تولید نوارهای ویدیویی تا آخر این ماه به طور کامل متوقف می‌شود

تکنولوژی‌ها حتی زمانی هم که قدیمی می‌شوند، به این راحتی نمی‌میرند. به عنوان مثال، تولید ماشین تایپ در سال ۲۰۱۱ متوقف شد! حالا نیز زمان بسته‌شدن پرونده تکنولوژی محبوب دیگری فرا رسیده است. Funai Electric، آخرین سازنده نوارهای ویدویی یا VCR گفته که به تولید این نوارها خاتمه می‌دهد.

Funai که محصولات خود را در چین برای شرکت سانیو تولید می‌کند، علت این تصمیم فروش را تنها ۷۵۰ هزار نوار ویدیویی اعلام کرده است. اوج میزان تولید، ۱۵ میلیون واحد بوده است اما حالا هزینه ساخت با این میزان تولید، بسیار بالا بوده و مقرون به صرفه نیست.

شرکت JVC فرمت VCR را در سال ۱۹۷۷ در رقابت با Betamax سونی به بازار عرضه کرد. VCR با شکست Betamax به گزینه فراگیر تبدیل شد. VCR به مدت دو دهه سرگرمی خانگی را در سلطه خود داشت تا آنکه سونی در سال ۹۴ میلادی، دی‌وی‌دی پلیر را به بازار عرضه کرد. اما به دلیل ترس شرکت‌های بزرگ فیلم‌سازی، تا سال ۹۷ در بازار ایالات متحده عرضه نشد. از طرف دیگر، قیمت بالای دی‌وی‌دی پلیر در آن زمان تقریبا بیش از هزار دلار برای هر دستگاه بود و بنابراین تا مدت‌های مدید در خانواده‌های آمریکایی استفاده نشد.

در سال ۲۰۱۱ فروش دی‌وی‌دی از نوار ویدیویی پیشی گرفت، اما در آن زمان، دی‌وی‌دی پلیر تنها ۲۵ درصد بازار را در اختیار داشت. این وضعیت در اواسط سال ۲۰۰۳ میلادی تغییر کرد. آخرین میخ بر تابوت VCR، سال ۲۰۰۶ کوبیده شد، که هالیوود استفاده از آن را متوقف کرد.

شاید باور نکنید، اما اگر در آمازون جستجو کنید، ۱۳۵۲۶۷ فیلم با فرمت نوار ویدیویی پیدا می‌کنید! حتی نسخه فیلم پوکمون را نیز می‌توانید پیدا کنید.

2 در مورد “تولید نوارهای ویدیویی تا آخر این ماه به طور کامل متوقف می‌شود”

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
TCH