Tianma و شکستن رکورد میزان چگالی پیکسلی نمایشگرهای موبایل

هرچند که این روزها رزولوشن QHD پای ثابت پرچم‌داران اندروید است و فول اچ‌دی نیز هنوز قدرتمند محسوب می‌شود اما یک شرکت آسیایی قرار است نسل جدیدی از نمایشگرهای موبایل را به بازار عرضه کند که تاکنون مشابه آن‌ها به تولید نرسیده است.

Tianma، یکی از کمپانی‌های چینی فعال در زمینه صفحه نمایش به تازگی و در طی برگزاری Display Week سان فرانسیسکو از نسل جدید نمایشگرهایش رونمایی کرده است که دارای تراکم پیکسلی ۸۴۷ppi هستند، این تراکم پیکسلی تاکنون در هیچ‌کدام از نمایشگرها دیده نشده است و پرچم‌داران فعلی یعنی گلکسی S7 با تراکم پیکسلی ۵۷۷ppi و ال‌جی G5 با تراکم پیکسلی ۵۵۴ppi حتی به گرد پای آن هم نمی‌رسند، نزدیک‌ترین رقیب این نمایشگر، صفحه نمابیش استفاده شده در اکسپریا Z5 پریمیوم است که از چگالی پیکسلی ۸۰۶ppi برخوردار است.

نکته‌ای که پیرامون سونی Z5 پریمیوم و نمایشگر مورد استفاده در آن وجود دارد این است که این نمایشگر تنها در زمان پخش محتوا ۴K به این رزولوشن می‌رسد.

TIANMA بیان کرده است که این کمپانی موفق به تولید نمایشگر ۵.۳ اینچی با رزولوشن واقعی ۴K و ۲K برای اسمارت‌فون‌ها و هم‌چنین نمایشگر ۱۰.۴ اینچی با رزولوشن ۴K و ۸K برای تبلت و لپ‌تاپ‌ها شده است. هر دو این پنل‌ها از ساختار LTPS ساخته شده‌اند و مجهز به فناوری Negative LCD هستند که می‌تواند کنتراست ۱۲۰۰:۱ را به ارمغان بیاورد، این فناوری پیش‌تر در نمایشگر اچ‌تی‌سی One M9 به کار برده شده است.

TIANMA می‌گوید:

ماز از مرزهای طراحی و محدودیت‌های TFT، Cf و فرآیند سلولی گذشته‌ایم تا به چگالی پیکسلی ۸۴۷ppi رسیده‌ایم.

این کمپانی هم‌چنین اعلام کرده است که نمایشگرهایش را تا اواسط سال ۲۰۱۶ روانه بازار خواهد کرد، این یعنی تا ساخت دیوایس‌های مجهز به این نوع نمایشگر زمان زیادی باقی نمانده است.

محدودیت‌های چشم انسان در تشخیص پیکسل‌های کوچک موضوع جهش نمایشگرهای تلفن‌همراه از QHD و ۴K را قابل بحث می‌کند؛ اما بنا بر دلایلی ما نیاز به استفاده از نمایشگر ۴K داریم که یکی از آن‌ها به هدست‌های واقعیت مجازی باز می‌گردد. استفاده از رزولوشن بیش‌تر در این هدست‌ها موجب می‌شود مرز پیکسل‌ها مشخص نباشد و هم‌چنین از بیماری حرکت (به انگلیسی: Motion sickness) و یا بیماری سفر (یک عارضه در حین مسافرت است که سیستم تعادلی گوش داخلی دچار تغییر می‌شود و عدم تطابق سیستم تعادلی گوش داخلی باعث ایجاد اقسام حفظ تعادلی بدن می‌شود. سرگیجه، تهوع و استفراغ و خستگی از نشانه‌های این بیماری حرکتی محسوب می‌شود. داروهایی مانند دیمن‌هیدرینات، سیناریزین و هیوسین در درمان این بیماری بکار می‌روند.) جلوگیری می‌کند. هم‌چنین با توجه به حرکت رو به جلو کمپانی‌های مطرح فناوری از جمله سامسونگ و گوگل به سمت تولید این هدست‌ها نیاز به نمایشگرهای با رزولوشن بالا حس می‌شود.

از آن‌ جایی که TIANMA یک کمپانی مطرح در زمینه تولید نمایشگر نیست، باید منتظر واکنش غول‌های نمایشگر سازی از جمله LG Display، سامسونگ و فاکس‌کان و معرفی نمایشگرهای با رزولوشن ۴K از این کمپانی‌ها باشیم.

2 در مورد “Tianma و شکستن رکورد میزان چگالی پیکسلی نمایشگرهای موبایل”

  1. مگه اهمیتی هم داره؟?
    اصن بشه ۱۰K ما ک نمیخوایم از فاصله ده متری یه متن ریز رو روی صفحه نمایش بخونیم?
    اینا فقط بازی با اعداده?

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH