احتمالا گلکسی نوت ۷ سامسونگ به اسکنر عنبیه چشم مجهز است

سامسونگ چقدر به ساختن محصولات با تکنولوژی اسکنر عنبیه متعهد است؟! این شرکت، اخیرا از گلکسی تب Iris برای دولت‌ها و بخش تجاری رونمایی کرد، اما آیا این فقط به محصولات خاص محدود می‌شود، یا سامسونگ به دنبال استفاده گسترده از این قابلیت است؟!

برخی از نام‌های تجاری ثبت شده، نشان از آن دارد که سامسونگ برنامه‌های زایدی برای این تکنولوژی دارد. الان نیز اسکرین‌شات‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد که گلکسی نوت ۷ از این تکنولوژی بهره می‌برد. اسکرین‌شاتی که منتشر شده است، متعلق به برنامه بتای سامسونگ است. این اسکرین‌شات نشان از نیاز به تاییدیه اثر انگشت دارد و سه گزینه در زیر آن وجود دارد که متعلق به لغو، استفاده از پین و یا اسکنر عنبیه است. این تصویر به اندازه‌ای بزرگ نیست که متعلق به گلکسی تب Iris باشد. پس احتمالا مرتبط با دیگر محصولات اندرویدی است.

اما آیا این محصول اندرویدی، گلکسی نوت ۷ است؟ گفتن این موضوع کمی سخت است. گلکسی نوت‌ها همیشه پلتفرم‌هایی برای معرفی سخت‌افزارهایی بوده‌اند که سامسونگ می‌خواسته در محصولاتش استفاده کند. البته احتمال دیگر این است که سامسونگ قصد دارد که ابتدا، اسکنرهای عنبیه را برای سری A استفاده کند و سپس پرچمداران خود را به آن مجهز کند.

البته احتمال دارد که سامسونگ قصد داشته باشد که محصولاتی خاص را برای دولت هند طراحی کند. چندی پیش، وبسایت Zauba خبر داد که ۲۰۰ اسکنر عنبیه از طرف سامسونگ به هند وارد شده است. همچنین به یاد داشته باشید که گلکسی تب Iris برای دولت هند ساخته شده بود. دولت هند از این تبلت برای جمع‌‌آوری اطلاعات مردم‌شناسی برای سرویس‌های دولتی خود استفاده می‌کند. احتمال می‌رود که سامسونگ در حال توسعه این محصول است و نیاز به بازاری دارد که این تکنولوژی را در آن تست کند. در هر حال، خوب است بدانید که در میان تکنولوژی‌های امنیتی موجود، اسکنر عنبیه کمترین میزان خطا و بیشترین سرعت را دارد. در حقیقت، اسکنر عنبیه ۱۰۰۰ برابر حسگر اثر انگشت دقت دارد!

البته حتی بدون اسکنر عنبیه، گلکسی نوت ۷ همچنان قدرتمند خواهد بود. از مشخصات احتمالی آن می‌توان به نمایشگر ۵.۷ اینچی، چیپست اسنپدراگون ۸۲۳، ۶ گیگابایت رم، دوربین ۱۲مگاپیکسلی سلفی و حافظه داخلی ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی اشاره کرد. استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 را نیز اضافه کنید. تصویر زیر اسکرین‌شات گفته در متن را نشان می‌دهد. به خاطر داشته باشید که iris به معنای عنبیه است.

gsmarena_001

1 در مورد “احتمالا گلکسی نوت ۷ سامسونگ به اسکنر عنبیه چشم مجهز است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH