بررسی اپلیکیشن چیز: ببینید و بخندید!

یکی از اصلی‌ترین استفاده ما در طول روز از صفحات اجتماعی، به خاطر جنبه سرگرمی آن است. در بحبوحه کاری و مشغله‌های ذهنی افراد، شبکه‌های اجتماعی می‌توانند وسیله‌ای برای سرگرمی افراد باشند. کانال‌ها و صفحات زیادی در بخش طنز در فضای مجازی به فعالیت می‌پردازند و هر روز، مطالب متنوع‌تر و جالب‌تر را برای مخاطبان خود تولید می‌کنند. “چیز” برنامه‌ای است که پر از عکس و فیلم با موضوع طنز است که کاربران آن این امکان را دارند که آرشیوی بزرگ از مطالب طنزی که منتشر می‌شود را در  یک قاب ببینند و خود را سرگرم کنند. این‌بار در آی‌تی‌رسان به بررسی این اپلیکیشن جالب که اخیرا مخاطبان زیادی هم پیدا کرده است می‌پردازیم.

در نگاه اول، این برنامه فضایی بسیار شبیه به اینستاگرام دارد که شما می‌توانید ویدیوهای کوتاه با درون مایه طنز را در آن مشاهده کنید. همچنین برای خود یک حساب کاربری ایجاد کرده و خود شما هم در زمینه اشتراک مطالب طنز، فعالیت کنید.

شما با ورود به برنامه، مانند هر صفحه اجتماعی دیگری نیازمند ایجاد یک حساب کاربری هستید. برنامه این امکان را دارد که اطلاعات شما را از حساب‌ گوگل یا اینستاگرام‌تان دریافت کند تا به سرعت بتوانید عضو چیز شوید. در کنار این گزینه‌ها، شما می‌توانید از ایمیل‌تان هم برای ثبت‌نام در چیز استفاده کنید.

screenshot_2016-06-24-12-35-40

 

در بالای صفحه اصلی برنامه، ۴ بخش دیده می‌شود که ویدیوها در آن‌ها دسته بندی شده‌اند. قسمت برترین‌ها، رو به رشد و تازه‌ها، سه بخشی هستند که عکس‌ها و ویدیوهای آپلود شده را به شما نمایش می‌دهند. تب آخر برنامه هم مربوط به صفحه شخصی شماست که عکس‌ها و ویدیو‌هایی که آپلود کرده‌اید را می‌توانید در این قسمت ببینید.

screenshot_2016-06-24-12-46-33

 

با انتخاب علامت پخش بر روی ویدیو، پخش آن آغاز می‌شود و شما می‌توانید در صورتی که علاقه داشتید، کلیپ‌ها را دانلود کنید. همچنین پست‌های موردعلاقه خود را لایک کنید و برای هر کدام از آن‌ها نظرات خود را زیر ‌آن مطلب بنویسید و نطرات دیگران را مشاهده و لایک کنید و به آن‌ها پاسخ دهید.

در زیر هر پست، یک گزینه به اسم “چیزپراکنی” وجود دارد که می‌توانید با استفاده از آن، پست‌ها را در سایر شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. در بخش ویرایش پروفایل، می‌توانید اسم اکانت خود را تغییر دهید. برنامه در ابتدا به صورت پیش‌فرض، اسمی طنز را برای شما انتخاب می‌کند. همچنین می‌توانید تصویر پروفایل خود را نیز عوض کنید و برای خود یک Bio چند خطی بنویسید که این اطلاعات در صفحه شخصی به شما نمایش داده می‌شود و مخاطبان می‌توانند آن را ببینند.

screenshot_2016-06-22-16-10-09

 

با ورود به پروفایل شخصی افراد، ۳ بخش مجزا را مشاهده می‌کنیم. تب اول، پست‌های افراد را نشان می‌دهد و شما می‌توانید تمام ویدیوها و عکس‌های منتشر شده توسط آن شخص را بببینید. تب دوم مربوط به فعالیت‌های آن شخص است و شامل گفت‌وگوهایی است که آن شخص زیر هر پست انجام می‌دهد. تب موردعلاقه هم مربوط به پست‌هایی است که آن شخص با پروفایل خود لایک کرده است.

Screenshot_2016-06-24-13-00-38

 

“چیز” در اصل فقط یک هدف دارد و آن هم شاد کردن کاربرانش است. به هر حال این اپلیکیشن با فضایی ساده و کاربری راحت، می‌تواند یکی از شبکه‌های اجتماعی باشد که در سال‌های آینده کاربران زیادی را جذب خودش می‌کند. در کنار ویژگی‌های خوب این برنامه، چند تغییر کوچک می‌تواند کیفیت چیز را بهتر کند; مثلا دسته بندی عکس‌ها و ویدیوها در این نسخه به صورت خیلی ابتدایی صورت گرفته و کاربر را در مشاهده پست‌ها سردرگم می‌کند. به هر حال امیدواریم تغییراتی در نسخه‌های بعدی اعمال شود که هم مشکلات فعلی آن بر طرف گردد و هم نوآوری بیشتری در قسمت‌های مختلف آن مشاهده کنیم.

bazar-logo

3 در مورد “بررسی اپلیکیشن چیز: ببینید و بخندید!”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH