۵ دلیل برای آنکه از طرح ترابردپذیری استفاده نکنید!

از سال گذشته که بحث ترابردپذیری بین اپراتورهای موبایل مطرح شد، این موضوع واکنش‌های زیادی را داشته است، برخی از آن حمایت کرده و نتیجه را به نفع کاربر دانسته‌اند و بعضی آن را یک اقدام ریسک آور تلقی کرده‌اند.

این طرح که در دنیا با نام Mobile Number Portability شناخته می‌شود، به کاربر هر اپراتور اجازه می‌دهد تا بدون تغییر شماره تلفن همراه خود، به اپراتور دیگر مهاجرت کرده و از خدمات و تعرفه‌های آن استفاده کند. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک خط با پیش شماره ۰۹۳۵ هستید، می‌توانید از اپراتور فعلی (ایرانسل) به همراه اول منتقل شوید (یا بالعکس) و از این به بعد، قیمت مکالمه، پیامک، اینترنت و… شما طبق تعرفه اپراتور جدید محاسبه خواهد شد و به نوعی شما، عضوی تازه از آن می‌شوید.

این طرح که تا به حال در بیش از ۷۰ کشور دنیا هم اجرا شده است، در نگاه کلی می‌تواند برای مصرف کننده سودآور بوده و باعث رقابت بین اپراتورها هم شود. کاربر احتیاج به تهیه یک سیم‌کارت دوم جهت ورود به اپراتور دیگر ندارد و سرویس دهندگان هم برای جذب کاربر بیشتر و این بار از رقیب خودشان، نیازمند ارایه طرح‌های جذاب برای مصرف کننده هستند.

اما بایستی به این نکته توجه کرد که شرایط اپراتورها و حتی فرهنگ استفاده مردم در هر کشوری متفاوت است و چنین موردی، می‌تواند بر اجرای این طرح تاثیرگذار باشد. حال در این مطلب قصد داریم تا برای شما ۵ دلیل بیاوریم تا بدانید که ترابردپذیری، طرح چندان خالی از ایرادی هم برای همه نخواهد بود تا با دقت عمل بیشتر و خارج از هیاهوی تبلیغاتی برای استفاده از آن وارد عمل شوید.

۱- ایرادات فنی

یکی از مسایلی که به‌خصوص در ابتدای کار می‌تواند مشکلات زیادی برای کاربران ایجاد کند، مشکلات فنی است. با آنکه برخی از مسئولین رگولاتوری این فضیه را تکذیب می‌کنند اما عدم اجرای به موقع ترابردپذیری که قرار بود اردیبهشت ماه عملی شود و تا الان ۲ بار به تاخیر افتاده و هنوز هم زمان دقیقش مشخص نیست، به‌خوبی بر این قضیه صحه می‌گذارد که استارت طرح، می‌تواند ایرادات مختلفی داشته باشد، مواردی که پس از شروع هم به احتمال فراوان بایستی با آن دست و پنجه نرم کرد؛ پس چه بهتر اگر شما بر استفاده از این طرح کاملا مصمم هم هستید، باز مدت زمانی را صبر کنید تا حداقل باگ‌های اولیه برطرف شده و برخی از فیدبک‌های واقعی طرح را مشاهده کنید.

MNP-6

۲- ضرر و منفعت را پیدا کنید

این روزها استفاده از تلفن‌های هوشمند، دیگر محدود به مکالمه و یا فرستادن پیامک نیست و امکانات بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که مهم‌ترین آن را بایستی ارتباط با دنیای مجازی یا همان اینترنت دانست. اما باید پذیرفت که همچنان مکالمه باکیفیت و سریع، دغدغه اصلی هر کاربری خواهد بود. پس اگر قصد جایجایی دارید، ابتدا دقت کنید که پوشش هر اپراتور در کشور چگونه است. البته در این بین بحثی چون رومینگ ملی هم مطرح می‌شود اما تجربه نشان داده که اپراتورها، در بسیاری از موارد در خدمات رسانی به کاربر اپراتور دیگر سر باز زده‌اند و به همین خاطر نمی‌توان پوشش شبکه را برای همگی یکسان دانست و به‌طور قطع دارای تفاوت‌های زیادی هستند. با هم نگاهی بر میزان پوشش می‌اندازیم.

همراه اول

پوشش جاده‌های اصلی و فرعی کشور: ۶۶۱۵۹ کیلومتر تا پایان سال ۱۳۹۴
پوشش خطوط ریلی: ۸۹۲۶ کیلومتر تا پایان سال ۱۳۹۴
پوشش جمعیتی: ۹۴.۲ درصد تا پایان سال ۱۳۹۴
تعداد شهر تحت پوشش: ۱۲۴۲ شهر تا پایان سال ۱۳۹۴
تعداد روستای تحت پوشش: ۶۱۷۲۲ روستا تا پایان سال ۱۳۹۴

ایرانسل

پوشش جاده‌های اصلی و فرعی کشور: ۳۲۶۵۲ کیلومتر تا پایان سال ۱۳۹۴
پوشش خطوط ریلی: ۵۵۰۳ کیلومتر تا پایان سال ۱۳۹۴
پوشش جمعیتی: ۸۵.۸۴ درصد تا پایان سال ۱۳۹۴
تعداد شهر تحت پوشش: ۱۱۹۶ شهر تا پایان سال ۱۳۹۴
تعداد روستای تحت پوشش: ۱۱۷۸ روستا تا پایان سال ۱۳۹۴

رایتل

پوشش جاده‌های اصلی، فرعی و ریلی کشور: ۱۲۹۰۹ کیلومتر تا پایان سال ۱۳۹۴
پوشش جمعیتی: ۶۱.۲۹ درصد تا پایان سال ۱۳۹۴
تعداد شهر تحت پوشش: ۴۸۷ شهر تا پایان سال ۱۳۹۴
تعداد روستای تحت پوشش: هیچ روستایی تا پایان سال ۱۳۹۴

با نگاهی به آمار بالا به‌خوبی می‌توان دریافت بیشترین فایده را مشترکینی از این طرح می‌برند که از اپراتور رایتل به ایرانسل و همراه اول منتقل شوند و پس از آن، مشترکینی که از ایرانسل به همراه اول می‌آیند. متضررین هم کسانی هستند که از همراه اول، به دو اپراتور دیگر می‌روند.

MNP-3

۳- اعتباری که از دست می‌رود

اگر سری به بازار بزنید، متوجه می‌شوید که ارزش سیم‌کارت‌ها با یکدیگر بسیار متفاوت است. برخی از آن‌ها میلیونی قیمت دارند و ارزش بعضی حتی به چند هزار تومان هم نمی‌رسد. از آنجایی هم که در این طرح تنها دو بار قابلیت انتقال اپراتور در سال وجود دارد و از سوی دیگر، هنوز واکنش بازار نسبت به تغییر ارزش گذاری سیم‌کارت‌ها در این جابجایی مشخص نیست، قاعدتا بیشترین ریسک را کسانی می‌کنند که سیم‌کارت‌های باارزش‌تر دارند. این سیم‌کارت‌ها را از نظر اولویت بندی ارزش می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد.

۱- سیم‌کارت دائمی ۰۹۱۲ همراه اول با پیش شماره ۱
۲- سیم‌کارت دائمی ۰۹۱۲ همراه اول با پیش شماره ۲
۳- سیم‌کارت دائمی ۰۹۱۲ همراه اول با پیش شماره ۳
۴- سیم‌کارت دائمی ۰۹۱۲ همراه اول با پیش شماره ۴ و ۵ و ۶
۵- سیم‌کارت دائمی ۰۹۱۲ همراه اول با پیش شماره ۷ و ۸ و ۹ و ۰
۶- سیم‌کارت دائمی ۰۹۱ همراه اول در شهرهای مختلف
۷- سیم‌کارت دائمی ۰۹۳۵ دائمی ایرانسل
۸- سیم‌کارت دائمی ۰۹۰۲ دائمی ایرانسل
۹- سیم‌کارت دائمی ۰۹۲۰ رایتل
۱۰- سیم‌کارت‌های اعتباری اپراتورها

با کمی دقت، می‌توان به‌راحتی فهمید که دارندگان سیم‌کارت‌های دائمی (به‌خصوص همراه اول) بایستی دقت بیشتری در جابجایی داشته باشند تا به‌واسطه برخی مشکلات پیش‌بینی نشده، ارزش سیم‌کارت خود را از دست ندهند.

MNP-4

۴- تعرفه‌هایی که تغییر می‌کند

اگر قصد جدی برای استفاده از طرح ترابردپذیری دارید، جدا از بحث قیمت‌های اعلام شده از سوی اپراتورها، به بسته‌ها و طرح‌های تشویقی درون شبکه‌ای حتما توجه کنید. با توجه به اینکه این طرح‌ها به صورت دوره‌ای دستخوش تغییرات می‌شوند، نمی‌توان آن‌ها را جز به جز مورد مقایسه قرار داد اما به‌طور حتم حجم مکالمه درون شبکه‌ای، می‌تواند بر روی این هزینه تاثیر گذار باشد. به عنوان مثال، تماس از تلفن ثابت به سیم‌کارت‌ها و یا بالعکس، یکی از پر استفاده‌ترین نوع مکالمات است که در بخش طرح‌های تشویقی، فقط در بسته‌های همراه اول می‌گنجد (به دلیل یک‌پارچه بودن شبکه). بر فرض شما در این اپراتور اگر قبض خود را به موقع بپردازید، از یک روز مکالمه رایگان درون شبکه‌ای برخوردار می‌شوید که این موضوع شامل ارتباط با تلفن ثابت هم خواهد شد. اپراتورهای دیگر نیز از این مدل طرح‌های درون شبکه‌ای دارند اما تلفن ثابت، خارج از شبکه آن‌ها تعریف شده و قاعدتا نمی‌توان مکالمه رایگان با آن را از بسته‌های تشویقی درون شبکه‌ای قلمداد کرد. پس حتما قبل از مهاجرت به یک اپراتور دیگر، این موضوع را حسابی سبک و سنگین کنید و فقط بر روی آمار و ارقام اعلام شده، تصمیم نگیرید.

MNP-7

۵- ایجاد سردرگمی

فرض کنید دوست شما یک سیم‌کارت همراه اول دارد اما به رایتل مهاجرت کرده‌ است. شما هم که سیم‌کارت همراه اول دارید، شامل یک بسته تخفیفی درون شبکه بوده و به‌همین خاطر با وی تماس می‌گیرد،‌ غافل از آنکه شماره او دیگر شامل این طرح نشده و برای‌تان هزینه می‌افتد. از سوی دیگر، اگر فردی دارای بسته مکالمه تخفیف‌دار در رایتل باشد، از اینکه دوست شما به این شبکه مهاجرت کرده باخبر نیست و قاعدتا با وی تماس نمی‌گیرد! این موضوع در ارتباط با تمام جابجایی‌ها وجود دارد و از طرفی می‌تواند سبب ضرر برای شخص بی‌اطلاع شده و از سمت دیگر، فردی که مهاجرت کرده را از یک سود، محروم کند. در واقع این امر موجب به‌وجود آمدن نوعی سردرگمی در استفاده از بسته‌های درون شبکه‌ای شده و افراد مجبور هستند یا با احتیاط بیش‌تری عمل کنند و یا بی‌خیال استفاده از این طرح‌های جذاب شوند.

MNP-1

شما فکر می‌کنید طرح ترابردپذیری تا چه حد مورد استقبال قرار می‌گیرد و سود و ضرر آن را برای کدام اپراتور بیشتر می‌دانید؟!

127 در مورد “۵ دلیل برای آنکه از طرح ترابردپذیری استفاده نکنید!”

  1. بابا پیام سهیل رو دو تا برید بالاتر بخونید نوشته از همراه اول به ایرانسل ترابرد کرده کسی باهاش تماس میگیره باید 30 ثانیه پشت خطش علاف شه تا گوشیش بوق برقراریو بزنه
    ((((((کاملا راست میگه مشگل منم همینه اگه کسی از همراه اول به ایرانسل ترابرد کرده ????????با تلفن خونه اش به همون خط ترابرد شده اش زنگ بزنه تا متوجه شه حرف سهیل اقا درسته ????????????))))
    ترابرد از همراه اول به ایرانسل خوبه هم برا اینترنتش هم برا نرخ ارزونن مکالمه اش
    ولی این یه مشگل که در بالا زکر شد کلافه کنندست

  2. با توجه به تجربه ای که من و دوستهام داشتیم،همراه اول بطور مخفی و آشکار مشغول دزدیه
    نرم افزار همراه من رو ارائه داده،ولی اصلا دقیق و شفاف نیست، به عنوان مثال: من شب ساعت ۱۲ حجم باقی مانده از بسته اینترنتم رو چک کردم که زده بود ۱۵۰۰ مگ مانده دارم
    گوشیم رو تنظیم کردم که ساعت ۳ شب روشن بشه و شروع به دانلود کنه و ساعت ۶:۵۸ دقیقه صبح هم خاموش بشه
    یعنی فقط از طرح اینترنت رایگان زمستانه همراه اول استفاده کنه و حتی یک مگابایت هم از بسته اینترنتی استفاده نکنه
    اما صبح که پاشدم و گوشیمو روشن کردم، دیدم پیام اومده که کمتر از ۲ درصد از حجم بسته ام باقی مونده!!
    نرم افزار همراه اول رو چک کردم و دیدم زده که مشترک بسته اینترنتی فعالی ندارد!
    یعنی تموم شده بود!
    (درحالی که همون‌طور که گفتم،شب چک کرده بودم و نرم افزار همراه اول ۱۵۰۰ مگ حجم باقی مانده بسته اینترنتی رو بهم اعلام کرد
    یه میان دوره گرفتم و باکمال تعجب دیدم ۱۱۶۰۰۰ تومن اینترنت تعرفه ازاد برام زده!
    خطم هم یکطرفه شده بود
    بارها با ۹۹۹۰ تماس گرفتم و حتی گفتن که ظرف ۱۰ روز آینده این مبلغ به حساب بستانکاری من منظور میشه و خطم به حالت عادی برمیگرده
    اما متاسفانه بعد ۱۰ روز بجای اینکه به قول و حرفشون عمل کنن، درکمال تعجب دیدم خطم کاملا قطع شده و حتی با ۹۹۹۰ هم نمی تونم تماس بگیرم و کسی هم نمی تونه باهام تماس بگیره(کاری کرده بودن که خطم مدام اشغال میزد)
    چون خطم رو لازم داشتم و کارم گیر بود، بدهی رو پرداخت کردم
    اگرهم وقت کنم، در اولین فرصت به ایرانسل ترابرد می کنم
    چون نرم افزار ایرانسل من، خیلی دقیق و شفاف همه چی رو مشخص میکنه و ابهامی درش نیست
    تنها نقطه ضعفش همون آنتن دهی تو جاده های دورافتاده و جاهای خالی از سکنه است
    ممنون که وقت گذاشتین و خوندین

  3. من می خواهم از ایرانسل به همراه اول ترابرد کنم میشه راهنمایی کنین چقدر هزینه بر هست و طرح اولیه ای اینترنت و مکالمه اش چطوریه ؟و اینکه وقتی ترابرد کردیم سیمکارت دیگه ای باید بگیریم ؟
    من بعد از ترابرد میتونم دوباره ترابرد کنم از همراه اول به ایرانسل برگردم؟

  4. سلام
    بنده ۰۹۱۲ کد ۱دارم
    میخوام‌ ترابرد کنم‌ و بشم ایرانسلی
    چون به تازگی با این ایمان رسیدم که تو مکانهای دور افتاده همراه اول انتن نداره اما ایرانسل LTE هست

    همراه اول داره میشه تبل تو خالی

    1
    4
  5. من ازهمراه اول به ایرانسل ترابرد کردم وبعدیه ماه با طرح قسطی ایرانسل داعمیش کردم .
    اولا راضی بودم ولی مدتی فهمیدم کسی بهم زنگ نمیزنه تا اینکه دوستامو بیرون میدیدن یا بهم میگفتن چراخطط خواموشه و بعضی وقتها هم در شبکه موجود نیست ولی من همیشه خطم روشنه و وقتی هم روشنه دقیق۳۰ثانیه طول میکشه تا تماس باهات برقرارشه و اولین بوق روبخوره
    همین باعث شده دوستام کمتر بهم زنگ میزنن چون زیاد پشت خط منتظرمیمونن تاگوشیشون اولین بوقو بخوره
    به ایرانسل زنگ میزنم میگه ایراد از ما نیست از همراه اوله? همراه اولم میگه تو ترابرد کردی و از ایرانسله توپ و میندازن تو زمین هم .ترااابرد نکنین بعضی ها هم میگن کاراپراتور قبلیه برا رقابت با اپراتور فعلی این کارو میکنه که کلافه شی و برگردی وترابردش کنی به اپراتور قبل
    ?موندوم چه کنوم

  6. من ازهمراه اول به ایرانسل ترابرد کردم وبعدیه ماه با طرح قسطی ایرانسل داعمیش کردم .
    اولا راضی بودم ولی مدتی فهمیدم کسی بهم زنگ نمیزنه تا اینکه دوستامو بیرون میدیدن یا بهم میگفتن چراخطط خواموشه و وقتی هم روشنه دقیق۳۰ثانیه طول میکشه تا تماس باهات برقرارشه و اولین بوق روبخوره
    همین باعث شده دوستام کمتر بهم زنگ میزنن چون زیاد پشت خط منتظرمیمونن تاگوشیشون اولین بوقو بخوره
    به ایرانسل زنگ میزنم میگه ایراد از ما نیست از همراه اوله? همراه اولم میگه تو ترابرد کردی و از ایرانسله توپ و میندازن تو زمین هم .ترااابرد نکنین

  7. اصلا هیچ مشکلی ایجاد نمیشه.
    بنده تا الان سیم کارت دائمی خودم و اعضای خانواده و همه اعتباری های همراه اول را به ایرانسل ترابرد کردم.
    امکامات و بسته های عالی ایرانسل
    تخفیف های مکالمه
    و پنل دسترسی به صورت حساب عالی
    سرعت اینترنت فوق العاده عالی
    از مزایای اپراتور ایرانسل هست.
    اون وقت که همراه اول یکه تاز بازار بود راه رو بسته بود تا هرچی پول از در امد مالمه داره به جیب بزنه
    به لطف اپراتور ایرانسل اینترنت معنی و مفهوم پیدا کرد و صد البته و بدون شک و تردید بهترین اپراتور ایران هست.
    و تا جایی که سعی دارم اینکارو خواهم کرد و همچنان بسیاری از خطوط اطرافیان و آشنایان را از همراه اول به ایرانسل ترابرد خواهم کرد.
    ضمنا پیش شماره سیمکارت هیچ تفاوتی در غملکرد نداره و قیمت کاذب سیمکارت بخاطر پیش شماره از نظر اقتصادی بی معنی و مفهوم است.

  8. من هم رایتل دارم هم ایرانسل هم همراه اول مشکل همراه اول بسته انترنت خیلی گرانه ولی سرعت بد نیست مشکل ایرانسل انترنت زیاد قطع میشه رایتل هم رومینگ ملی داره همه جا انتن میده رایتل بهتره ولی یک مشکل داره طرفه مکالمه خیلی گرانه

  9. من این کار رو کردم و از همراه اول ترابرد کردم به ایرانسل یک ماه پیش حالا یک هفته اس که میخوام برگردم به همراه اول نمیشه که نمیشه…هم وطنای عزیز لطفا ترابرد انجام ندید…غیر از دردسر هیچی نداره

    1
    1
    1. من هم دقیقا میخواستم همین کارو انجام بدم از اعتباری همراه اول برم ایرانسل،
      یعنی شما میگی نکنم اینکارو؟ میشه لطفا با دلیل بگین

  10. من این کار رو کردم و از همراه اول ترابرد کردم به ایرانسل یک ماه پیش حالا یک هفته اس که میخوام برگردم به همراه اول نمیشه که نمیشه…هم وطنای عزیز لطفا ترابرد انجام ندید…غیر از دردسر هیچی نداره

    2
    1
  11. در هر حال بعد از استفاده از ایرانسل این نظر بنده بود.مودم های اینترنت ثابت ایرانسل هم در حالت عادی سرعت حدود 4-5 مگابایت دانلود دارن که اگر سیمکارت معنولی فورجی بندازی میشه حدود 10 مگابایت یعنی پهنای باند بالای 95 مگابیت بر ثانیه چون در حالت عادی با گوشی وصل بشید نصف این سرعت رو داره ولی با مودم 200 تومنی ایرانسل حدود دو برابر سرعت اینترنت هست.امیدوارم کمکی کرده باشم

  12. کسانی که از دست ایرانسل گله دارن توی دهات یا شهرهای کوچیک زندگی میکنن چون سرعت اینترنت ایرانسل قابل مقایسه نیست با سایر اپراتورها.سیم کارت ایرانسل رو با هزینه خیلی کم اگر دایمی کنید بسته مکالمه ماهانه داره اونم نه فقط درون شبکه باشه مثل همراه اول بلکه بیرون شبکه هم هست.با 12 هزار بسته یک ماهه که هزار دقیقه ایرانسلی و 200 دقیقه غیر ایرانسلی میده و با 25 تومن 2500 دقیقه ایرانسلی و 500 دقیقه ایرانسلی میده.حالا حالاها مونده تا همراه اول بسته مکالمه اونم خارج شبکه بده.ضمن اینکه اینترنت ایرانسل دو برابر سرعت داره.مخصوصا مودم های 200 تومنی که میفروشه و 100 گیگ اینترنت 6 ماهه داره و سیمکارت معمولی 4g هم میخوره که البته حتما باید پین کد سیمکارت رو برداشت وگرنه نمیخونه.بسته نامحدود شبانه ایرانسل با مودم هایی که گفته شد سرعت دانلود حدود 10 مگابایت میده یعنی 2000 تومن بدی تو سه ساعت 60 گیگ میشه دانلود کرد

    4
    1
  13. درود
    به نظر میاد شمارش در این پست سعی کرده اید که همراه اول را بالا ببرید در صورتی که همین اپراتور گرانترین و بی رحم ترین تعرفه ها را در سالهای بدون رقیب به سر مردم آورد .
    البته من طرفداری از هیچکدام نمیکنم ولی تحت تاثیر افکار دیگران هم قرار نمیگیرم .
    سپاس

  14. ۰۹۳۵۲۴۱۷۲۶۱

    بهترین سیم کارت فقط ایرانسل دائمی۳۳۳ریال مکالمه و طرح های ده برابری و بسته ای ارزان قیمت بگیرید کسی پشیمون بود من پولشو میدم یا سیم کارت همراه اول دارین ترابرد کنید ایرانسل بعد تبدیلش کنید دائمی یا اعتباری

    2
    1
  15. سلام من میخوام همراه اولمو ترابرد کنم ب ایرانسل تو شهرستانم همراه اولم نت نداره میخوام ایرانسلش کنم تا نت داشته باشم به نظرتون خوبه یا نه؟جواب میخوام ممنون زودتر جواب بدید فقط

    1. مجتبی مسکینی

      سلام
      اگه در محل زندگی شما ایرانسل جوابگو هست می‌تونید بدون هزینه و خیلی راحت ترابرد کنید و مشکلی نیست

  16. باسلام
    متاسفانه مطالب عنوان شده و استدلال نگارنده به هیچ عنوان صحیح و قابل قبول نمی باشد. ای کاش قبل از نگارش مطلب با اهل فن و متخصصین حوزه هم مشورت می نمودند. با مطالعه مطلب به نظر می رسد که نویسنده از یک اپراتور خاص طرفداری می کند!!!

  17. آقا این ایرانسل دزده . تا میتونه به بهانه های مختلف پول میگیره . هیچ جا هم آنتن نمیده . سالها ست سر از قبوضش در نیاوردم . بدهکارو و بستانکارو و خلاصه اعصاب خرد کنه…

    4
    3
  18. انصافا رایتل معرکس،همیشه اینترنتش دستکم ۳G هم پیامک تبلیغاتی نداره و دزدی نمیکنه،تنوع بستهاشم فوق العادس

    1
    2
  19. من از همراه اول به رایتل ترابرد کردم خیلی خیلی راضی هستم از اون چیزی که فکر میکردم خیلی بهتره

  20. من از همراه اول ترابرد کردم ب ایرانسل
    اکثر مواقع آنتن ندارم
    اینترنتمم ک داغاااااان
    ولی بدترین مسئله اینه ک آنتن دهیم افتضاحههه
    الان نمیدونم چه کنم لغو ترابرد کنم یا نه…..

    1
    4
  21. شعار معروف ملت نسبت به ایرانسل فراموش نشه
    ایرانسل=دزد

    ایرانسل ==== دزد

    ایرانسل ==== دزد

    بدبخت به همه سیمکارت رایگان داد نه بعنوان اینکه سیمکارت رایگانه … بعنوان اینکه ملت هرکس یکی بگیره که یه شعاری کسب کنه با عنوان:
    ایرانسل بزرگترین اپراتور دیتا (دزد بزرگ)

    5
    9
    1. فکر کنم شما از اون هایی بودین که بازار سیاه سیم کارت راه انداخته بودید و با ایرانسل بازارتون کساد شد و الا اینطور به اپراتوری که انحصار رو شکست حمله نمی کردی؟ من که از سال 86 تا الان دارم از ایرانسل استفاده می کنم و از طرح های 10 برابر مکالمه، پارسال استفاده میکردم و خیلی راضی بودم چون با 5000 تومن شارژ یکماه مکالمه رایگان درون شبکه داشتم.

      2
      6
  22. رایتل تو سرعت یکه و همراه اول تو انتن دهی،ضعف اینها عکس همه،ایرانسل هم فقط چخان میگه،من تجربه استفاده از هر سه شونو داشتم،حرفام سنده،رایتل اگه انتن دهی خوبی داشته باشه بی شک هیچ اینترنتی تو ایران به پاش نمی رسه گرچه همراه اول داره سعی میکنه سرعتشو برسونه به رایتل،الان همراه اول تو بسته هاش داره از رایتل تقلید میکنه

    3
    4
  23. همراه اول هزینه مکالمه دایمی خیلی بالا هست و اعتباری هم شفاف نیس البته این نظر شخصی من هست
    ترجیع میدم مهاجرت کنم به ایرانسل

    1
    7
  24. همی این حرف ها درست من که سیم کارت بی ارزش 2هزار تومنی دارم به همراه اول ترابرد کردم و1000گیگ اینترنت گرفتم برای یک هفته هی فیلم دانلود کردم بهتر از این نمیشه عالی بود

  25. عجب تبلیغی هم کردید برای همراه اول…
    شاید ۱۰ سال پیش آنتن دهی سیمکارت در اولویت بود ولی الان اولویت با سرعت اینترنت و قیمت طرح هاست بنظر من طرح های تشویقی ایرانسل و همچنین طرح های بلند مدت اینترنتش ارزون تره البته بعضی طرح های کوتاه مدت همراه اولم ارزونه گاهی اوقات پیش میاد که از تریجی به توجی پرش داریم که برای همراه اول بیشتر پیش میاد البته ناگفته نماند که سر هر کوی و برزنی همراه اول آنتن میده و در مسافرت بدرد میخوره

    1
    3
  26. سلام به همه هواداران پرسپولیس بزرگ،من برای اینکه بتونم به تیم محبوبم کمک کنم مجبورم برگردم به ایرانسل چیکار میشه کرد هواداری دیگه به همه طرفداران پرسپولیس که به همراه اول ترابرد کردن میخوام که برگردن به ایرانسل …

    9
    1
  27. خدمت دوستان عرض کنم قیمت بسته ایرانسل ارزانتر از همراه اول ه من از ایرانسل و همراه اول استفاده میکنم یک بسته یک ماهه با حجم ۳ گیگ تو ایرانسل ۱۳ هزار ولی تو همراه اول ۲ گیگ ۱۲ هزار

    5
    7
    1. شما کاملن اشتباه میگی لطف قیمت هارو بخون بعد بیا بگو وجهه این دو اوپرا تور روخراب نکن برادر من

      4
      5
  28. من چندین ماهه ترابرد کردم از همراه اول به ایرانسل بی نهایت راضی بودم . همراه اول اینترنتش بی نهایت مشکل داره و بسته هاشم مزخرفن. ایرانسل عالیه

    11
    17
  29. اتفاقا متضررین اونایی هستن که از رایتل استفاده نمیکنن
    رایتل رومینگ ملی رو داره یعنی مشترک رایتل هرجا که مایل باشه اراده بکنه میتونه از انتن های ایرانسل و همراه اول به صورت ۲G و بدون هزینه اضافی استفاده کنه پس یعنی پوشش رایتل میتونه وسیعتر باشه!!!!

    1
    12
    1. نه اصن این حرف درس نیس من هم رایتل دارم هم ایرانسل هم همراه اول تو جاده چالوس کرج اینترنت همراه اول همیشه 3g هستش ولی قطعی هم داره اما از رایتل نتونستم از رومینگش استفاده کنم ایرانسل هم ک همیشه فقط 2g هستش تو اون جاده و جاده ها خیلی اهمیت دارن چون تو شهر هر سه تاشون تقریبا از همه لحاظ تو ی سطح هستن چ از نظر تشویقی های مکالمه درون شبکه چ سرعت اینترنت پس قطعا همراه اول تو شرایط فعلی بیشتر امتیاز داره مخصوصا با بسته های جدیدی ک اورده

      3
      2
  30. طرح به این بدی رو چرا انقد دارن روش کار میکنن؟ من هر روز دارم میشنوم که وزیر رفته گفته این طرح اولویت ماست. خو یه ذره هم به کیفیت طرح فکر کنین

    1
    1
  31. خوب سیم کارت اعتباری خیلی ارزونه و میشه تهیه کرد و استفاده کرد
    درجواب دوستمون شما که مثلا به ایرانسل ترابرد داشتید دیگه مکالمه شما در همراه اول داخلی محاسبه نمیشه و بر عکس

    1
    1
    1. هزینه تماس با اعتباری خیلی بیشتر از دائمی درمیاد از این گذشته همراه اول هزینه مکالمه خارج شبکه بیشتری اعمال میکنه در صورتی که اوپراتور رقیب درون و برون شبکه برای سیم کارت دائمی هیچ تفاوتی نداره و حدود ۳۵ درصد ارزون تر از درون شبکه همراه اول در میاد

      1
      2
  32. این طرح در محیط شهری کلان شهرها ضرری بیش نیست و هیچ سودی برای شهروندان نداره که هیچ بلکه پول اضافی هم پرداخت میکنن. ولی اگر سفری بین جاده ها و مناطق روستایی و امثالهم داشته باشید اونوقت متوجه کارامدی طرح میشید. به قولی در اون مناطق قدر عافیت رو میدونید.

    1. چه هزینه ای داره؟ متوجه نمیشم وقتی طرح رایگان هست و شما در شهرها یا به قول شما کلانشهرها از همراه اول با میانگین هر دقیقه ۶۰ تومن بری ایرانسل با هر دقیقه ۳۳ تومن اونوقت چطور هزینه داره؟

      2
      1
  33. بله
    انحصار چیز خوبیه (البته من از روی سخنان دوستانی که نظر گذاشتن فهمیدم)
    باید انحصار یه شماره خاص دست یه اپراتور باشه تا بعد از اینکه شماره هاش معروف شد هر بلایی سر کاربراش خواست در بیاره
    من از هر سه اپراتور استفاده می کنم
    و با هر سه اینترنت میرم
    و با هر سه پیامک میزنم
    و با هر سه تماس میگرم
    و با هر سه سفر های دور ایران رو رفتم
    تنها اپراتوری که تکلیفش با من روشن بود رایتل بود
    چون یا رومینگ بود که از آنتن همراه اول یا ایرانسل استفاده می کرد
    یا در اکثر مواقع (حتی در بعضی از جاده ها (با کمال تعجب) از آنتن ۳G)
    شرایط دیگر اپراتور ها اینگونه بود:
    همراه اول : با اینکه از همه کمتر ازش استفاده کردم اما قبض های عجیب غریب براش میومد که یه بار رفتم مخابرات که ریز مکالمات و ریز هزینه های قبض های دوره های گذشته رو بگیرم که با بی ادبی بنده رو بیرون کردن. چند بار دیگه هم رفتار های دیگه ای دیده بودم(چون انحصار ۹۱۲ رو دارن براشون نظر مردم مهم نیست دیگه)
    ایرانسل : در اکثر مواقع با وجود آنتن و شرایط خوب پاسخگوی نیاز های من نبود و کار نمی کرد.(فقط برای دانلود خوبه)
    رایتل : الان که دارم این نظر رو مینویسم با اینترنت این اپراتور این کار رو میکنم و اینجا الان نه همراه اول آنتن داره نه ایرانسل (حتی ۲G هم خیلی ضعیفه) و من رایتل دارم ۳G میگیرم. (یکی از مزیت های رایتل اینه که بر خلاف ایرانسل اگر حتی یک زره آنتن هم بده تمام خدماتش بدون مشکل کار میکنه)

    1
    31
    1. همین ایرانسل که داری خودتو میکشی براش کمترین نفوذ پزیری تو فضا بسته رو در میان سه اپراتور داره بعدشم برو تو همون اپ ایرانسل ببین مشترکینش از دزدیا این اپراتور خون گریه میکنن منکه ازقدیم یه شماره ایرانسل دارم میخوام برم همراه اول فقط یه مشکل داره که ترابرد حتما باید به امور مشترکین بریم که خیلی بد وقت خالی میشه پیدا کرد کاش میشد اینترنتی این کارو کرد

      3
      10
    2. منم از رایتل استفاده میکنم باید به حرفهایی شما اضافه کنم تنها اپراتوری هست که به طور مثال اگر سرعت بستش میگه ۴ هستش ولی در عمل سرعت بالاتری و در اختیارت میزاره بر عکس ایرانسل که تو هیچ زمان شبانه روز حتی نمیتونه نزدیک سرعت ادعایش رو هم به مشترک بده و اینکه شما با یه خط انتن رایتل مکالمه بدون قطع و وصل انجام میدید که برا خود من وقای امتحان کردم باورکردنی نبود طوری که ایراتسل با ۳ خط انتن اصلا انتن نداری و در دسترس نیستی بازم شرایط اپراتور اول بهتر و نزدیگتر به رایتله .
      درکل اینجا قصد تبلیغ اپراتوری نیست و باید یاد بگیریم تعصب الکی خودمون رو چون چیزی داریم و اون بهترینه رو بزاریم کنار تا هموطنها اطلاعات غلط نگیرن و بتونن از خدمات استفاده کنن در کل بین این سه اپراتور همراه اول تو نفوذپزیری حرف اول رو میزنه بعد رایتل و دراخر ایرانسل در اینترنت بدون هیچ اغراقی رایتل کمترین هدیه و میده ولی در کل بهترین و کم نوسانترین اپراتور بین این سه اپراتوره در کل ایرانسل بیشتر نمایش بازی میکنه برا جذب مشترک ولی امان از روزی که مشترکشون بشی انوقت میفهمید معنی طبل تو خالی رو اینها ادعا نیست حتی یکبار به کارشناس ایرانسل گفتم بیا هرجا که بگی این گفتهام رو ثابت میکنم که متاسفانه جواب نداد

      3
      20
  34. این ترابردپذیری فرصتیه که ایرانسلی ها از دست ایرانسل راحت بشن و برن همراه اول. واقعا همراه اول خیلی آنتن دهی و سرعت اینترنت و قیمت بسته هاش خوبه.

    7
    12
  35. همراه اول از همه نظر بهتره مخصوصا تو آنتن دهی. واقعا اگه هم این طرح اجرا شد همه باید از ایرانسل بیان همراه اول.

    9
    16
    1. بهتری همراه اول اینه که فقط تری جی تو مراکز استان وصل هست ولی شبکه پرقدرت ایرانسل تکرار کن شبکه پرقدرت ایرانسل ۱۱۳۰ شهر تری جی و ۲۴۰ شهر فور جی البته دهاتی ها از همراه اخر استفاده میکنن

      19
      4
      1. همراه اول همیشه اوله

        چقدر از ایرانسل گیرت اومده که تبلیغه این اپراتور دزدو میکنی.واقعا دزده ایرانول ببخشید ایرانسل

        9
        21
  36. واقعا چه کاریه اینا
    اصلا نیاز جدی به این کارا نبود
    سیمکارت داریم استفاده میکنیم حالا از هرشرکتی که باشه

    23
    2
    1. شماره هرکی اسم وهویت مخابراتی شخص هستش و عوض کردنش به هرشکلی مثل این میمونه امروز اسمت مجمد باشه فردا بگن عباس فامیلیت هم همراه یا ایران باشه قشنگ. نیستش امروز بهت بگن محمدایرانی فردا واسه یه چند گیگ اینترنت اسمتو یافامیلیتو عوض کنی و بهت بگن محمد همراهی

      13
      1
  37. یعنی همراه اول دوبرابر ایرانسل جاده ها رو تحت پوشش قرار می ده.خیلیه.در واقع تو نصف جاده های کشور ایرانسل پوشش نداره

    5
    10
  38. کاملا مشخصه که این طرح ضرر های زیادی برای کاربر داره مخصوصا کاربرانی که از همراه اول مهاجرت کنن. به نظر من نباید اجرا بشه.

    8
    6
    1. ههههههههههههههههه تهران هنوز ۴جی نکرده تنها اول و تریجی هم در حد مراکز استان هههههههههه خندیدم از کامنتت
      ایرانسل رفیق داره رغیب نداره

      7
      10
    2. بنده خدا تعرفه درون شبکه همراه اول دقیقه ای ۵۷ تومان و خارج شبکه ۶۲ تومان هست در صورتی که برای ایرانسل درون و برون شبکه ۳۳ تومان هست البته این نرخ ها برای دائمی ها هست

      10
      10
  39. ضمناً من شنیدم که وقتی به یک اپراتور دیگه ای می ریم تا ۳ ماه نمی تونیم به اپراتور قبلی برگردیم، این درسته؟؟؟؟؟

    19
    22
    1. اگر شماکمتر از سه ماه باشد سیم کارت خود را در اپراتور پایه(اپراتور اول خودتون) ثبت نام کرده باشید امکان ترابرد نخواهید داشت بعداز سه ماه این امر برای شما نبز امکان پذیر خواهد بود
      در سال دو بار امکان ترابرد خواهید داشت
      و بلافاصله بعداز ترابرد خود میتوانید به اپراتور دیگر یا همون اپراتور پایه بازگشت
      نکته ی جالب در خصوص انتقال مالکیت سیم کارت های ترابرد شده این است که حتما باید به اپراتور پایه برگردید و بعد باید انتقال را انجام داد.

      1
      9
      1. این اشتباهه.من رفتم به همراه اول پشت بندش رفتم به رایتل.آخر سر هم برگشتم به ایرانسل.چرا اطلاعات غلط میدی.عجیبه مردم اینجا نظر میدن اونم با اطلاعات پایین.خب برید سایت ترابرد پذیری رایتل رو بخونید از سیر تا پیازو نوشته براتون

        5
        9
    2. نه.شما دوبار در سال میتونی ترابرد کنی و محدودیت زمانی نداره.بازگش به اپراتور پایه هم جزو ترابرد حساب نمیشه

      11
  40. من که دو تا سیمکارت دارم و ترجیه میدم از همین دو تا استفاده کنم و درگیر این طرح عجیب و غریب نشم!! دیگه الان همه گوشیها هم دوسیمکارته هست و چه دلیلی داره بخوایم هی جابجا بشیم!!

    25
    14
      1. اخرین سامورایی

        اخه من شنیده بودم ایرانسل این جایزه میده همراه اول و رایتلم میدن اگه اره کسی سراغ داری گرفته باشه

        4
        6
        1. سلام.بنده روی سیمکارت اعتباری همراه اولم۷۰گیگ اینترنت سالانه فعال کردم.درصورت ترابردبه ایرانسل بسته اینترنتم نمیسوزه؟

          2
          16
        2. من چند ساله با هردو اپراتور کار میکنم.ایرانسل خیلی بهتره.من از ایرانسل را ضی هستم.

      2. من که ایرانسل رو ترجیح میدم خداییش تا الان راضی هستم از شبکه
        ولی همراه اول مثل دستگاه پول شمار برام هزینه مبنداخت چه دایمی وچه اعتباری کلا این همراه اول اساسش کلاهبرداری بوده و هست.

    1. اخرین سامورایی

      من 4تا خط ایرانسل دارم دوتاش دست خودم بود یکی داده بودم ابجیم یکیم ننه م وقتی گفتم میشه از 4تاشم راحت شیم تازه جایزه ام میدن و شماره هم همونه 3شبه ننه م برام بهترین شام میپزه هرشبم برام کادو میخرن برا اینکه خبر به این خوبی دادم بهشون خلاصه که ایرانسل جون گور بابات بری دیگه برنگردی ترابرد شم کلاهمم افتاد اون وری نمیخوامش مال خودت میترسم به هوای کلاهم بیام گولم بزنی والا به خدا اصل کلاهبردارایرانسله بسته های هوس انگیز پرطمطرتق اصلا همه چی تموم جوری که میگی برم قرض کنم این طرح میخرم همین که بسته رو میخری میبینی زکی فقط حرف حرف حرف حرف یک کوچولوم ته دیگ میندازن جلک ادم که بگن دیدین ما الکی نمیگیم مشکل فنی بود حل شد خلاصه که داش ما رفتیم طلا باشی برنمیگردیم
      والسلام نامه تمام فقط موندم همراه اول یارایتل کدوم بیتر تره

      17
      41
      1. اگر هم بیای مادیگه یک خائن فاشیست ادم فروش و نمیخوایم.
        برو همونجایی که بودی.
        خخخخخخخخ خخخخخخخخ

        7
        34
      2. سلام
        اگه بسته پرحجم میخوای و نمیتونی مودم رو همیشه باخودت حمل کنی بهتره رایتل بگیری .اگرم فقط آنتن دهی میخوای همراه اول ولی همراه اول توی بلوچستان بخوبی جواب نمیده.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH