گوشی‌های اندرویدی آینده اشیا اطراف شما را شناسایی می‌کنند

گوگل جدیدا استارتاپ فرانسوی Moodstocks که بر شناخت اشیا توسط اسمارت‌فون متمرکز است را خریداری کرده است. تکنولوژی این شرکت با استفاده از یادگیری عمیق و هوش مصنوعی اشیا و تصاویر را شناسایی می‌کند. تفاوت مهم این است که این شرکت این کارها را به صورت محلی انجام می‌دهد. پیش از این سرورهای گوگل این کار را انجام می‌دادند. یه عبارت دیگر، این تکنولوژی درون گوشی قرار داده می‌شود.

گوگل هم‌اکنون نیز دارای قابلیت‌های زیادی در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است، اما هنوز کارهای زیادی دز این حوزه باقی مانده است. Moodstocks الگوریتم‌های جدیدی برای یادگیری ماشین و تشخیص تصویری و همچنین تکنولوژی‌هایی برای تشخیص تصاویر و اشیا را توسعه داده است. Moodstocks در وبسایت خود می‌گوید:

امروز، ما بسیار هیجان‌زده هستیم، چون به توافقی رسیدیم تا با گوگل همکاری کنیم و کار خود را توسعه دهیم. ما انتظار داریم که خرید ما تا چند هفته آینده تکمیل شود. تمرکز اصلی ما بر روی ساخت ابزارهای تشخیص تصویر با گوگل است، اما مشتریان پولی ما تا آخر دوره اشتراک، همچنان به ما دسترسی دارند. از زمانی که Moodstocks را شروع کردیم، هدف ما این بوده است که دوربین گوشی را تبدیل به چشم‌هایی بکنیم که قادرند محیط اطراف خود را درک کنند.

اگر خوب نگاه کنیم، می‌توانیم شباهت‌هایی بین کارهای Moodstocks و پروزه تانگو گوگل ببینیم. این شرکت تکنولوژی تشخیص تصویر را در سال ۲۰۱۲ ارایه کرده و از آن پس در حال توسعه تکنولوژی تشخیص اشیا است. همچنین این شرکت به گوگل کمک می‌کند تا ابزار جستجو توسط عکس خود را گسترش دهد.

تیم Moodstocks نیز همراه با شرکت خریده شده‌اند و به مرکز توسعه و تحقیق گوگل در فرانسه منتقل می‌شوند. این خرید قدرت هوش مصنوعی گوگل در اسمارت‌فون‌ها را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر، موقعیت فرانسه در هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را تثبیت می‌کند.

Moodstocks-object-recognition-840x472

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH