هواوی با جذب مهندسان نوکیا به دنبال ساخت سیستم عامل اختصاصی است

هواوی در حال حاضر بر روی سیستم عامل اندروید کار می‌کند و سعی می‌کند که اندروید را برای کاربران بهتر و بهتر کند. اما اندروید تنها سیستم عاملی نیست که هواوی در حال کار بر روی آن است. اخبار جدید حاکی از آن است که هواوی در حال کار بر روی سیستم عامل اختصاصی خود است.

هواوی سومین تولیدکننده اسمارت‌فون در دنیا است و برای اول شدن در این بازار، برنامه‌های زیادی دارد. اما اگر بخواهد به غولی بزرگ در بازار تبدیل شود، باید بتواند جایگاه مناسبی در ایالات متحده و اروپا پیدا کند.

گرچه سخت‌افزارهای هواوی خوب هستند، اما از جنبه‌های نرم‌افزاری چندان مناسب نیستند. ظاهر رابط کاربری آن بیشتر به iOS شبیه است و عملکردی بدتر از TouchWiz سامسونگ و Sense اچ‌تی‌سی دارد. البته هواوی با بکارگیری طراحان سابق اپل در حال بهبود رابط کاربری گوشی‌های خود است.

پروژه سیستم عامل هواوی هنوز در دوران آغازین است و تیمی از مهندسان کشورهای حوزه اسکاندیناوی از جمله مهدسان سابق نوکیا در حال کار بر روی آن هستند. هواوی با این کار قصد دارد وابستگی خود را به گوگل کاهش دهد.

پروژه هواوی شاید از ترس اختصاصی‌شدن تدریجی اندروید توسط گوگل باشد. چندی پیش اخباری منتشر شد که نشان میداد که گوگل در حال کار بر روی یک اندروید اختصاصی است. این کار به گوگل اجازه می‌دهد که کنترل بیشتری بر روی اکو سیستم اندروید داشته باشد.

تقریبا دو سال از ارایه نسخه لالی‌پاپ گذشت تا بتواند از کیت‌کت پیشی بگیرد. اندروید مارشملو نیز تقریبا ۱۰.۱ درصد بازار را در اختیار دارد. مشکل اندروید اختصاصی است که ممکن است قیمت آن به حدی باشد که نتوان آن را در چین فروخت. بنابراین سازندگان به دنبال برنامه دوم هستند. هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

هواوی قبلا سیستم عامل LiteOS را نیز ارایه کرده است که بر روی یک میکروکرنل ۱۰ کیلوبایتی اجرا می‌شود و اینترنت اشیا را هدف قرار داده است. از جایگزین‌های اندروید، شاید بتوان ویندوز ۱۰ موبایل مایکروسافت و تایزن سامسونگ را نام برد.

1 در مورد “هواوی با جذب مهندسان نوکیا به دنبال ساخت سیستم عامل اختصاصی است”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH