اچ‌تی‌سی و فروش ۱۰۰ هزار هدست Vive تا به امروز

هدست‌های واقعیت مجازی هنوز مانند کنسول‌های بازی فراگیر نشده‌اند، اما تحلیلگران انتظار دارند که واقعیت مجازی به یکی از پر رشدترین بخش‌های محصولات الکترونیکی تبدیل شود. تا بحال Oculus و اچ‌تی‌سی از هدست‌های واقعیت مجازی خود رونمایی کرده‌اند و حال همه نگاه‌ها به سونی و هدست واقعیت مجازی پلی‌استیشن معطوف است. گرچه زمان زیادی از عرضه هدست‌های Oculus و اچ‌تی‌سی نمی‌گذرد، اما آمارهای جدید حاکی از آن است که تقاضای بسیاری خوبی برای این محصولات وجود دارد.

در حالیکه اچ‌تی‌سی و Oculus آمار رسمی از میزان فروش خود ارایه نداده‌اند، اما SteamSpy توانسته تخمین بزند که نزدیک به ۱۰۰ هزار هدست Vive به فروش رسیده است. SteamSpy یک وبسایت است که میزان فروش بازی‌ها را تخمین می‌زند. بر اساس گفته‌های این وبسایت از بازی‌هایی که با Vive بفروش می‌رسد، Tilt Brush تقریبا ۹۴۹۱۱ با حاشیه خطای ۸۲۱۳ دارنده دارد. چون Tilt Brush بازی اختصاصی Vive است، پس می‌توان با تخمین خوبی گفت که بین ۸۶۶۹۸ تا ۱۰۳۱۲۴ نفر از این هدست استفاده می‌کنند.

البته بازی‌های دیگر مانند Job Simulator چنین فروش بالایی نداشته‌اند (۷۳ هزار) پس شاید این آمار کمی خوشبینانه باشد. البته این امکان نیز وجود دارد که افراد علاقه‌مند به این بازی کمتر باشند. اگر آمار را درست در نظر بگیریم و با توجه به قیمت ۷۹۹ دلاری Vive، درآمد اچ‌تی‌سی از بخش واقعیت مجازی تقریبا ۸۹ میلیون دلار است. در هر صورت، مدیران و سهام‌داران اچ‌تی‌سی باید خوشحال باشند که ماجراجویی جدیدشان تقریبا موفقیت‌آمیز بوده است.

HTC-Vive-Pre1

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH