آشنایی با تاتو الکترونیکی که می‌تواند احساسات شما را بخواند!

محققین حوزه فناوری نانو در دانشگاه تل آویو یک تاتو الکترونیکی را توسعه داده‌اند که حرکت عضلات صورت را زیر نظر می‌گیرد و به گفته خود این محققین، می‌تواند کاربردهای زیادی در پزشکی، تجارت و بازاریابی داشته باشد.

این تاتو از الکترودهای کربنی، سطح چسبناکی که به پوست صورت می‌چسبد و یک روکش پلیمری (با استفاده از فناوری نانو برای بالا بردن عملکرد الکترودها) تشکیل شده است. داده‌هایی که این وسیله جمع‌‌آوری می‌کند، می‌تواند در ثبت احساسات به کار گرفته شود که این کار با استفاده از سیگنال‌های الکتریکی که از عضلات صورت عبور می‌کنند، انجام می‌شود. آن گونه که سازندگان این دستگاه ادعا می‌کنند، در تست‌های انجام شده این تاتو توانست سیگنال‌های قوی و پایداری را ثبت کند، بدون این که باعث تحریک پوست شود.

یائل هانین، توسعه دهنده این دستگاه می‌گوید:

محققین در سطح جهانی در تلاش هستند تا متدهایی را برای ثبت احساسات و نگاشتن آن‌ها با تحلیل حالات صورت (عمدتا با عکس‌ها و نرم افزار هوشمند) توسعه دهند، اما این تاتو الکترونیکی ما راه‌کاری مستقیم و مفیدتر را ارایه می‌دهد.

او می‌گوید این دستگاه برای هر فردی که بخواهد احساست افراد را زیر نظر بگیرد (چه برای مقاصد تجاری، چه نظر سنجی و حتی پزشکی و سلامت) مفید خواهد بود. در آغاز این وسیله به مانیتور کردن فعالیت عضلات صورت بیمارانی با از کار افتادگی‌های عصبی در مرکز پزشکی تل آویو استفاده خواهد شد.

همچنین هانین می‌گوید:

تاتوی ساخت ما به بیماران امکان استفاده از آن در هنگام کارهای معمول روزانه را می‌دهد و دستگاه به طور خودکار شروع به کنترل فعالیت ماهیچه‌ها و عصب می‌کند. ایده این است: تاتو را بچسبانید و فراموشش کنید.

اما این همه چیز نیست، داده‌های روان‌شناسانه که به وسیله کنترل ماهیچه‌های خاصی اندازه گیری شده‌اند ممکن است در آینده برای هشیار کردن رانندگان در جاده، توانبخشی بیماران تصادفی و یا آسیب دیدگان مغزی برای بهبود کنترل عضلات استفاده شود و افرادی که عضوی از بدن خود را از دست داده‌اند می‌توانند با استفاده از این تاتو و باقی ماهیچه‌های خود، عضو مصنوعی را حرکت دهند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH