اکشن کم LTE ال‌جی در کره جنوبی روانه بازار شد

اکشن کم LTE ال‌جی در کره جنوبی روانه بازار شد

ال‌جی روز گذشته اعلام کرد که اکشن کم LTE را در کشور زادگاه خود روانه بازار کرده است. این غول چشم بادامی، سازنده محصولات مصرفی الکترونیک، سال گذشته و در کنگره جهانی موبایل بارسلونا از گوشی جدید خود یعنی ال‌جی G5 رونمایی کرد، پرچم‌داری که افقی نو پیش روی کمپانی‌های سازنده گوشی‌های هوشمند برای افزودن قابلیت‌های جدید به محصولاتش می‌گشاید.

G5 بر اساس ایده گوشی‌های ماژولار یا چندتکه ساخته شده است و می‌تواند از افزونه‌هایی که فرندز یا دوستان نامیده شده‌اند، بهره بگیرد. این افزونه‌ها به پایین گوشی اضافه شده و قابلیت‌ها و امکانات جدیدی به آن می‌افزایند. البته تمامی این افزونه‌ها از قابلیت الصاق شدن به پایین گوشی برخوردار نیستند اما به سادگی می‌توانند از طریق سایر دستگاه‌ها به آن متصل شوند، درست همانند هدست واقعیت مجازی VR. اکشن کم LTE نیز که به تازگی روانه بازار شده، دارای ویژگی مشابهی است.

اکشن کم LTE ال‌جی همان‌طور که انتظار می‌رود و از نامش برمی‌آید، یک دستگاه مستقل و خودایستا است که می‌توان مشابه دوربین‌های GoPro از آن برای عکس‌برداری و ضبط ویدئو استفاده کرد. علاوه بر اینکه این دوربین از قابلیت اتصال به گوشی G5 برخوردار است، می‌توان به تنهایی نیز از آن برای ضبط ویدئو و گرفتن تصویر بهره برد. این اکشن کم دارای قابلیت اتصال LTE بوده و به پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۵۰ کوالکام مجهز شده است. این دوربین با امکانات سخت‌افزاری و قابلیت اتصال به شبکه‌های سلولی، این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد که به ضبط ویدئوهای مختلف پرداخته و آن‌ها را از طریق اتصال ۳G و ۴G به وب‌سایت‌های اشتراک ویدئو از قبیل یوتیوب استریم کنند.

همان‌طور که از واژه “اکشن” در نامش پیداست، این دوربین از گواهی‌نامه IP67 برخوردار بوده و در برابر نفوذ آب مقاوم است؛ طوری که می‌تواند به مدت نیم ساعت در عمق یک متری آب دوام بیاورد. گواهی‌نامه IP67 ضد گرد و غبار و شن و ماسه بودن را نیز برای این دوربین تضمین کرده است. تمامی این قابلیت‌ها این دوربین را به یار و هم‌دمی کم‌نظیر برای ماجراجویان و ورزشکاران تبدیل کرده است که می‌توانند هنگام اسکی روی آب‌های دریاچه یا کویر نوردی در بیابان‌های پر از شن و ماسه برای ثبت لحظات هیجان‌انگیز خود، روی آن حسابی ویژه باز کنند. اکشن کم LTE ال‌جی از یک سنسور ۱۲.۳ مگاپیکسلی مجهز به لنزهای واید انگل (زاویه باز) با پوشش ۱۵۰ درجه‌ای برخوردار بوده و قادر به ضبط ویدئو با کیفیت UHD و با سرعت ۳۶۰ فریم در ثانیه است. این دوربین می‌تواند ویدئوهایی را با وضوح Full HD با سرعت‌های ۳۰ و ۶۰ فریم در ثانیه و همچنین HD با سرعت‌های ۳۰، ۶۰ و ۱۲۰ فریمی در ثانیه ضبط کند.

پردازنده اسنپ‌دراگون ۶۵۰ این دوربین با یک رم ۲ گیگابایتی و حافظه داخلی ۴ گیگابایتی همراه شده و از قابلیت ارتقای فضای ذخیره‌سازی به میزان ۲ ترابایت به کمک کارت‌های microSD برخوردار است. طراحی این دوربین، استحکام مضاعفی به آن بخشیده تا بتوان به طور مداوم در فضاهای خارجی از آن استفاده کرد. علاوه بر اینکه این دوربین دارای مانت‌ها (پایه‌ها و دستگیره‌های نگه‌دارنده) مخصوص به خود است اما مطابق ادعای ال‌جی با سایر مانت‌های مستقل نیز سازگاری دارد. ال‌جی خاطرنشان کرده است که از این دستگاه می‌توان به عنوان دوربین امنیتی خانگی نیز استفاده کرد و ویدئوهای ضبط شده آن را به کمک یک اپلیکیشن که از گوگل پلی قابل دانلود است، مستقیما در یک گوشی هوشمند ذخیره کرد. در حالی که این دوربین روز گذشته در کره جنوبی روانه بازار شد اما تاکنون در جای دیگری قابل دسترس نیست، هر چند ال‌جی اعلام کرده است که برای ارسال این دوربین به بازار سایر کشورها در هفته‌های آتی برنامه مفصلی داشته و بسته به بازارهای محلی و هزینه‌های مربوطه، قیمت‌های متفاوتی را نیز برای اکشن کم خود در نظر خواهد گرفت.

LG-Action-Cam-2

LG-Action-Cam-3

LG-Action-Cam-4

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH