ایکس‌باکس وان S نشان می‌دهد که گجت‌های ماژولار آینده‌ای ندارند

ترفند داغ دنیای موبایل در سال ۲۰۱۶،‌ قطعا ماژولار بودن گوشی‌ها بوده است. ال‌جی با G5، لنوو با Moto Z و گوگل با Project Ara وارد این گود شده‌اند. همه این پروژه‌ها، بر خلاف روند کلی دنیای محصولات الکترونیکی مصرفی است. شجاعت این شرکت‌ها برای آزمودن قابل تحسین است. اما ایکس باکس One S شاید نشان دهد که ماژولار بودن محکوم به شکست است.

ایکس‌ باکس One S چیست؟ این کنسول همان ایکس باکس وان است که ۴۰ درصد کوچکتر شده است و البته زیباتر و دوست‌داشتنی‌تر. مایکروسافت آپگریدهایی نیز در این کنسول دارد، اما نکته اصلی این است که کنسول جدید مایکروسافت، همان چرخه کلاسیک ایجاد و خلق یک تکنولوژی و سپس کوچک‌کردن آن است. حتی اسم One برای این ایجاد شد تا کنسول به مرکز اصلی سرگرمی در خانه تبدیل شود. خصلت ذاتی این کنسول این است که دیگر محصولات را بی‌ارزش کرده و نیاز به آنها را مرتفع کند، همانگونه که اسمارت‌فون بسیاری از گجت‌های قابل حمل را بلااستفاده کرد.

لنوو و ال‌جی با این فرض وارد بازار ماژولار شده‌اند که مردم دوست دارند که گوشی‌هایشان قابلیت‌های بیشتری داشته باشد و حاضرند برای بدست آوردن این ویژگی‌ها، اندکی پول بیشتری بدهند. آنها کاملا و بصورت تراژیک اشتباه می‌کنند. کاربران شاید دوست داشته باشند در این باره صحبت کنند که کارکرد بر ظاهر ارجحیت دارد، اما اسمارت‌فون‌های خریداری‌شده و پرفروش نشان می‌دهد که به ندرت گوشی‌های با بیشترین قابلیت و امکانات پرفروش می‌شوند.

طراحی یکپارچه و منسجم پیروز میدان است. اگرچه کاربران فکر اصلی یعنی ماژول‌هایی که گوشی را از یک چیز به چیز دیگر تبدیل می‌کنند، دوست دارند، اما نشان داده‌اند که حاضر نیستند پول زیادی بابت آن خرج کنند. بدون پول زیاد، سازندگان گوشی‌های ماژولار مجبورند با کاهش هزینه‌ها، محصولی قابل فروش به بازار عرضه کنند و این باعث می‌شود تجربه کار با گوشی‌های ماژولار، چندان چشمگیر نباشد. چیزی با گجت‌های ماژولار تکامل نمی‌یابد و فقط یک ضمیمه تصادفی به آنها اضافه می‌شود.

کافی است به ایکس باکس One S نگاه کنید تا محصول تکنولوژیکی عالی را ببینید و خطوط پالایش شده، نسبت‌های گیرا و طرح سیاه و سفید لایتناهی آن را تحسین کنید. همانند اسمارت‌فون‌هایی که در جیبمان قرار می‌گیرند، کنسول‌ها نیز بسیاری از دستگاه‌ها را در خود گنجاند‌ه‌اند، چون بسیار راحت‌تر و در دسترس‌ترند. حالا که آنها نقش مهمی را برعهده گرفته‌اند، کاربردی‌بودن و جذاب بودن، آنها را جلوتر از هر رقیب ماژولاری نگه می‌دارد.

1 در مورد “ایکس‌باکس وان S نشان می‌دهد که گجت‌های ماژولار آینده‌ای ندارند”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH