آیفون ۷ حداقل ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت

تا به‌حال پرچمداران مختلفی از برندهای مختلف رونمایی شده است، اما شاید از گوشی‌هایی که قرار است معرفی شوند، آیفون ۷ از همه مهمتر باشد. اسمارت‌فونی همچون آیفون ۷، استانداردها را بالا برده است و اپل واقعا باید برای معرفی آن سنگ تمام بگذارد. حالا هم گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل نسخه ۱۶ اینچی را کنار گذاشته و نسخه ۳۲ گیگابایتی را برای مدل پایه آیفون ۷ در نظر گرفته است.

میزان حافظه محصولات اپل، همیشه باعث بحث بین کارشناسان و کاربران بوده که البته گران بودن مدل‌های با حافظه بیشتر نیز باعث داغ‌شدن بیشتر بحث شده است. حتی در سال ۲۰۱۴ شکایتی نیز از اپل در این زمینه به دادگاه شده است. در طول سالها اپل عادت کرده که برای اضافه‌کردن حافظه، ۱۰۰ دلار بیشتر به کاربران هزینه تحمیل کند،‌ در حالیکه سازندگان اندرویدی با استفاده از کارت حافظه این امکان را به‌راحتی برای کاربران فراهم می‌کنند. بسیار بعید است که اپل ناگهان این تصمیم را گرفته باشد که پشتیبانی از کارت حافظه را اضافه کند، اما قرار دادن ۳۲ گیگابایت حافظه به عنوان مینیموم، فضای بیشتری به کاربران می‌دهد.

اپل در قلب فرهنگ «یک اپلیکیشن برای هر کاری» بوده است. اما با افزایش محتوا برای اسمارت‌فون‌ها، حتی برای کسانیکه زیاد از اپلیکیشن‌های مختلفی استفاده نمی‌کنند، استفاده از حافظه ۱۶ گیگابایت کفایت نمی‌کند. بعلاوه، دوربین آیفون ۶s تحسین‌های زیادی را برانگیخته است و تصاویر و ویدئو‌های HD، به سرعت حافظه ۱۶ گیگابایتی را پر می‌کنند. کم‌بودن حافظه ۱۶ گیگابایتی، گاها باعث میشده که کاربران قادر به آپدیت دستگاه نباشند.

بر اساس آخرین اخبار، کوین ونگ، مسئول تحقیقات IHS Technology در چین گفته است که آیفون ۷ دارای ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی است. به‌نظر می‌رسد که اپل قانع نشده است که حافظه رم را افزایش دهد و به بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری کفایت کرده است. رم بیشتر شاید عملکرد را افزایش دهد، اما باتری را نیز کاهش می‌دهد. نکته جالب این است که این اولین مدل آیفون است که نسخه ۱۶ گیگابایتی ندارد. نسخه ۱۶ گیگابایتی اولین بار در سال ۲۰۰۸ رونمایی شد. البته اخباری نیز که قبلا منتشر شده است، از بدنه ضدآب و دکمه هوم حساس به لمس خبر می‌دهند. از آنجایی که تکنیک‌های اپل در مورد حافظه، درآمد زیادی را برای این شرکت به ارمغان آورده است، انتظار داریم که این افزایش حافظه به افزایش قیمت منجر نشود.

یکی از بزرگترین آپگریدهایی که انتظار می‌رود در نسخه ۴.۷ اینچی آیفون ۷ اعمال شود، وجود باتری ۳۱۰۰ میلی‌آمپری است، که این میزان حتی با استانداردهای اپل نیز بسیار زیاد است. آپدیت دیگر، شاید معرفی نسخه ۲۵۶ گیگابایتی باشد.

1 در مورد “آیفون ۷ حداقل ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH