بررسی تخصصی ال‌جی استایلوس ۲: بر مدار قبلی!

چند وقتی بود که از لطف بسیار دوستان، اکثر محصولات هوآوی، آن هم با رنگ طلایی برای بررسی به من می‌رسید! بالاخره طلسم این رویداد شکست و پس از اینکه یکی از محصولات جدید کمپانی ال‌جی با نام Stylus 2 به دفتر آی‌تی‌رسان وارد شد؛ من و ال‌جی استایلوس ۲ با یک بررسی همیشگی در خدمت شما هستیم.

ال‌جی پس از معرفی سری G و ادامه موفق آن، حال سعی دارد تا این مسیر هموار شده را بیش از پیش ادامه داده و هواداران بی‌شمارش را راضی نگاه دارد. معرفی این سری از سال ۲۰۱۴ آغاز شده و ال‌جی سالانه یکی از اعضای جدید استایلوس را معرفی کرده است.

full-front-pen

پس از معرفی G3 Stylus به عنوان یک محصول تقریبا ساده و میان رده، سال بعد بازارهای جهانی شاهد عرضه G4 Stylus بود که نسبت به نسل اول پیشرفت‌های خوبی را در خود می‌دید. حال در سال ۲۰۱۶ میلادی، می‌توانیم نیم نگاهی هم به اسمارت فون جدید این کمپانی یعنی نسل سوم Stylus که این بار نامی از سری G را بر روی خود ندیده و با نام Stylus 2 عرضه می‌شود، بی‌اندازیم. با ما باشید تا کمی این محصول را بر انداز کنیم.

طراحی، کیفیت ساخت و ظاهر گوشی: خوش استایل

همان‌طور که می‌دانید سری استایلوس به دسته فبلت‌ها تعلق داشته و نمایشگری با سایز بیش از ۵ اینچ دارد. درواقع به جز جی۲ استایلوس، دو محصول دیگر این سری هر دو از جثه بزرگی بهره برده و همراه با نمایشگری ۵.۷ اینچی عرضه شده‌اند.

این محصول در نگاه اول از کیفیت ساخت بالایی استفاده کرده و ظاهر دلربایی دارد! نمایشگر گوشی با طراحی تمام مشکی که دارد، باعث می‌شود در حالت خاموش حاشیه‌های بسیار کم اطراف و بالا و پایین معلوم نباشد و یک نمایشگر تمام مشکی جلوی چشم شما قرار بگیرد. استایلوس ۲ با ابعاد ۱۵۵ در ۷۹.۶ و ضخامت ۷.۴ میلی‌متر به بازار عرضه شده و وزن تقریبی آن ۱۴۵ گرم است. با توجه به اینکه این محصول یک فبلت ۵.۷ اینچی است اما ابعاد و وزن آن قطعا شما را نخواهد آزرد.

بهره‌گیری از یک نوار زیبای طلایی بین نمایشگر و قاب پشتی، ظاهر بسیار شیکی به این محصول بخشیده است. قاب پشتی این محصول نیز از نوع پلاستیک طرح‌دار است که به شکل زیرکانه‌ای ظاهر بسیار لوکسی را به شما القا می‌کند.

با توجه به این که استایلوس ۲ از پلاستیک تولید شده، اما با جدیت به شما می‌گویم که از دست داشتن این گوشی حس بدی نخواهید داشت و حتی برعکس، به خاطر طراحی زیبا و وزن بسیار کم آن، احساس رضایت نیز خواهید کرد.

بگذارید تا کمی ظاهر و ساختار گوشی را بررسی کنیم.

در قسمت بالایی استایلوس ۲ طبق معمول لنز دوربین سلفی، سنسورها، اسپیکر مکالمه و چراغ نوتیفیکشن وجود دارد که همگی در نواری مشکی، ظاهر خوبی را برای شما نمایان می‌‌کند.

front-up

در قسمت پایین هم نواری مشکی رنگ همراه با لوگوی ال‌جی خودنمایی می‌کند. در واقع نمای جلویی گوشی در عین سادگی، وقار و سنگینی مناسبی دارد.

front-down

همان‌طور که می‌دانید در اطراف گوشی خبری از دکمه‌ها نیست و دور استایلوس ۲ با نواری طلایی رنگ که شبیه به فلز است، پوشیده شده است. این نوار از لحاظ عرضی کمی از نمایشگر بزرگ‌تر است و این‌گونه به نظر می‌رسد که نمایشگر بر روی این نوار سوار شده که همین باعث زیبایی Stylus 2 می‌شود.

Side-stylus-2

در قسمت فوقانی یک میکروفون کوچک و درگاه مخصوص قلم ال‌جی دیده می‌شود. قلمی که این‌بار کمی با سری‌های گذشته فرق دارد و حتما در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

up-stylus-2

در قسمت تحتانی نیز پورت میکرو USB، میکروفون و جک ۳.۵ میلی‌متری استاندارد دیده می‌شود.

down-stylus-2

اما سری به قاب پشتی این محصول می‌زنیم؛ این قاب پلاستیکی با طرحی بسیار زیبا عرضه شده که از سادگی گوشی می‌کاهد. طرحی با خطوط باریک و ریز دوار که باعث هرچه زیباتر شدن این قاب شده است.

full-back-stylus-2

در ناحیه بالای قسمت پشتی، لنز و قاب مربعی آن دیده شده که زیر آن کلیدهای افزایش و کاهش صدا و همچنین پاور وجود دارد. این‌بار این قسمت به صورت کاملا مستطیلی طراحی شده است. همچنین یک فلش LED تک رنگ نیز در سمت راست لنز دوربین وجود دارد. دکمه‌های قرار گرفته در این قسمت کاملا هم سطح بوده و قطعا برای شما پیدا کردن کلید پاور بسیار سخت خواهد بود. به همین دلیل یا انگشت شما بر روی لنز دوربین قرار گرفته با به اشتباه دکمه‌های افزایش و کاهش صدا را خواهید فشرد. به همین دلیل برای روشن و خاموش کردن نمایشگر گوشی، بهتر است با همان سیستم معروف Knock On ال‌جی خو بگیرید!

back-with-pen

در میانه قاب، لوگوی ال‌جی دیده شده و نهایت در قسمت سمت چپ پایین، فضای مربوط به اسپیکر دیده می‌شود.

قاب پلاستیکی استایلوس ۲ قابل تعویض بوده و به راحتی با توجه به شیاری که برای آن تعبیه شده است؛ می‌توان آن‌را باز نمود. پس از باز نمودن قاب، اول از همه باتری غول پیکر همراه با لوگوی بزرگ ال‌جی توجه شما را به خود جلب می‌کند. البته این باتری قدرتی ۳ هزار میلی آمپری دارد و آن‌چنان هم غول پیکر نیست.

back-3

در قسمت بالا سمت راست نیز درگاه‌های ۲ سیم کارت نانو و یه رم میکرو اس‌دی دیده می‌شود. شما می‌توانید با بهره گیری از اسلات کارت حافظه تا ۲۵۶ گیگابایت رم داخلی را افزایش دهید.

back-without-cover

به طور کلی، استایل کلی گوشی، کیفیت ساخت و ظاهر آن بسیار مناسب و زیبا بوده و با توجه به سایز ۵.۷ اینچی‌اش، حس خوبی به شما می‌دهد.

نمایشگر: بزرگ و مناسب

همانطور که گفته شد این فبلت با نمایشگری ۵.۷ اینچی وارد بازارهای جهانی شده است. ال‌جی برای این گوشی از نمایشگر IPS LCD با توانایی نمایش ۱۶ میلیون رنگ و وضوح HD استفاده کرد. با توجه به سایز نمایشگر، چگالی ۲۵۸ پیکسل در هر اینچ است. در واقع در این قسمت استایلوس ۲ هیچ تفاوتی با G4 Stylus ندارد. همچنین لازم به ذکر است که نسبت نمایشگر به ابعاد بدنه برابر ۷۲.۶ درصد است.

روشنایی نمایشگر در حد بسیار مناسبی بوده و زیر نور آفتاب نیز به هیچ وجه شما را اذیت نخواهد کرد. بهره‌گیری از پنل IPS باعث شده است تا نورها به اندازه کافی طبیعی و گرم بوده و اگر پیش از این با اسمارت فون‌های ال‌جی کار کرده باشید، قطعا مثل همیشه از آن رضایت خواهید داشت.

به شخصه همیشه از نمایشگرهای محصولات ال‌جی راضی بوده و از عملکرد آن رضایت دارم! ( گفتم شاید خیلی براتون مهم باشه) با هم تصاویری از این نمایشگر را می بینیم:

display-3 display-2

سخت افزار: بدون تغییر!

ال‌جی با این که نام گوشی را عوض کرده و تغییراتی هم در ظاهر اسمارت فون جدیدش اعمال کرده است، اما مثل اینکه برای تعویض پردازنده و افزایش قدرت آن نسبت به مدل قبل برنامه‌ای نداشته است! این کمپانی کره‌ای دقیقا از چیپست اسنپدراگون ۴۱۰ بهره برده است که پیش از این بر روی LG G4 Stylus هم استفاده شده بود. پردازنده ای ۴ هسته‌ای از نوع Cortex A53 با فرکانس ۱.۲ گیگاهرتز که چیپستی میان رده تلقی می‌شود.

طبق اطلاعات درج شده، این محصول در دو نسخه وارد بازارهای جهانی می‌شود که یکی از آن‌ها از رم ۱.۵ گیگابایتی برخوردار است و دیگری از رم ۲ گیگابایتی. البته مدلی که به دست ما رسیده و احتمالا در بازار کشورمان نیز عرضه خواهد شد، ۲ گیگابایتی است. رابط گرافیکی این اسمارت‌فون Aderno 306 است که بخوبی از پس فرامین گرافیکی بر می‌آید.

در هنگام کار با گوشی لگ یا هنگ خاصی دیده نشد و سرعت اجرای برنامه ها و … هم بسیار مناسب بود.

البته ذکر این نکته ضروری‌ست که نسخه قبلی این سری یعنی G4 Stylus در دو مدل متفاوت همراه با پردازنده‌های مختلف وارد بازارهای جهانی شد که یکی از آن‌ها پردازنده مدیاتک MT6592M بود.

خب، بگذارید تا کمی هم به بنچمارک‌های معروف‌مان نگاهی بی‌اندازیم.

بنچمارک پی با ثبت عدد ۲۷۲ به ما اجازه نداد که هیچ صحبتی در مورد عملکرد چیپست بکنیم!

pi-benchmark

سپس به سراغ انتوتو رفتیم. نتیجه چیزی نشد جز عدد نا امید کننده ۲۱۵۰۱! یعنی اسمارت فونی میان رده رو به پایین!

antutu

همچون قبل با فعال سازی Bonsai سعی در تست گرافیک استایلوس ۲ داشتیم! نتیجه را ببینید.

bonsai

نهایتا به سراغ بنچمارک حرفه ای کوادرانت رفتیم که نتیجه مقایسه‌ای آن را می‌توانید در نمودار زیر ببینید:

دوربین: خوب و کار راه انداز!

ال‌جی همیشه سعی دارد بر روی دوربین گوشی‌هایش کار کند و هر بار با نمونه جدیدی هوادارانش را سورپرایز نماید. البته این داستان امروز بیشتر برای پرچم‌دارانش اتفاق می‌افتد و سایر محصولات برای خود در حال گذران اوقات هستند!

ال‌جی برای استایلوس ۲ از یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی همراه با لنز CMOS و سیستم فوکوس خودکار استفاده کرده است. متاسفانه بازهم باید بگویم که دوربین این محصول نسبت به نسخه قبل هیچ تغییری نداشته است. در بخش رابط کاربری، فضایی بسیار ساده و فاقد امکانات خاصی پیش روی شماست. در این قسمت حتی شما نمی‌توانید رزولوشن عکس‌های ثبت شده را انتخاب کنید!

camera-5

تعیین عملکرد فلش دوربین، انتخاب مودهای پاناروما و خودکار، فعال سازی حالت HDR و نهایتا تنظیم تایمر دوربین خارق العاده‌ترین تنظیمات این قسمت هستند. حتی این‌بار ال‌جی از سیستم فوکوس لیزری هم بهره نبرده تا کاهش امکانات را به بهترین حد ممکن برساند!

کیفیت تصاویر ثبت شده در نوع خود خوب بوده و می‌توان از آن‌ها برای راه افتادن سریع کار استفاده کرد.

در قسمت فیلم برداری این دوربین می‌تواند با وضوح فول اچ‌دی و سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه فیلم برداری کند. کیفیت فیلم‌های ثبت شده و جزییات شما را راضی نگاه خواهد داشت. حجم یک فیلم ۵۰ ثانیه‌ای برابر ۱۰۵ مگابایت است که به نظر مناسب می‌آید.

اما سری هم به دوربین سلفی استایلوس ۲ می‌زنیم؛ انتخاب یک دوربین ۸ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر سلفی انتخاب خوبی از سوی ال‌جی به شمار می‌رود. این دوربین هم می‌تواند با وضوح فول اچ‌دی برای شما فیلم ذخیره کند.

خب بیشتر از این واقعا چیزی نمی‌توان گفت، به همین دلیل شما را به دیدن تصاویر ثبت شده با دوربین استایلوس ۲ دعوت می‌کنم!

cmaera-2 camera-3

camera-2

selfie2

رابط کاربری: فضایی جدید ولی سرد

به شخصه همیشه از رابط کاربری محصولات ال‌جی و امکانات نرم افزاری قرار گرفته بر روی آن راضی بودم تا استایلوس ۲ به دستم رسید!

این رابط کاربری به لطف اندروید ۶.۰.۱ ساده‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کردم و حتی هر از گاهی به یاد اندروید خام هم می‌افتادم اما خدارو شکر سریع ذهنم را به سمت دیگری معطوف می‌کردم!

marshmalo

دیگر خبری از دکمه معروف نرم‌افزارها نیست و همه چیز به مثابه سیب گاز زده و آن برند چینی دوست داشتنی، بر روی صفحات اصلی پخش و پلاست! هم زمان که این محصول را با یکی از قدیمی‌های سری G یعنی G3 Beat مقایسه می‌کردم، به شخصه از ظاهر و رنگ و روی رابط کاربری آن محصول قدیمی بیشتر خوشم آمد!

البته خب این محصول با توجه به میان رده بودنش امکانات خاصی هم ندارد؛ اما ال‌جی بود و رابط کاربری جذابش!

تصاویری از این رابط کاربری را ببینید: 

قلم: به از هیچی!

یادمان است که در بررسی G4 Stylus ابتدا در مورد قلم نوری سامسونگ سخنی گفتم و سپس اضافه کردم که این قلم هیچ ارتباطی با آن قلم ندارد و اصلا موجود دیگری است!

side-pen

هنوز معلوم نیست تعریف و سیاست ال‌جی از به کار بردن این قلم در این محصولات چیست؛ اما خب این‌بار بیکار ننشسته و کمی آن را نسبت به قبل تغییر داده است. این‌بار با خروج قلم، صدایی آمده و ویبره‌ای دستان شما را لمس خواهد کرد! حداقل مفیدترین اتفاق ممکن همین است! البته این پایان کار نیست.

اگر گوشی شما در حالت قفل باشد، با درآوردن قلم هیچ اتفاقی به جز همان ویبره رخ نمی‌دهد (در حالت پیشفرض). اما اگر در حین کار قلم را از قلمدان خارج نمایید، منوی پاپ آپی ظاهر شده و شما را کمی یاد سری نوت کمپانی رقیب می‌اندازد؛ البته با فرسنگ‌ها فاصله!

pop-up-pen

پیش از این‌که شروع کنیم، باید بگوییم که با رفتن به منوی Pen می‌توانید قابلیتی را فعال سازید که در صورت خاموش بودن نمایشگر و خروج قلم، بتوانید به سرعت بر روی حالت نوشتاری رفته و یادداشت مورد نظر را ثبت نمایید.

Screenshot_2016-06-17-12-27-30

گزینه‌های Pop Memo ،Capture+ ،Pop Scanner و +QuickMemo منوهایی است که جلوی چشمان شما ظاهر می‌شوند.

با انتخاب گزینه اول یعنی Pop Memo یک کادر کوچک ظاهر شده که می‌توانید به راحتی در آن قسمت متن‌های فوری خود را وارد ساخته و ذخیره نمایید.

pop-up-1

با انتخاب گزینه +Capture اسکرین شاتی از صفحه گرفته شده که می‌توانید بر روی آن تغییراتی را به راحتی اعمال کنید.

POP-Up-2

با انتخاب گزینه سوم یعنی Pop Scanner شما وارد قسمت دوربین شده و می‌توانید با ثبت یک عکس به راحتی تغییرات دلخواه را بر روی آن انجام داده و آن را به اشتراک بگذارید.

pop-up-3 pop-up-31

و نهایتا گزینه آخر +QuickMemo است که پیش از این در تمامی محصولات ال‌جی حضور داشت و محلی است برای یاد داشت برداری سریع که به لطف این قلم می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. البته یکی از ویژگی‌های جدید این قسمت استفاده از فونت‌های پیش فرض در هنگام تایپ و یا نوشتن متون است که به زیبایی کار شما کمک شایانی می‌کند.

Screenshot_2016-06-17-12-21-10

آخرین ویژگی این قلم، قابلیت Pen Keeper نام دارد و در صورتی که قلم را در آورده و آن را پس از مدتی سر جای خود نگذارید، این موضوع را به شما یادآوری می‌کند.

Screenshot_2016-06-17-12-31-14

با اینکه این قلم همان مدل ساده مغازه‌های موبایل فروشی‌ست و قرار نیست برای ما شق القمر کند، اما بودنش آن‌چنان هم بد نیست! البته اگر پیش از این با سری نوت کمپانی سامسونگ کار نکرده باشید!

سرگرمی

با توجه به سایز بزرگ نمایشگر استایلوس ۲ از آن می‌توانید به عنوان یک یار همیشگی برا بازی ، فیلم دیدن و یا حتی وبگردی و چرخیدن بی حساب و کتاب در تلگرام و اینستاگرام بهره گیرید.

pen-2

صدای خروجی از تک اسپیکر Stylus 2 مناسب بوده و شما را راضی نگه می‌دارد. البته محل قرار گیری بد آن، کمی صدا خروجی را در موارد مختلف تحت تاثیر قرار می‌دهد. البته صدای خروجی از هدفون در حد یک محصول میان رده خوب و مناسب به شمار می‌رود.

باتری: کم و کافی!

دقیق یادم نیست ولی فکر کنم خیلی وقت است که ال‌جی باتری اسمارت فون‌هایش را روی ۳ هزار میلی آمپر تنظیم کرده و مثل اینکه هیچ برنامه‌ای برای تغییرش هم ندارد! این کمپانی معتقد است که این میزان باتری کافی است؛ چه برای یک اسمارت‌فون ۵ اینچی و چه برای یک محصول ۵.۷ اینچی! خب البته پر بیراه هم نمی‌گوید! استایلوس ۲ با همین میزان باتری و نمایشگر بزرگش در کنار فعالیت‌های روزانه مثل وب‌گردی، مکالمه و بهره‌گیری از شبکه‌های اجتماعی تا یک روز کامل با شما کنار آمده و سپس آرام آرام به خواب می‌رود.

اگر بخواهیم بر اساس اعداد باتری را بسنجیم، باتری استایلوس ۲ در حالت استندبای بیش از ۶۷۰ ساعت و در حالت مکالمه در شبکه ۳G تا ۲۰ ساعت توان دارد.

سایر امکانات

استایلوس ۲ با توانایی پشتیبانی از شبکه‌های ۳G و LTE به زودی وارد بازارهای جهانی خواهد شد. این گوشی با پشتیبانی از دو سیم کارت (از نوع نانو)، امکاناتی مانند Wifi ،DLNA و بلوتوث نسخه ۴.۱ عرضه شده است.

full-back-5

کلام آخر

ال‌جی استایلوس ۲ به عنوان یک میان رده خوش استایل همراه با نمایشگر بزرگ و یک قلم ساده، می‌‌تواند انتخاب مناسبی برای دانش آموزان، دانشجویان و .. باشد. با توجه به وزن سبک و ظاهر زیبای این محصول، قطعا می‌تواند مشتریان خوبی در بازار پیدا کند.

17 در مورد “بررسی تخصصی ال‌جی استایلوس ۲: بر مدار قبلی!”

  1. چرت ترین گوشیه که تا حالا دیدم یسره باید زیر پریز برق بشینی البته در صورتی خوبه که یه موتور برق با یه وانت بخری همیشه همرات باشه وانت و موتور برق این گوشیم خوب میشه اون وقت

    2
    2
  2. سلام
    من گوشی ال جی استایلوس 2 دارم گوشیم هنگ کرد باتریشو در آوردم دوباره روشن کردم ولی برنامه هاشو بالا نمیاره بعد از این که آلارم اولیه را میزنه بعد یه صفحه ای باز میشه که نوشته android is starting…. تا 100 درصد میره ولی باز نمیشه فقط آرم ال جی نماییش میده و مجددا برمیگرده همین صفحه . لطف کنین بگین چکار کنم

    1
    1
  3. سلام من دو ماهه که این گوشیو دارم واقعا از همه چیش راضیم فقط بعضی روزا که از خواب پا میشم میبینم که گوشیم خاموش شده و باید باتریشو در بیارم دوباره جا بزنم تا روشن بشه لطفا راهنمایی کنین چی کار کنم

  4. رابط کاربری اش شاید خیلی جذاب نباشه نسبت به شیائومی اما نمایشگرهای محصولات ال‌جی هم خوب بوده….

  5. رابط کاربری الجی مثل سابق جذاب نیست !

    بسیار خشک ، سرد و بی روح !!!

    بهترین رابط کاربری اول متعلق به سامسونگ هست ، سپس متعلق له شیائومی ، بعد لنوو ، مید میزرو ، بعد سونی و اچ تی سی الی اخر …

    1
    1
  6. سلام

    چرا صفحه نمایش رو مثل همیشه با گوشی های دیگه مقایسه نکردید ؟ یکی از محسان بررسی هاتون این بود که …;(

  7. خیلی ممنون آقای بهمنی واقعا بررسی کامل و خوبی بود. فقط در مورد App Drawer باید بگم که من خبرشو خوندم برای تمام گوشی های ال جی که این قابلیت ازشون حذف شده قراره بروزرسانی منتشر بشه و براشون بیاد. فک کنم برا G5 همین الانم اومده

  8. لطفا در بررسیهاتون بیشتر و دقیقتر به باتری بپردازید. مثلا نیم ساعت فیلم تمام اچ‌دی و نیم ساعت وبگردی(میتونید هر ده ثانیه یه صفحه جدید باز کنید) با روشنایی ۵۰ و ۱۰۰ در صد و نتیجه رو اعلام کنید.اینجوری میشه تا حدی به کارایی واقعی باتریها پی برد.امیدوارم این نظرم ثبت بشه چون تا حالا هیچ کدومشون ثبت نشدن.

  9. چرا باید این گوشی اندروید ۶ داشته باشه
    اونوقت جی۲ که امکانات و کیفیت و … از این بیشتره حتی اپدیت اندروید ۵ رو به صورت otaدریافت نکنه چه برسه به اندروید ۶

    1
    1
    1. اینکه چرا این گوشی باید اندروید ۶ داشته باشه واضحه. چون محصول خیلی جدیدیه. و اینکه G2 چرا نباید داشته باشه بدیهی تره. چون نمیخوان دیگه انقد از محصولی پشتیبانی کنن که دیگه تولیدش نمیکنن

  10. سلام
    آقای بهمنی خیلی عالی بود . دستون درد نکنه .

    نکته ای که گوشی های ال جی دارن اینکه که بیشتر گوشی هاشون LED Notification دارند .

    درست بر عکس سامسونگ خسیس که این قابلیت رو فقط در پرچمدارهایش ارائه میکنه ! حتی سونی و هوآوی و … در بیشتر گوشی

    هاشون این قابلیت رو دارند .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH