با سونی اکسپریا L بیشتر آشنا شوید (بررسی کوتاهی از گوشی خوش قیمت سونی)

XperiaL-HandsOn-20-580-90سونی پس از معرفی آخرین میان قیمتی فعلی خود، به سراغ معرفی یکی دیگر از پرچم دارهای نسبتا خوش قیمتش به نام Xperia L پرداخت تا سال میلادی جدید برای سونی، به سالی پر از گوشی‌های گران قیمت و میان قیمتی تبدیل گردد! این پرچم دار خوش قیمت را می‌توان جایگزینی برای سایر میان قیمتی‌های سونی دانست، گرچه از نظر ظاهری شباهت فراوانی به برادر کوچک تر خود، یعنی Xperia J دارد. اکسپریا ال برای اینکه به جانشینی شایسته و لایق برای برادران زیر یک میلیونی خود تبدیل گردد، یک پردازنده 2 هسته‌ای کوالکام با فرکانس کاری 1 گیگاهرتز برای هر هسته، مجهز شده است و برای بهبود توانمندی سخت افزاری خود، یک چیپ گرافیکی آدرنو 305 را نیز در خود جای داده است. درباره تاریخ دقیق عرضه آن فعلا هیچ خبر رسمی از طرف سونی اعلام نشده است اما به گفته سونی، در چهار ماهه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه می‌شود و برچسب قیمت حدودی 229 دلاری نیز بر سینه آن خود نمایی می‌کند.

XperiaL-HandsOn-26-580-90سونی اکسپریا ال را می‌توان معجون تلفیقی دو مدل Xperia J و Xperia T دانست، گرچه هیچ وجه تمایز سخت افزاری را نسبت به آن دو در خود جای نداده است. در انتهای اسمارت فون خوش قیمت داستان ما، قوس معروفی همانند قوس مدل آرک اس سونی اریکسون (خدا بیامرز!) خود نمایی می‌کند. در عوض نوار فلزی اکسپریا ال، ظاهر آن را چندین برابر اشرافی‌تر می‌سازد. همان طور که گفتیم سونی اکسپریا L، برای ارزان‌تر شدن خود یک بدنه پلاستیکی نسبتا محکم را برگزیده است و در دست احساس پلاستیکی بودن گوشی تا حدی حس نمی‌شود! این اسمارت فون میان قیمتی، به خاطر اندام بسیار باریک و قوس کمرش، در دست به راحتی جای می‌گیرد و می‌توانید با یک دست خود، بر تمام گوشی مسلط شوید.

XperiaL-HandsOn-04-580-90 یکی از صفات مثبتی که این پرچم دار میان قیمتی با برادر گران قیمت خود یعنی اکسپریا Z شریک شده، جای گیری دکمه قفل/پاور گوشی در طرف راست اکسپریا ال است. همچنین در سمت راست دو دکمه افزایش/کاهش صدا و دکمه دوربین نیز در طرف راست گوشی قرار گرفتهاند که راحتی کار با گوشی را برایتان چند برابر می‌سازند. دربالای گوشی یک پورت 3.5 میلی‌متری هدفون و در طرف چپ گوشی پورت درگاه میکرو usb، جای خوش نموده‌اند!

XperiaL-HandsOn-06-580-90یک صفحه نمایش 4.3 اینچی با دقت 228 پیکسل در هر اینچ، با کلیدهای مجازی و اختصاصی اندروید، می‌تواند شما را به اکسپریا ال جذب نماید، گرچه در بعضی موارد حضور چنین کلیدهایی برایتان دردسر ساز خواهد بود! کیفیت صفحه نمایش اکسپریا L، بسیار مناسب رنج قیمتش است و اگر به صورت معمولی و با یک فاصله مشخص به صفحه نمایش خیره شوید، از میزان کنتراست ،وضوح و شارپ بودن تصویر متعجب خواهید شد چرا که خود را مقابل صفحه نمایش یک اسمارت فون گران قیمت مجسم خواهید ساخت، البته اگر در فواصل نزدیک به صفحه نمایش گوشی بنگرید،می‌توانید پیکسل‌های صفحه نمایش را به راحتی بیابید، گرچه هر اسمارت فونی در این رنج قیمت از این مشکل رنج می‌برد! خوشبخانه سونی، پسر خوش قیمتش را با نسخه 4.1.2 سیستم عامل توانگر اندروید گوگل همراه ساخته است که دو هسته‌ای بودن اکسپریا ال، می‌تواند لذت کار با آن نسخه را چندین برابر سازد. میزان واکنش پذیری صفحه نمایش در مقابل حرکات دست برروی آن بسیار مناسب بوده و شما را غرق در پسر خوش پوش و مدل لاغر سونی با نام Xperia L می‌سازد! اجرای برنامه‌ها در اکسپریا ال، با تاخیر یک تا دو ثانیه‌ای همراه است و در برخی مواقع مثل لود دوربین و…، میزان این تاخیر افزایش می‌یابد که این بار کمی غیر عادی است و می‌توان این مورد را یک نقطه ضعف برای اکسپریای وصف ناپذیر قصه ما قلمداد نمود. کی‌بورد مجازی اکسپریا L، بسیار ساده طراحی شده و فاصله کلیدها در حد مطلوبی قرار دارند که اشتباهات احتمالی کار با آن را تا حد بسیاری کاهش می‌دهند!

XperiaL-HandsOn-08-580-90 حال نوبت به بررسی توانمندی این اسمارت فون در بخش عکاسی رسیده است. سونی پسر جدید و ارزان قیمت خویش را با یک دوربین 8 مگاپیکسلی و یک دوربین دوم VGA روانه بازار خواهد ساخت. در کنار لنز دوربین یک فلاش LED خودنمایی می‌کند که تا حد بسیاری شما را در عکاسی، آن هم در تاریکی شب یاری می‌رساند! دوربین گوشی کمی با تاخیر اجرا می‌شود و اگر به فکر عکاسی سریع با این اسمارت فون افتاده‌اید، بهتر است این فکر را از سر خود بیرون سازید چرا که حالت فوکوس خودکار کمک چندانی به شما نخواهد کرد.

XperiaL-HandsOn-30-580-90دسترسی به دوربین با توجه به ویجت موجود بر روی صفحه اصلی بسیار ساده است و کلید اختصاصی شاتر نیز در حالت عکاسی، کمک به سزایی به شما خواهد کرد. کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی در حد متوسطی قرار دارد اما میزان نویز تصویر بسیار بالاست و شما را از عکاسی با خود نومید می‌سازد، گرچه شاید در مکان کم نورتر نویز تصویر کاهش یابد!

XperiaL-HandsOn-16-580-90شما می‌توانید محفظه پشتی گوشی را به راحتی بردارید تا به باتری،اسلات کارت حافظه و سیم کارت دسترسی یابید، اما بایستی در انجام این کار دقت خاصی را به کار برده تا به گیره‌های محفظه پشتی آسیبی وارد نشود. اکسپریا ال یک باتری 1750 میلی آمپری را در محفظه پشتی خود جای داده است که به علت توان مناسب باتری می‌توانید تا مدت حداقل یک روز با آن به آسودگی کار کنید.

اکسپریا ال در سه رنگ سفید، قرمز و سیاه در دسترس خواهد بود.
اکسپریا ال در سه رنگ سفید، قرمز و سیاه در دسترس خواهد بود.

 

158 در مورد “با سونی اکسپریا L بیشتر آشنا شوید (بررسی کوتاهی از گوشی خوش قیمت سونی)”

  1. man ye soal dashtam… ba in gooshi nemishe az safeyi ke toosh hastim ax gereft??? masalan ba galaxy ya iphone mitoni dokmeye vasatesho bezani az safeyi ke toosh hasti ax begiri in nemishe??
    age mishe chejuri mishe man balad nistam mishe yeki be dade man berese?????

  2. سلام من این گوشیو 3 ماهه ک خریدم.ازش راضیم.ولی ی سوال دارم :وقتی صفحه نمایش خاموشه و اس ام اس میاد ال ای دی روشن نمیشه؟همه قشنگیش ب همون ال ای دیه!

  3. دوستان من ARC S دارم به نظرتون ارزش داره عوض کنم اینو بگیرم؟ بعضی جاها خوندم که تاچش ضعیفه، موتور براویا هم نداره! گوشی من داره

  4. سلام دوستان
    من سه هفته قبل خریدم640 تومان
    یه گوشی خییییییییییییییییییییییییییییییییییییلی توپه باتوجه به پولی که میدین یه گوشی با نامبر وان داری.
    در ضمن آقای گلکار میخواستم بدونم چه بازی هایی روش نصب میشه؟ 

  5. باسلام من این گوشی روتازه خریدم اما نمیتونم شکلک های پیام رو پیدا کنم .نداره؟اگه داره کجاش هست؟ممنون میشم اگه جواب بدین.

  6. سلام خدمت شما
    اونایی که گفتن سونی ال کابل otgیا همون وصل فلش و…وصل نمیشه اشتباه است من وصل کردم و الان فلش موس و…وصل میکنم اما ره حل
    ۱٫باید گوشی خودتون روت کنین برای این کار ره حل مختلفی وجود
    ۲٫برنامه ی usb otg helper را دانلود وبر روی گوشی خودتون نصب کنید
    ۳٫تهیه ی کابل otg-y که در ایران پیدا نمیشه برای همینم از یک کابل otgو افزایش یو اس بی استفاده می کنیم

  7. سلام خدمت شما
    اونایی که گفتن سونی ال کابل otgیا همون وصل فلش و…وصل نمیشه اشتباه است من وصل کردم و الان فلش موس و…وصل میکنم اما ره حل
    1.باید گوشی خودتون روت کنین برای این کار ره حل مختلفی وجود
    2.برنامه ی usb otg helper را دانلود وبر روی گوشی خودتون نصب کنید
    3.تهیه ی کابل otg-y که در ایران پیدا نمیشه برای همینم از یک کابل otgو افزایش یو اس بی استفاده می کنیم
    اما طریقه درست کردنش کابل ها را از وسط نصف کرده و سیم های آن را بهم وصل کرده

  8. سلام خسته نباشی اقای گل کار
    من میخاستم یه گوشی بخرم تا 650 هزار تومن که از همه نظر عالی باشه
    بین برند هواوی و سونی کدوم بهتره؟
    نظر شما درباره سونی اکسپریا ال چیه؟

  9. من این گوشیودارم خیلی خوبه الان بااین مبلغ بهترین گزینس.برای باز کردن برنامه های سنگینم مشکلی نداره.

  10. سلام اقای گل کار
    می خواستم بدونم صفحه نمایش اکسپریا ال از نظر کیفیت مناسب ؟
    شما چه گوشی هایی رو تا سقف 700هزار تومان پیشنهاد می دهید؟(از نظر سخت افزاری و صفحه نمایش)

    1. پیمان گل‌کار

      مناسب هست اما عالی نیست! شما می‌توانید گوشی‌هایی چون ال‌جی L9 و هواوی G600 را هم مد نظر قرار بدین

    1. محمد جهانی

      یه بار ریست کنید، در ضمن شاید مشکل از در دسترس نبودن خططتون باشه! شاید هم تیک گزینه AirPlane Mode رو زده باشید!

  11. من این گوشیو دیروز خریدم با قیمت 800 تومن! ازش خیلی خوشم میاد! حلا نمیدونم میشه بهش اعتماد کرد؟!
    آقای گلکار واقعا گوشی خوبی از آب درمیاد؟

  12. slm. az nazar koli b nazar shoma in goshi behtare ya LG OPTIMUS L9 ?????
    man khili az l9 khoshaM omade b nazare shoma kharidesh kare dorostie ba vojode ragibash ??
    age mishe ye toZi dar barash bedin
    khili mamnoon

  13. سلام این رفیق ما رفته گوشی هواوی اسن جی 600 خریده من اکس پریا ال خدائیش کدوم بهتره؟جواب یادت نره

    1. محمد جهانی

      این دو گوشی رو اصن نباید با هم مقایسه کنید!
      هر دو گوشی رنج های قیمت متفاوتی دارند اما اکسپریا ال در کل بهتره!

  14. با سلام من این گوشی را دیشب بندرعباس خریدم بسیار عالی خوش دست .قیمت 880000تومان.گوشی قبلیم m8910 سامسونگ بود.

      1. همتون دسته جمعی گرون خریدین من رشت خریدم 6900000 تومان حال کردین چه قدر زرنگم من کل رشت رو زیر و رو کردم تا تونستم با این قیمت گیر بیارم

  15. Xperia p که بهتره. هم بدنه آلومینیومی داره. هم فیلمبرداری 1080p داره و هم رزولوشن بالاتری داره. تازه خیلی قیمتش مناسب تره.

  16. سلام خدمت دوستان عزیز این گوشی تقریبا مدل کوچک شده ی XPERIA Z هست و به نظر من ارزش خرید رو داره در ضمن فیلم برداری این گوشی 720p است و کیفیت خوبی رو هم رائه میکنه و بازی های HD رو هم به نظر باز کنه و حتیّ فیلم های FULL HD و قیمت اون حدود 800 تا 1100 تومان هست.

    1. سلام. میشه یکی این سوالو جواب بده . نسبت به xperia p چطوره ؟ کدوم بهتره؟؟؟
      اگه میشه یه مقایسه کوچولو همینجا واسمون بگید . ممنون میشم .

  17. آقای جهانی این یعنی چی ؟ واقعا؟ چرا اینجوریه؟
    و شما را از عکاسی با خود نومید می‌سازد، گرچه شاید در مکان کم نورتر نویز تصویر کاهش یابد!

    1. محمد جهانی

      چی یعنی چی؟! منظورتون اگه اون جمله هست یعنی کیفیت تصویر به خاطر نویز بالای آن بسیار بده و نمیتونید روش به عنوان یک دوربین عکاسی یا یک گوشی صرفا برای عکاسی دل خوش کنید!

    1. محمد جهانی

      اکسپریا ال بهتره چون سخت افزار و چیپ گرافیکی بروز تری داره و هنوز هیچی درباره قیمت اکسپریا ال مشخص نیست اما زیر یک میلیون باید باشه.

  18. به نظر شما این گوشی چه رنج قیمتی ای خواهد داشت مثلا گرانتر از کدام گوشی و ارزانتر از کدام گوشی؟

  19. یعنی میشه قیمتش زیر 900 باشه؟ اگه اینجوری باشه فک کنم فروش اکسپریا پی و ال جی پرادا و اچ تی سی دیزایر ایکس رو بخوابونه. خیلی گوشیه توپیه مخصوصا با چیپ ادرنو 305 . از گوشیهایی که نام بردم قویتره دیگه نه؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH