما می‌گذارد که می‌توان به وضوح مناطق طوفانی، آبگیرها، حفره‌ها، شنزارها و همچنین ابرهایی که در جو این سیاره قرار دارند را در آن مشاهده کرد.

hubble-new-mars-640x477

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH